Jump to content
beatrix

echte verbruik Kia Niro

Recommended Posts

Kan iemand mij vertellen wat het echte verbruik is van de Kia Niro.

Ik bedoel dan iets wat zelf gemeten is en niet wat de boordcomputer aangeeft.

Ik lees overal;

Brandstofverbruik in de stad: 4,4 l/100km (1 op 22,7)
Brandstofverbruik op de snelweg: 4,5 l/100km (1 op 22,2)

Maar zou graag het echte weten.

Rij nu een diesel die op papier 1:25 zou rijden, kom niet verder dan 1;16 tot 1:18

weet dat het met je rijstijl te maken heeft, maar rij veel snelweg op cc en dan 115 of 120 km/u

Dus wie kan mij helpen aleer ik voor de Niro kies......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia Niro executiveline met 18 inch 1 jaar oud gereden 9887 km verbruik liters 552,51 is dus 1 op 17,9.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over 12.000 km, auto bijna 1 jaar oud, 4,7 l./100km. Sinds aankoop nog niet gereset. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minuten geleden, Rob18 zei:

Over 12.000 km, auto bijna 1 jaar oud, 4,7 l./100km. Sinds aankoop nog niet gereset. 

De vraag was, dacht ik, wat het werkelijke verbruik was; niet wat de boordcomputer aangeeft. Dus hoeveel liter heb je in totaal hiervoor gebruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rij sinds april 2017 een Niro ExecutiveLine (dus 18 inch).

Vanuit mijn Spritmonitor :

Kilomters: 19443

Tankbeurten : 28

Liters: 1059

Gemiddeld verbruik  1:18,4. (5,4L/100km).

Uiteraard is je rechtervoet bepalend voor het verbruik, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Mijn minimale verbruik ligt op 4.81 l/100km, m'n maximale verbruik 6.81 l/100 km (hierbij voor langere tijd bij een temperatuur van 5 graden 170 km/u gereden op de Autobahn waar ik de boordcomputer zag zakken tot 1: 11.8).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb elke tankbeurt bijgehouden de afgelopen 65.545 kilometer. Daar zitten vakantieritten bij door Duitsland (130 ä 140 km/h autobahn) en op de Nederlandse wegen . Snelweg schat ik in 70 % van het totaal.

Gemiddeld verbruik 1 op 19,92 (nauwkeuriger kan niet ;) )

Laagste verbruik is 1 op 23,1  en hoogste 1 op 14,8 (140 met dakkoffer en fiets achterop)

Rijd overigens op 16 inch velgen in een First Edition (September 2016)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je naar Autoweek.nl gaat dan klik je op test dan op verbruiksmonitor en je zoekt links naar de KIA NIRO dan vindt je van 60 NIRO rijders het werkelijke verbruik, die kan je dan aanklikken en dan zie je het volledige plaatje van die auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het een tijdje bijgehouden (op autoweek) en kwam toen zo rond de 1:20 uit, met veel woon werk kilometers over 100km wegen. Tegenwoordig rij ik nauwelijks woon-werk kilometers dus de meeste ritjes zijn kort waardoor het verbruik nu vermoedelijk fors hoger ligt, maar ik meet het ook niet meer, vergat het te vaak om te noteren. Als de tank leeg is moet ik hem weer vullen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je rechtervoet is zwaar bepalend, die van mij is zwaar.........

snelweg 140, stad bij elk stoplicht in de sportstand als eerste weg,

in een jaar tijd over circa 28.0000 km 1 op 17,7 volgens het dashboard van mijn tankkaart. Gemiddelde van alle Niro’s bij de tankkaartmaatschappij is 1 op 18,0 (geen idee hoeveel dat er zijn)7929AE4C-10C0-411B-93A8-04D3D921AFE8.thumb.jpeg.6700c162979258308ae06f7200a59ea8.jpeg

 

Edited by Gast68

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een jaar lang in een renault megane diesel gereden, de 1.5dci die ooit in de 14% bijtelling viel. volgens de boordcomputer reed die 5,1l/100km nagerekend aan de pomp kwam ik daar redelijk op uit.

