Jump to content
Marco Laarhoven

Model 2020

Recommended Posts

Op 15-5-2019 om 11:36, Marco Laarhoven zei:

Onlangs bij de dealer geweest en hij vertelde me dat er een model 2020 gaat komen met wat aanpassingen. Hij wist niet te vertellen welke dat zijn, maar wel dat er in 2020 geen 2019-modellen meer worden geleverd. Iemand een idee wat de aanpassingen kunnen zijn? 3-Fasenladen lijkt me mogelijk omdat de Kona dit ook krijgt..

Ik heb net van de dealer gehoord dat er vanaf nu alleen 2020 modellen met 3 fase laders worden verkocht. Wel met een hogere prijs. Overigens vertelde de dealer ook dat hij in Januari nog een aantal auto’s 2019 binnen krijgt. Waaronder eentje voor mij. Scheelt al gauw een half jaar wachten. Dan maar geen 3 fase.

Op 25-11-2019 om 22:51, korsowito zei:

Kosten voor netbeheerder? Ga je naar 3x35A? Of bedoel je iets anders? 

Nee, @Bram E-Niro heeft het over 35 A op één fase. Wel ff goed lezen, hè..... ;-)

Iemand al een beetje nagedacht over wat de MY20 gaat doen met de restwaarde van je MY19 :roll:

Ik denk dat de restwaarde van alle EV wel goed  is  denk dat vooral je actieradius bepalend is en dan nog met 150km reeël komen veel mensen ook nog een eind .

en bovendien zul je dit blijven houden met alles wat vernieuwd wordt.. oudere model heeft dan minder waarde. Maar met een EV zou ik me daar niet zo druk om maken. Het blijft een gewilde auto en dat scheelt ook wat.

Op 29-11-2019 om 11:43, korsowito zei:

en bovendien zul je dit blijven houden met alles wat vernieuwd wordt.. oudere model heeft dan minder waarde. Maar met een EV zou ik me daar niet zo druk om maken. Het blijft een gewilde auto en dat scheelt ook wat.

En je 2019 registratie tot 4% meer waard is door de lagere bijtelling

Op 27-11-2019 om 12:45, Steeck03 zei:

Ik heb net van de dealer gehoord dat er vanaf nu alleen 2020 modellen met 3 fase laders worden verkocht. Wel met een hogere prijs. Overigens vertelde de dealer ook dat hij in Januari nog een aantal auto’s 2019 binnen krijgt. Waaronder eentje voor mij. Scheelt al gauw een half jaar wachten. Dan maar geen 3 fase.

Serieus?

3 fase laden is de belangrijkste update en zou iedere elektrische auto moeten krijgen.

Je laadt 3 x zo snel!

Zelfs snelladen is dan nog nauwelijks nodig aangezien je 22 kw zou kunnen laden bij n gewone laadpaal.

Mijn laadpaal doet slechts 11 kw waarmee ik met m'n e soul maximaal 3,4 kw kan ontvangen.

Laadtijden van 10-15 uur zijn heel normaal.

Met 3 fase zou die in maximaal 5 uur vol zijn maar dan moet die extreem leeg zijn.

3 uur zou gewoon zijn.

Bij n 22 kw hebben we t over 1-3 uur.

Dit is n gamechanger en tot nu toe kon alleen een Tesla dit en de nieuwe Zoë dacht ik.

Edited by Ferry Taxi

15 minuten geleden, Ferry Taxi zei:

Serieus?

3 fase laden is de belangrijkste update en zou iedere elektrische auto moeten krijgen.

Je laadt 3 x zo snel!

Zelfs snelladen is dan nog nauwelijks nodig aangezien je 22 kw zou kunnen laden bij n gewone laadpaal.

Mijn laadpaal doet slechts 11 kw waarmee ik met m'n e soul maximaal 3,4 kw kan ontvangen.

Met 3 fase zou die in maximaal 5 uur vol zijn maar dan moet die extreem leeg zijn.

3 uur zou gewoon zijn.

Dit is n gamechanger en tot nu toe kon alleen een Tesla dit en de nieuwe Zoë dacht ik.

Met deze range rijdt ik in Nederland geen 2batterijen leeg. En ik probeer echt wel 10h of langer thuis te zijn. Volledig vol aan een gewone laadpaal is niet noodzakelijk. Het zou wel leuk zijn.

Met vakantie naar zuid Europa zie ik bij mij niet gebeuren. Tenminste niet met de auto. Kortom een beetje bijladen met 3.4kW is prima. Voor de langere ritten in Nederland vertrouw ik op fastned of Allegro met DC laden.

54 minuten geleden, Ferry Taxi zei:

Serieus?

Je laadt 3 x zo snel!

3 uur zou gewoon zijn.

Ik heb een 2020 in bestelling staan en kreeg vorige week een mail van de dealer waarin werd gemeld dat er in vanaf maart al de 2020 standaard tegen een meerprijs van 695 met een 3 - fase 11 kw lader uitgerust worden . maar ik kon ook kiezen voor de 1 fase lader van 7,4 kw zonder meer prijs . aangezien ik al een 1 fase laadpaal heb en mijn huisaansluiting 1 fase is koos ik voor het laatste. Een laadtijd van 30 % meer vind ik geen probleem .

De kia 3 fase word een 11kw dus vanaf 1 fase 32 amp ga je maar 30 % sneller laden . heb je nu 1 fase 16a dan ga je idd 3 x zo snel laden . 

Edited by Bram E-Niro

2 uur geleden, Ferry Taxi zei:

Serieus?

