Jump to content
kees010

inbouwen achteruitrijcamera

Recommended Posts

Ik wil een achteruitrijcamera inbouwen ,nu weet ik dat ik het achteruitrijsingaal links achter het scherm kan vinden, maar er zitten daar div. stekkerblokken welke moet ik hebben liefst met foto.

Alvast bedankt, Kees

Intressant onderwerp. Weet iemand ook toevallig het onderdeelnummer van de orginele achteruitrijcamera?

Ik zoek er namelijk nog een (incl handgreep) in de kleur rood.

Op 25-4-2019 om 19:05, xtra40 zei:

Heeey xtra40!

Misschien domme vraag, gezien er staat 2013 tm 2017 model.. Maar zou deze ook op een 2012 model passen of? Ziet er namelijk haast identiek uit als mijn huidige greep.

Mvg Matthijs

12 minuten geleden, Matthijs B zei:

Heeey xtra40!

Misschien domme vraag, gezien er staat 2013 tm 2017 model.. Maar zou deze ook op een 2012 model passen of? Ziet er namelijk haast identiek uit als mijn huidige greep.

Mvg Matthijs

ja hoor deze greep is voor de rio UB van 2011 tot 2017 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By M TotheV
      Goedemiddag,
      Mijn Kia Rio van 2016 heeft achteruitrijcamera af fabriek. In de achterbumper zijn geen sensoren geplaatst. Als ik m'n auto in z'n achteruit zet schakelt het media systeem over op de achteruitrijcamera en zie ik de parkeerhulp lijnen in beeld. Ook gaat de radio/muziek zachter echter hoor ik geen pieptonen. Ik dacht dat aan de hand van de software ook de afstand bepaald kon worden en er dus een pieptoon te horen zou kunnen zijn.
      Zijn de sensoren naast de camera nodig voor de pieptonen of zou het zonder sensoren ook hoorbaar moeten zijn?
      Mvg Mark
    • By darude
      Wij hebben een kia picanto uit 2017, op de sloop wil ik een origineel picanto navigatiesysteem kopen en zo overzetten.
      Weet iemand of dit ook zo kan en moet er bv een code ingevuld worden?
      Om dab en de navigatie werkend te maken En het stuur, welke antenne of module is er nodig en last but not least heeft er iemand misschien ervaring mee om dit om te bouwen?
    • By Joost van Nunen
      Beste leden

Ik ben de trotse eigenaar van een Kia Sportage uit 2010(nieuw model). Dit betreft een model met origineel achteruitrijcamera.
      Ik had al gelezen dat meerdere problemen ondervinden met het wazige beeld, helaas heb ik dat ook. Ik wil dit graag oplossen maar een nieuwe originele kost 400 euro bij de dealer!!
      Nu koop ik veel via aliexpress dus wil via daar een nieuwe camera bestellen.. ik vind wel cameras die qua maat passen maar hebben allemaal tulp stekker aansluitingen. De Kia heeft een 4-pins aansluiting.
      Weet iemand of ik zon universele camera hier op aan kan sluiten en zo ja, welke kabels waarop aan te sluiten?

Ik hoor graag of iemand mij kan helpen!
    • By Weezy
      Beste leden,
      Ik ben onlangs eigenaar van een Rio uit december 2011 plus pack. Nou heb ik dus gelezen over het inbouwen van cruise control door alleen de knopjes op het stuur te veranderen inclusief kabel. Moooi!!
      Alleen zie ik dat dit overwegend in modellen 2012 naar boven gebeurd. Ook op youtube zijn de filmpjes alleen met modellen uit 2012+. Is het voor mijn Rio ook mogelijk om via deze manier cruise control te installeren?
      Alvast bedankt!

• By vrolijkeman
      Beste Clubleden, ik heb onlangs bij onze Alie een nw mulitimedia autoradio besteld en tevens ook speakers en achteruitrijcamera, ben alleen niet zo technisch om dit zelf allemaal in te bouwen en aan te sluiten.
      mijn vraag is wie kan en wil dit voor mij doen, of weet waar ik dit kan laten doen, hoor het graag
  • Create New...