Met de Niro rij ik met nagenoeg hetzelfde verbruik, ook nagerekend aan de pomp, vaak zuiniger dan de diesel. t.o.v. de Nrio heeft een diesel het best moeilijk, kwa verbruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ieder dank voor de info.

Ik ga maar uit van 1;19 gemiddeld, zit ik wel goed in mijn berekening.

Ga 2e paasdag langs de Kia dealer, eventueel voor een proefrit.

Staan er straks 2 Kia's voor de deur..... wie weet.....

Volgens mijn berekening tegenover mijn huidige diesel, zou ik ongeveer 600 euro goedkoper uit zijn…..

Edited by beatrix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ergens op dit forum staat een linkje naar een leasemaatschappij met benzinepas. De leaserijders haalden gemiddeld 1 op 17. Zelf haal ik dat ook in de winter en in de zomer iets zuiniger. Woon je in de randstad en rij je veel in de spits, dan kan het nog wat zuiniger. In het begin heb ik een tijdje het verbruik gecheckt met km en bonnen, maar de meter is vrij nauwkeurig.

Een enkeling rijdt nog wat zuiniger, ook kun je 1 op 14,5 halen als je je best doet.

Let op, je moet je rijstijl wel aanpassen. Een diesel is dan qua uitstoot wel veel smeriger maar rijdt zonder veel moeite lekker zuinig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rij een Kia Niro Dynamic sinds juli 2017. Ruim 37000 km gereden en kom uit op 1 : 18. Zoals hier al vaker wordt aangegeven is je rechter voet van grote invloed. Wat ook van grote invloed is, is de omgevingstemperatuur. In de winter rij je beduidend minder zuinig dan wanneer de temperatuur gaat stijgen. Ik ben tevreden met dit verbruik. Gisteren een rit van 2 x 120 km gereden. Op de heenweg wind mee en kwam de boordcomputer uit op 1:20 terug wind tegen en toen kwam de boordcomputer op 1:19,1. Maar ik reken het graag zelf uit, dat doe ik al sinds ik auto rij en kan goed vergelijk. De Niro is de zuinigste en voor een auto in deze klasse is dat een nette prestatie. En ja ik ken mensen die zuiniger rijden met andere auto’s, maar wanneer die mensen met hun rijstijl in een Niro gaan rijden, rijden ze nog zuiniger.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 uur geleden, Brat Pit zei:

Ergens op dit forum staat een linkje naar een leasemaatschappij met benzinepas. De leaserijders haalden gemiddeld 1 op 17. Zelf haal ik dat ook in de winter en in de zomer iets zuiniger. Woon je in de randstad en rij je veel in de spits, dan kan het nog wat zuiniger. In het begin heb ik een tijdje het verbruik gecheckt met km en bonnen, maar de meter is vrij nauwkeurig.

Een enkeling rijdt nog wat zuiniger, ook kun je 1 op 14,5 halen als je je best doet.

Let op, je moet je rijstijl wel aanpassen. Een diesel is dan qua uitstoot wel veel smeriger maar rijdt zonder veel moeite lekker zuinig.

Ik rij nu 3,5 jaar een diesel, Blue HDI 2.0 150 pk.

Deze zou op papier 1 op 25 rijden.

Reed gemiddeld 125km/u op c.c. op de snelweg, kwam uit op 1 op 15

Langs de dealer gegaan en kreeg als antwoord langzamer te rijden.

Rij nu 115 km/u op c.c. en haal dan met moeite 1 op bijna 17

Hadden ze beter bij aanschaf kunnen zeggen, had ik een 1.6 met 120 pk aangeschaft, scheelt ongeveer 5000 euro...….

Vandaar dat ik nu wat huiverig ben en me goed wil laten voorlichten.

