Ga naar inhoud

Model 2020


Marco Laarhoven
Ga naar de oplossing Opgelost door André van den Elsen,

Aanbevolen Berichten

Als je appartement niet toevallig op de begane grond zit is dit ws ook de enige manier om het voor elkaar te krijgen. Hoe kom je anders van je eigen groepenkast naar een laadpaal buiten? Beetje omslachtig, zo niet min of meer onmogelijk....

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 uur geleden, Sigmasailor zei:

Uhm, dit gaat volgens mij juist om de algemene voorzieningen groepenkast (lift); die zit vaak op de BG of kelder, toch?

Ja juist, dat bedoel ik. Als je een appartement op de 2e etage hebt, is het niet te doen om die laadpaal aan te sluiten op je eigen groepenkast. Dus aansluiten is zo ongeveer de enige haalbare manier om een laadpaal aan te sluiten in deze situatie.

aangepast door Hippe lip
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 19-7-2019 om 17:19, André van den Elsen zei:

Heb mijn nieuwe Kia E-Niro MY20 begin juni 2019 besteld, ik mag toch wel hopen dat ik deze geleverd krijg met een 3-fase laadsysteem. Heb inmiddels een 3-fase laadapparaat laten installeren. De hoofdzekering is 3 x 25 A dus goed voor 22 kW laadvermogen (3-fase), maar als de MY20 geleverd wordt met 1 fase dan kan ik maar 7,4 kW laden.

De Kona zeker, de e-Niro is nog maar afwachten. Dat kan je dealer vast wel vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, Marcello75 zei:

De Kona zeker, de e-Niro is nog maar afwachten. Dat kan je dealer vast wel vertellen.

Dat is maar zeer de vraag of die dealer dat werkelijk weet en dus met zekerheid kan zeggen. Er lijkt nog nix zeker op dit gebied. 

En 2020 is nog heel wat nachtjes slapen, waarin nog van alles kan gebeuren....

Link naar reactie
Delen op andere sites


18 uur geleden, Hippe lip zei:

Dat is maar zeer de vraag of die dealer dat werkelijk weet en dus met zekerheid kan zeggen. Er lijkt nog nix zeker op dit gebied. 

En 2020 is nog heel wat nachtjes slapen, waarin nog van alles kan gebeuren....

Yep, en dan maar hopen dat wij met onze MY19 terug kunnen naar de dealer voor een aanpassing :)

Want mis toch echt wel 3-fase laden, zeker op die klote 11kW laadpunten..schiet gewoon niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als er toch een 3-fasen lader komt, zouden ze ook eens naar het rendement van de AC-lader mogen kijken!

Je kunt wel goed je best doen, en 12 kWh per 100km verbruiken uit de accu, maar als je daarvoor bij het opladen 15 kWh uit het stopcontact moet halen, drukt dat m.i. te zwaar op je verbruik.

Vorige week de accu geladen van 39% naar 90%, hiervoor was in totaal maar liefst 41,6 kWh nodig! Om de accu van 0% naar 100% te laden wordt dat ca. 81,5 kWh.

aangepast door Case
Link naar reactie
Delen op andere sites


24 minuten geleden, André van den Elsen zei:

Dat is niet zo’n geweldig rendement, zal mij benieuwen hoe dat rendement bij andere laders is?

Dit gaat over de AC-lader ín de auto! Die wordt bij elke normale (niet-snellaad-) laadpaal gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uur geleden, Marcello75 zei:

Yep, en dan maar hopen dat wij met onze MY19 terug kunnen naar de dealer voor een aanpassing :)

Technisch gezien lijkt het niet eens zo moeilijk. Zo nu en dan kijk ik eens onder de motorkap en laat de boel op me inwerken. Nu denk ik dat de koektrommel die tegen de linkerkant (in de rijrichting bekeken) van dat grote blok met vierkante deksel ‘midden’ in dat compartiment zit, dat dit de lader met gelijkrichter is. Twee van de drie oranje flexibele buizen die van de laadaasluiting voorop komen, gaan daar naartoe. En dat zou er zomaar eentje voor gelijkstroom en eentje voor wisselstroom kunnen zijn. Waar die derde oranje ‘slang’ naartoe gaat en waarvoor die is, heb ik me nog niet kunnen bedenken.

Als dit klopt, dan is het relatief eenvoudig om die eenfasekoektrommel te vervangen voor een driefase-exemplaar.

Maar ja, dan heb ik het nog niet over kosten en hoe je aan een losse koektrommel komt....

aangepast door Hippe lip
Link naar reactie
Delen op andere sites


Net terug van de dealer voor het melden van trillingen en daar stond het gefacelifte hybride model. Nieuwe dashboard ziet er goed uit, net weer iets moderner, maar niet schokkend. Leuk dat je een 10" scherm krijgt, maar dat is het dan ook wel. Rest van de auto is nauwelijks gewijzigd. Nieuwe bumper zit eigenlijk al op de EV en de grill is wel grappig: die hadden ze ook op de EV mogen zetten met daarachter het luikje voor de lader. Eigenlijk is de wagen alleen maar bijgepunt en verder is alles hetzelfde gebleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even (te) snel gekeken waarschijnlijk want ik zie toch talrijke opvallende veranderingen. Compleet andere voor- en achterkant, een nieuw dashboard, elektrische parkeerrem ipv de gedateerde voet/handrem en een beter multimedia systeem. Bijgepunt? Een compleet frissere look zou ik het eerder noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Doublebogey5 Ik kijk ten opzichte van de EV: nieuwe bumper zit daar al op en ook de achterbumper is al anders. Ten opzichte van de oude hybride is de stap idd groter: eens. Dan is er veel meer anders en toch: buiten de bumpers is het nog steeds exact dezelfde auto en binnen is voor mij alleen het dashboard anders, en ook de UVO app is natuurlijk een aanwinst, maar die kan in principe ook op het oude model (in V.S. en Korea is die wel beschikbaar). De EV heeft al een elektrische parkeerrem. Dus ja: t.o.v. de oude hybride is de stap veel groter, voor de EV zijn de verschillen kleiner. Mensen die de 2020 EV krijgen gaan er wel op vooruit, maar vind de verschillen niet echt spectaculair (mijn mening) ;)

aangepast door Fralamjo
Link naar reactie
Delen op andere sites


25 minuten geleden, Doublebogey5 zei:

Een e-Niro is toch ook een Niro? 

Ja, iedere koe is een dier, maar niet ieder dier is een koe.

Wat @Sigmasailor bedoelt is dat dit het e-Nirodraadje is. Bespreking van de facelift van andere Niromodellen hoort elders thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou nou, niet zo uit de hoogte. Dank zij de vele Niro rijders is onze auto goedkoper (hergebruik van vele spullen). En het is dat ik het kan betalen, anders zou ik mogelijk ook (plug-in) hybride rijden. Ook als je nog met een sleurhut op stap wil zijn er maar weinig opties voor EV's.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...