Jump to content
  • Sign Up

Recommended Posts

Als je appartement niet toevallig op de begane grond zit is dit ws ook de enige manier om het voor elkaar te krijgen. Hoe kom je anders van je eigen groepenkast naar een laadpaal buiten? Beetje omslachtig, zo niet min of meer onmogelijk....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhm, dit gaat volgens mij juist om de algemene voorzieningen groepenkast (lift); die zit vaak op de BG of kelder, toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
7 uur geleden, Sigmasailor zei:

Uhm, dit gaat volgens mij juist om de algemene voorzieningen groepenkast (lift); die zit vaak op de BG of kelder, toch?

Ja juist, dat bedoel ik. Als je een appartement op de 2e etage hebt, is het niet te doen om die laadpaal aan te sluiten op je eigen groepenkast. Dus aansluiten is zo ongeveer de enige haalbare manier om een laadpaal aan te sluiten in deze situatie.

Edited by Hippe lip

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 19-7-2019 om 17:19, André van den Elsen zei:

Heb mijn nieuwe Kia E-Niro MY20 begin juni 2019 besteld, ik mag toch wel hopen dat ik deze geleverd krijg met een 3-fase laadsysteem. Heb inmiddels een 3-fase laadapparaat laten installeren. De hoofdzekering is 3 x 25 A dus goed voor 22 kW laadvermogen (3-fase), maar als de MY20 geleverd wordt met 1 fase dan kan ik maar 7,4 kW laden.

De Kona zeker, de e-Niro is nog maar afwachten. Dat kan je dealer vast wel vertellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden, Marcello75 zei:

De Kona zeker, de e-Niro is nog maar afwachten. Dat kan je dealer vast wel vertellen.

Dat is maar zeer de vraag of die dealer dat werkelijk weet en dus met zekerheid kan zeggen. Er lijkt nog nix zeker op dit gebied. 

En 2020 is nog heel wat nachtjes slapen, waarin nog van alles kan gebeuren....

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 uur geleden, Hippe lip zei:

Dat is maar zeer de vraag of die dealer dat werkelijk weet en dus met zekerheid kan zeggen. Er lijkt nog nix zeker op dit gebied. 

En 2020 is nog heel wat nachtjes slapen, waarin nog van alles kan gebeuren....

Yep, en dan maar hopen dat wij met onze MY19 terug kunnen naar de dealer voor een aanpassing :)

Want mis toch echt wel 3-fase laden, zeker op die klote 11kW laadpunten..schiet gewoon niet op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als die mogelijkheid al geboden wordt lijkt met mij behoorlijk kostbaar worden. Overigens red ik me echt prima met op 3,7 kW laden (en af en toe bij Fastned).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Als er toch een 3-fasen lader komt, zouden ze ook eens naar het rendement van de AC-lader mogen kijken!

Je kunt wel goed je best doen, en 12 kWh per 100km verbruiken uit de accu, maar als je daarvoor bij het opladen 15 kWh uit het stopcontact moet halen, drukt dat m.i. te zwaar op je verbruik.

Vorige week de accu geladen van 39% naar 90%, hiervoor was in totaal maar liefst 41,6 kWh nodig! Om de accu van 0% naar 100% te laden wordt dat ca. 81,5 kWh.

Edited by Case

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuten geleden, André van den Elsen zei:

Dat is niet zo’n geweldig rendement, zal mij benieuwen hoe dat rendement bij andere laders is?

Dit gaat over de AC-lader ín de auto! Die wordt bij elke normale (niet-snellaad-) laadpaal gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 uur geleden, Marcello75 zei:

Yep, en dan maar hopen dat wij met onze MY19 terug kunnen naar de dealer voor een aanpassing :)

Technisch gezien lijkt het niet eens zo moeilijk. Zo nu en dan kijk ik eens onder de motorkap en laat de boel op me inwerken. Nu denk ik dat de koektrommel die tegen de linkerkant (in de rijrichting bekeken) van dat grote blok met vierkante deksel ‘midden’ in dat compartiment zit, dat dit de lader met gelijkrichter is. Twee van de drie oranje flexibele buizen die van de laadaasluiting voorop komen, gaan daar naartoe. En dat zou er zomaar eentje voor gelijkstroom en eentje voor wisselstroom kunnen zijn. Waar die derde oranje ‘slang’ naartoe gaat en waarvoor die is, heb ik me nog niet kunnen bedenken.

Als dit klopt, dan is het relatief eenvoudig om die eenfasekoektrommel te vervangen voor een driefase-exemplaar.

Maar ja, dan heb ik het nog niet over kosten en hoe je aan een losse koektrommel komt....

Edited by Hippe lip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net terug van de dealer voor het melden van trillingen en daar stond het gefacelifte hybride model. Nieuwe dashboard ziet er goed uit, net weer iets moderner, maar niet schokkend. Leuk dat je een 10" scherm krijgt, maar dat is het dan ook wel. Rest van de auto is nauwelijks gewijzigd. Nieuwe bumper zit eigenlijk al op de EV en de grill is wel grappig: die hadden ze ook op de EV mogen zetten met daarachter het luikje voor de lader. Eigenlijk is de wagen alleen maar bijgepunt en verder is alles hetzelfde gebleven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even (te) snel gekeken waarschijnlijk want ik zie toch talrijke opvallende veranderingen. Compleet andere voor- en achterkant, een nieuw dashboard, elektrische parkeerrem ipv de gedateerde voet/handrem en een beter multimedia systeem. Bijgepunt? Een compleet frissere look zou ik het eerder noemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhm, wat heeft dat met de e-Niro te maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Doublebogey5 Ik kijk ten opzichte van de EV: nieuwe bumper zit daar al op en ook de achterbumper is al anders. Ten opzichte van de oude hybride is de stap idd groter: eens. Dan is er veel meer anders en toch: buiten de bumpers is het nog steeds exact dezelfde auto en binnen is voor mij alleen het dashboard anders, en ook de UVO app is natuurlijk een aanwinst, maar die kan in principe ook op het oude model (in V.S. en Korea is die wel beschikbaar). De EV heeft al een elektrische parkeerrem. Dus ja: t.o.v. de oude hybride is de stap veel groter, voor de EV zijn de verschillen kleiner. Mensen die de 2020 EV krijgen gaan er wel op vooruit, maar vind de verschillen niet echt spectaculair (mijn mening) ;)

Edited by Fralamjo

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Uhm, wat heeft dat met de e-Niro te maken?

Een e-Niro is toch ook een Niro? 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minuten geleden, Doublebogey5 zei:

Een e-Niro is toch ook een Niro? 

Ja, iedere koe is een dier, maar niet ieder dier is een koe.

Wat @Sigmasailor bedoelt is dat dit het e-Nirodraadje is. Bespreking van de facelift van andere Niromodellen hoort elders thuis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reageerde slechts op bericht Fralamjo waarin hij een paar opmerkingen maakte over de gefacelifte Niro hybride. Dus neem me niet kwalijk heren! Zal u niet meer storen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijn, wij begrijpen niets van die plofauto's op dit stukje van het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou nou, niet zo uit de hoogte. Dank zij de vele Niro rijders is onze auto goedkoper (hergebruik van vele spullen). En het is dat ik het kan betalen, anders zou ik mogelijk ook (plug-in) hybride rijden. Ook als je nog met een sleurhut op stap wil zijn er maar weinig opties voor EV's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eehhh, beetje humor (waaronder sarcasme en andere vormen) mag hier toch wel, of kan dat alleen als er bijbehorende emoticons bijstaan?

 :D :stuart: :gun_bandana: :dots:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...