Ga naar inhoud

Dilemma: afscheid nemen van m'n Niro of toch niet?


Ronald66

Aanbevolen Berichten

1 uur geleden, Ronald66 zei:

Dank voor je reply Beatrix, overigens nooit verwacht dat ik Bea hier zou tegen komen op het forum. Ik overweeg om in te ruilen, de Niro is nog niet weg.

Wat me bijzonder aanspreekt in de Renegade is de uitstraling (ik weet het, dat is persoonlijk), is helemaal mijn type auto, ik word er blij van (ik hoop langer dan 6 weken :-) ), daarnaast viel de proefrit me absoluut niet tegen. Daarbij komt dat ik eigenlijk nooit langer dan 2/2,5 jaar in dezelfde auto rij.

De afschrijving van de Niro vind ik erg hoog, ik kan er zonder problemen in blijven rijden maar de afschrijving wordt hoger en hoger, bedrag om bij te betalen wordt met de maand hoger, ook als ik eventueel voor de nieuwe Niro zou gaan. Die heeft voornamelijk wat cosmetische aanpassingen (verlichting en dashboard), andere wijzigingen heeft ie ook eigenlijk niet nodig aangezien het een superfijne auto is.

Nog maar eens goed nadenken de komende dagen.




Verstuurd vanaf mijn Moto Z2 Play met Tapatalk
 

Als je zo altijd zo snel een nieuwe auto koopt dan heb je vast genoeg geld om handen. Dan koop je hem toch gewoon?

Het zou me trouwens niet verbazen dat de afschrijving van de Jeep hoger dan die van de Niro is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je zo altijd zo snel een nieuwe auto koopt dan heb je vast genoeg geld om handen. Dan koop je hem toch gewoon?
Het zou me trouwens niet verbazen dat de afschrijving van de Jeep hoger dan die van de Niro is.
 
Beetje suggestieve (en wat mij betreft misplaatste) opmerking Nir00tje dat ik genoeg geld om handen heb, je weet niet wat ik er allemaal voor doe en laat om om de 2/2,5 jaar een nieuwe auto te kopen.

Het is geen kwestie van wel of niet kunnen, het is een kwestie van gevoel/verstand.


Verstuurd vanaf mijn Moto Z2 Play met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


12 uur geleden, Broekie zei:

Ik schrik wel een beetje van 10K euro afschrijving in 2 jaar. Ik betaal 400 euro / maand voor private lease en mag hem na 1 jaar kosteloos retour doen. Daar zitten dan ook nog eens de kosten voor MRB, verzekering en een klein beetje onderhoud bij in. 
In 2 jaar tijd zou mij dit dus minder kosten dan de 10K afschrijving. 

Ik denk niet dat je voor die 400 euro dezelfde uitvoering rijd,....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Afschrijving gaat op de luxere modellen altijd extra hard, tenminste als ik kijk hoe leasemaatschappijen de tarieven uitrekenen.

Ik heb vroeger regelmatig uitgerekend dat de meerprijs van een duurder model voor bijna 100% werd verrekend in de leaseprijs.

In theorie betekend dat dat na 4 jaar de standaard uitvoering bijna net zo veel oplevert als de luxere.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Afschrijving gaat op de luxere modellen altijd extra hard, tenminste als ik kijk hoe leasemaatschappijen de tarieven uitrekenen.
Ik heb vroeger regelmatig uitgerekend dat de meerprijs van een duurder model voor bijna 100% werd verrekend in de leaseprijs.
In theorie betekend dat dat na 4 jaar de standaard uitvoering bijna net zo veel oplevert als de luxere.

Daar kom ik nu ook achter, ik snap dat een dealer ook wat moet verdienen, dat mag ie ook van mij, daar is ie dealer voor, maar wel alles in het redelijke. Wanneer je een ‘Full options’ koopt wordt je daar later dus voor gestraft.....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet zo zeer de dealer als wel de markt die dat bepaald. Ik denk ook dat de 'nieuwkoper' sneller geneigd is te betalen voor extra opties dan de shopper voor een 2e hands.
Die maakt gewoon andere afwegingen, een jaar nieuwer, of met geventileerde stoelen.. tsja.
Helemaal eens, het is niet de dealer maar de markt die dat bepaald. Neemt niet weg dat dat bijzonder onprettig voelt.


Verstuurd vanaf mijn Moto Z2 Play met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Soms is in de lease de goedkopere optie om een kaler model vol te hangen met opties dan een luxer model waar de opties al in zitten zelfs als de catalogusprijs hoger wordt van het kalere model met alle opties.
Vandaag offerte ontvangen voor PrivateLease, maar daar word ik niet heel warm van. De Renegade is dan wel uitgerust met alle opties die mogelijk zijn maar dat gaat dan wel even 775 per maand kosten op basis van 48 maanden 10.000 km per jaar....

Verstuurd vanaf mijn Moto Z2 Play met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites




holy sh*t dat is echt veel. Maar ook daar weer: Die opties maken het extreem. Toen ik keek naar de niro was het verschil tussen businessline en executive ook extreem veel, meer dan het mij waard was.


Dat vond ik ook, bedrag is overigens 755 ipv 775 maar blijft bizar veel geld. Vanavond even kort gegoogled, kom voor exact dezelfde full options bij Leaseplan uit op 697.
Dat is op basis van 48 maanden al 2800 euro minder, ga dus nog even verder zoeken... Was in eerste instantie alleen benieuwd of Private Lease überhaupt een interesante optie zou zijn. Blijf gemengde gevoelens houden bij PrivateLease, banden/onderhoud zijn normaliter niet de enorme kostenpost bij een nieuwe auto waar je met je maandelijkse bijdrage wel voor betaald.
Bij PrivateLease inderdaad ook bizar fors bijbetalen voor de extra's, het is wat het is....het blijft een dure hobby :-)


Verstuurd vanaf mijn Moto Z2 Play met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
[mention=17257]Ronald66[/mention]  en en en?? Nog nieuws :detective:
Jazeker, er is nieuws. Het is een enorm lastig besluit geweest maar ik heb er uiteindelijk voor gekozen om vanaf - naar verwachting - eind juli Jeep te gaan rijden. Nu nog ruim 2,5 maand van de Niro genieten.
ee740b073ad9b7b407f5e81638be0784.jpg85b6c35ea9604494e515e35d989f4768.jpg

Verstuurd vanaf mijn Moto Z2 Play met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


[mention=17257]Ronald66[/mention] en ook in het blauw? Gave bak hoor! Veel rijplezier toegewenst!
@Rox Dank je wel! Kleur is nu nog niet leverbaar, vandaar de nu nog 2,5 maand levertijd. In het echt is de kleur iets meer blauw dan op de eerder geposte foto waar ie meer groen lijkt. In werkelijkheid is het meer turquoise.


Verstuurd vanaf mijn Moto Z2 Play met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Ronald66 stoere bak, qua design heeft de Jeep het heel goed voor elkaar. Dat hebben de Italianen slim aangepakt, In de basis is het volgens mij een 500X en dat was nu niet een groot succes. 
@Broekie Alles wat je zegt klopt :-)

Verstuurd vanaf mijn Moto Z2 Play met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zal ook wel iets uitmaken of je de Jeep gaat kopen of leasen. Dit gezien de mindere bouwkwaliteit en vermoedelijk hogere onderhoudskosten. Ik vind de Jeep mooi om te zien maar rationeel gezien zou ik het bij koreaans of japans houden. Blijft dus persoonlijk.

.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...