Mijn vrouw is helemaal blij met haar KIA, zie avatar, en die 7 jaar garantie is ook niet mis, krijg je verders nergens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal die diesel van de weg af:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag binnendoor ritjes gereden, nu bijna 450 km gereden op bijna halve tank.

 

Screenshot_20190505-171426_Gallery.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, zie mijn schrijven van vandaag over het uitzetten van de verwarming ( bij kleine stukjes als naar de markt en de tandarts)

verwarmen heeft op zulke kleine stukjes totaal geen zijn, alleen slecht voor je gestel, maar veel beter voor je gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 uur geleden, s.voolstra zei:

Hallo, zie mijn schrijven van vandaag over het uitzetten van de verwarming ( bij kleine stukjes als naar de markt en de tandarts)

verwarmen heeft op zulke kleine stukjes totaal geen zijn, alleen slecht voor je gestel, maar veel beter voor je gebruik.

Of pak lekker de fiets !:dup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik rij nu 3,5 jaar een diesel, Blue HDI 2.0 150 pk.
Deze zou op papier 1 op 25 rijden.
Reed gemiddeld 125km/u op c.c. op de snelweg, kwam uit op 1 op 15
Langs de dealer gegaan en kreeg als antwoord langzamer te rijden.
Rij nu 115 km/u op c.c. en haal dan met moeite 1 op bijna 17
Hadden ze beter bij aanschaf kunnen zeggen, had ik een 1.6 met 120 pk aangeschaft, scheelt ongeveer 5000 euro...….
Vandaar dat ik nu wat huiverig ben en me goed wil laten voorlichten.
Mijn vrouw is helemaal blij met haar KIA, zie avatar, en die 7 jaar garantie is ook niet mis, krijg je verders nergens.


Grappig, die 1.6 hdi die je bedoeld is nu mijn huidige auto. Als je denkt dat die echt zuiniger is dan kun je het vergeten. Op 120000km is mijn gemiddelde verbruik 1:16,5. Dus het maakt geen verschil. Enige verschil wat er is is dat jij wel meer plezier hebt met je 150pk en ik niet

Die cijfers zijn nog op de oude meet methode en die is niet voor niets vervangen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rij ongeveer 1 : 17 met de Niro.

Ik hou wel van doorrijden; op ACC net iets boven de toegestane snelheid (op de snelweg).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op ‎6‎-‎5‎-‎2019 om 22:43, Vibravis zei:

 

 


Grappig, die 1.6 hdi die je bedoeld is nu mijn huidige auto. Als je denkt dat die echt zuiniger is dan kun je het vergeten. Op 120000km is mijn gemiddelde verbruik 1:16,5. Dus het maakt geen verschil. Enige verschil wat er is is dat jij wel meer plezier hebt met je 150pk en ik niet emoji6.png
 

 

Denk niet dat ie zuiniger is, alleen wel stukken goedkoper bij aanschaf...….. schat zo een 4000 a 5000 euro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren mijn eerste hele tank leeg gereden van mijn Niro ExecutiveLine uit 2017. Pas een paar weken in bezit.
Heb er nu wel erg mijn best voor gedaan. Dus de volgende tank zal wel iets eerder leeg zijn. Maar moest toch even zien wat je er voor moet doen of laten om dit verbruik te krijgen.

41 liter getankt met nog 14 km op de actieradius.
879 km gereden.
Gemiddeld verbruik 1 : 21,7 vermeld op display.

Iemand wel eens tot 0 gereden? Rijdt hij dan nog wel elektrisch verder tot de accu heel laag staat.
 

 

2019-09-20 17.32.12-1.jpg

2019-09-20 17.35.52-1.jpg

2019-09-20 17.32.11-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het ook niet verstandig zo ver j tank leeg te rijden, troep ligt op de bodem nl en komt dan mee, tenminste dat hebben ze mij ooit wijs gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By famke
      Hallo
      Weet iemand of er ook spraakherkenning in de auto zit? 
       