Je laadt 3 x zo snel!

Klopt niet helemaal. Bij 3-faseladen kom je niet verder dan 16A per fase. Bij de huidige e-Niro's, en straks trouwens bij de nieuwe versie die 3-fase kan laden waarschijnlijk, kan je met één fase tot 32A laden. 

Dat betekent dus niet 3x zo snel maar 1,5x zo snel.

Toegegeven, niet iedereen kan 32A laden thuis. Maar als je 3x25A hebt, dan kun je met een laadpaal met loadbalancing tot 25A laden. En eerlijk gezegd moet je toch wel dagelijks tot het randje leegrijden én 's avonds laat thuiskomen én 's morgens heel vroeg weg moeten wil dat niet voldoende zijn.

Ja, dat 3-faseladen is wel leuk, maar in de praktijk zijn er erg weinig rijders die dat écht nodig hebben. het enige voordeel dat ik kan verzinnen is dat je aan een 11 of 22kW stadspaal wel 3x zo hard laad. En dat is dan weer van toepassing voor wie niet thuis op de oprit kan laden maar dat telkens langs de weg moet doen.

Edited by Hippe lip
  • Like 1

2 uur geleden, Ferry Taxi zei:

Serieus?

Je laadt 3 x zo snel!

3 uur zou gewoon zijn.

Ik moet je toch een beetje temperen: 3 fase is hier 3 x 3,7 = 11 kW en dus niet 22 kW. Nog steeds prima (ik red me prima met 16A) maar geen 3 x 7,3 kW.

Geinig om te zien hoe in mei 2019 al duidelijk was hoe model 2020 eruit zou gaan zien. Inclusief de functies van UVO:

10 minuten geleden, Hippe lip zei:

Geinig om te zien hoe in mei 2019 al duidelijk was hoe model 2020 eruit zou gaan zien. Inclusief de functies van UVO:

Vind de term 'model 2020' enigszins verwarrend. Ik heb deze versie sinds 1 oktober en spreek daarom liever van 'facelift versie 2019'. Kan me nauwelijks voorstellen dat we volgend jaar weer een nieuwe ingrijpende update krijgen.

My 20 waarover we het hier hebben is de Niro E model 2020 . Die gaat pas echt in 2020 uitgeleverd worden . Hij heeft wel veel weg van de model 2020 hybide .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Op 27-11-2019 om 12:45, Steeck03 zei:

Bij de FAQ op de Kia site staat nu ook dat MY20 drie fasen kan laden (3x16A). 

De e-Niro MY19 kan via een AC-laadpaal met maximaal 7,2kW (1-fase 32A) geladen worden middels een Type-2-stekker. De e-Niro MY20 met 11kW onboard charger kan via een AC-laadpaal met maximaal 11 kW (3-fase 16A) geladen worden. Daarnaast kan de e-Niro met tot maximaal 80kW geladen worden bij een DC-lader (snellader) door middel van een CCS Combo-stekker.

https://www.kia.com/nl/modellen/e-niro/faq/

Net te weten gekomen dat in be de more uitvoering over 11Kw laden beschikt ik ga ervan uit dat dit 3fase  laden is staat ook bij dat van op afstand de verwarming of koeling regelbaar zijn via uvo Kia_Motors-Download_a_brochure.zip

Weet iemand toevallig wanneer de eerste E-Niro MY20 te zien is? Anders dan de video's van KIA zelf of de non-electric modellen heb ik hem nog niet gezien? 

Ik kan me voorstellen dat dealers wel bij de eerste ronde leveringen zitten. Heb je daar al eens gevraagd wanner ze een demo van het nieuwe model hebben?

Op 3 jan 2020 doorgekregen van mijn Kia dealer dat mijn nieuw bestelde Executive 64 KWh Kia E-Niro eind maart 2020 geleverd gaat worden. Dat is dan toch nog 2 maanden eerder dan de 12 maanden die waren opgegeven.

4 uur geleden, André van den Elsen zei:

Op 3 jan 2020 doorgekregen van mijn Kia dealer dat mijn nieuw bestelde Executive 64 KWh Kia E-Niro eind maart 2020 geleverd gaat worden. Dat is dan toch nog 2 maanden eerder dan de 12 maanden die waren opgegeven.

dat is goed nieuws . Heb je nog kunnen upgraden naar een 3 fase onboard lader ? 

De nieuwe e-Niro heeft een 11 kW 3-faselader aan boord, staat op hun website. Ga naar modellen, kies de e-Niro, specs, technies, en daar staat het. Las ergens op dit forum (iemand die tussen twee e-Niro's moest kiezen?) dat ie geen snellaad-mogelijkheid heeft, kan er niks over vinden, lijkt me ook niet echt een verkoopargument. Mercedes heeft een B-tje waarmee je niet kan snelladen, er zijn er iets van 19 van verkocht, sinds een jaar.

Op 23-7-2019 om 11:50, Marcello75 zei:

Yep, en dan maar hopen dat wij met onze MY19 terug kunnen naar de dealer voor een aanpassing :)

Want mis toch echt wel 3-fase laden, zeker op die klote 11kW laadpunten..schiet gewoon niet op.

Op de website van Kia staat dat de nieuwe e-Niro op 3-fasen laadt.

De mensen die een my2020 in bestelling hadden staan zijn als het goed is door hun dealer benaderd met dd keuze 1 fase laden voor verkochte prijs of upgraden naar 3 fase lader tegen 595 meer prijs .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk