Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
QuagmireNL

Schade door dealer

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Heeft iemand van jullie ervaring met het volgende?

Ik heb vandaag een underseat subwoofer upgrade laten doen bij de Kia Dealer.
Echter ben ik er helaas achter gekomen dat ze het dashboard beschadigd hebben.. :( Er zit een diepe kras op de zwarte kap van de kilometerteller e.d. en onder de ventilatieroosters zitten krassen die niet weg te boenen zijn. Er zitten groeven in..

Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag of er wat mee gedaan kan worden, maar ik vrees dat ze straks gaan zeggen dat ik het maar moet bewijzen o.i.d.. Volgens consumentenrecht is het na een half jaar mijn taak om te bewijzen dat het niet door mijzelf is veroorzaakt, of zit dat bij auto's misschien anders? Wat kan ik doen, of kan ik iets doen om de dealer aansprakelijk te stellen?

Gewoon langsgaan. Gaat een stuk sneller en kun je gelijk naar een oplossing toewerken.

Posted (edited)
Op 13-5-2019 om 23:51, QuagmireNL zei:

Hoi allemaal,

Heeft iemand van jullie ervaring met het volgende?

Ik heb vandaag een underseat subwoofer upgrade laten doen bij de Kia Dealer.
Echter ben ik er helaas achter gekomen dat ze het dashboard beschadigd hebben.. :( Er zit een diepe kras op de zwarte kap van de kilometerteller e.d. en onder de ventilatieroosters zitten krassen die niet weg te boenen zijn. Er zitten groeven in..

Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag of er wat mee gedaan kan worden, maar ik vrees dat ze straks gaan zeggen dat ik het maar moet bewijzen o.i.d.. Volgens consumentenrecht is het na een half jaar mijn taak om te bewijzen dat het niet door mijzelf is veroorzaakt, of zit dat bij auto's misschien anders? Wat kan ik doen, of kan ik iets doen om de dealer aansprakelijk te stellen?

Inderdaad naar de dealer voor overleg ipv hier een vraag neerleggen waar niemand iets mee kan behalve de dealer

Edited by Proceed Frankie