      Groetjes Antje 
    • By jakole369@kpnmail.nl
      13 polige aansluiting en geen stroom op de fietsendrager. aansluitingen zijn in orde .
      vraag : wat voor nummer is eventueel de zekering naar de 13 polige aansluiting/
    • By Kiaclub Nieuwsrobot
      Kia will drop the Optima name for its new mid-size sedan later this year, if a recent EPA fuel mileage listing is any indication.

      It looks like the Kia Optima will soon be no more, at least in name. For months rumors have swirled that Kia would retire the name and adopt the K5 badge for the car, which it uses in the South Korean market. We now have the firmest evidence yet of this, with the EPA listing the fuel mileage for the 2021 Kia K5 on its website.
      The listing also confirms another feature, however: all-wheel drive. According to the EPA, the 2021 Kia K5 will send power from its 1.6-liter turbocharged inline-four to all four wheels. If that’s the same engine found in the 2020 Hyundai Sonata—which we recently reviewed—then that means roughly 180 horsepower and 195 lb-ft of torque. The Sonata’s eight-speed auto is also present.
      SEE ALSO: 2020 Hyundai Sonata Review
      Compared to its Hyundai sibling, the K5 posts slightly lower EPA figures: it sits at 29 mpg combined, with 26 city and 34 highway. That’s down 2 mpg combined and on the highway, and a single-digit change for city driving. It’s pretty on par for the class in terms of all-wheel drive models however. The 2020 Toyota Camry AWD matches the Kia in combined and highway ratings with a 25 mpg city number. Meanwhile the Subaru Legacy is 1 mpg better across the board on all three measures.

      This drivetrain is the only one the EPA has listed so far, but we expect multiple options for the K5. The Sonata’s naturally-aspirated base four-cylinder is a likely candidate, as is the more powerful 2.5-liter turbo motor slotted under the hood of the 2021 Genesis G80. That engine will also find its way into the Sonata N-Line, which will remain front-drive. The available all-wheel drive of the K5 looks to be the big mechanical differentiator between the two cars this generation.
      SEE ALSO: 2021 Genesis G80 Here To Make Rivals Nervous, Priced From $48,725
      It’s currently unclear if the K5 name change signifies a more concerted move to alphanumerics for Kia as a whole. The K900 is known as the K9 in South Korea, while the Forte and Cadenza are K3 and K7, respectively.
      With the new name and new looks, the Kia K5 will arrive in dealerships later this year.
      The post 2021 Kia K5 Says Goodbye to Optima Name, Hello All-Wheel Drive appeared first on AutoGuide.com.
      Lees volledige artikel
    • By Kenzo Teiwes
      Beste Kiaclub Nederland leden,
      Binnenkort ontvang ik van de dealer mijn eerste auto, de Kia Picanto Businessline uit 12-2014.
      In dit model zit de Pioneer navigatie met type; avic-f920bt. Omdat dit al een redelijk verouderd systeem is en ik deze niet kan koppelen aan mijn iPhone zou ik graag een ander multimedia systeem willen inbouwen. Zelf heb ik even gekeken en lijkt mij het type sph-da230dab wel wat. 
      In deze Kia Picanto zit ook gehele stuurbediening inbegrepen, welke ik graag weer zou koppelen aan dit multimediasysteem. Omdat ik totaal nieuw ben, en niet veel verstand van dergelijke systemen heb vroeg ik mij het volgende af;
      1. Wat is het oude systeem dat er nu in zit nog waard, en kan ik dat eventueel ergens makkelijk verkopen?
      2. Denken jullie dat dit nieuwe systeem SPH-DA230DAB kan corresponderen met de stuurbediening* in deze auto? 
      3. Kennen jullie een garage die dit in de (regio Amsterdam) kan inbouwen, en aan welk bedrag (exclusief systeem) moet ik dan aan denken?
      Alvast hartelijk dank!
       
      * Foto stuurbediening

×
×
  • Create New...