Jump to content
  • Sign Up
Franco49

Kia Sportage sl navigatie

Recommended Posts

Hallo, ik heb dit onderwerp reeds eerder bij de hand gehad , alleen kan het niet meer vinden en mijn vraag is ook wat anders !

Ik heb dus de Kia Sportage uit eind 2011 , zeer tevreden mee , alleen de navigatie vind ik gewoon een ramp en dat zachtjes uitgedrukt .

Ik woon in assen en als ik b.v. naar Duitsland wil stuurt het mij via Groningen , gewoon belachelijk !!!!

Nu is mijn vraag is het mogelijk om een ander navigatie systeem erop te zetten , dus in hetzelfde  navigatie , maar dan een andere niet van Kia ???

Naar mijn idee zou het mogelijk zijn alleen ik heb er te weinig kijk op . Graag uitleg of dat ook echt mogelijk is !

ik heb hetzelfde probleem,alleen die stem al.nou ga ik binnenkort weer naar spanje en heb dan gewoon een goede losse tomtom mee.ik heb de kia navigatie verleden jaar laten updaten en er stonden niet eens wegen op die al een jaar afwaren.tomtom vindt ik het beste systeem maar of dat in een kia sportage kan worden ingebouwd weet ik ook niet.maar we zullen de antwoorden afwachten.

Bedankt Bertb , nou ik vind dat er maar weinig respons op mijn vraag komt !!! Maar wie weet heeft er iemand een oplossing . Ja een Tomtom of een andere navigatie erbij nemen is natuurlijk een oplossing , maar ik neem aan dat een techneut wel een oplossing zal hebben . Ik heb natuurlijk wel een klacht ingediend bij de Kia ,maar neem aan dat die er om lachen en het klopt dat de updates heel wat verouderd zijn ,als ik hier op enkele plaatsen kijk wat er 2 jaar geleden is veranderd en dat het nog niet op de laatste update staat vind ik gewoon niet kunnen .

nog eventjes een opmerking van mij.ik heb aan kia gevraagd of ze er geen inbouwnavigatiesysteem van tom tom konden inbouwen.dit zouden ze uitzoeken en ik zou zo spoedig mogelijk antwoord krijgen.het resultaat is nog steeds geen antwoord, omdat het gewoon niet kan.tomtom levert gewoon niet aan kia.verleden week ben ik met klotesysteem van amsterdam naar den haag gereden en heb wel 4 keer door een weiland gereden,o.i.d.je kan beter op de borden kijken.nou ben ik al 47 jaar vrachtwagenchaufeur van mijn beroep en kan de wegen in europa wel dromen.maar omdat deze kia heb gekocht zet ik hem toch voor de gein aan.maar het blijft een waardeloos produkt.voor de rest een redelijke auto.en dat er weinig reacties op komen is begrijpelijk omdat het gewoon niet kan.

bertb eindelijk iemand die hetzelfde ervaren heeft als ik , ik ree direct bij de grens van ned/duitsl. en kwam achter een boerenerf uit , maar ik denk nog steeds als er goede techneut is die verstand van navigatiesystemen heeft die kan b.v. Tomtom op dezelfde navigatie van de Kia zetten , alleen moet het software denk ik aangepast worden . Ook ik ben nog steeds aan het zoeken wat niet meevalt , ik gebruik nu ook de Googlemaps , wat beter werkt dan de nivi van Kia , wat een ramp !

Sowieso komt er bij heel veel topics bijna of geen respons. Ik heb ook wel eens een topic geopend met een vraag en 0,0 reacties.

Volgens mij zijn hier alleen maar Niro en e-Niro rijders actief op het forum die veel reageren.

Posted (edited)

Joey-Rio , hebben deze auto's dan een andere navigatie aan boord dan de Sportage Rijders ?  Mijn zoon heeft een Citroën en die heeft hetzelfde probleem , het gaat puur om dat er maar 2 opties zijn wat eerst 3 was , dus als de KIa deze 3e optie weer installeert Kia alle ellende voorbij  

Edited by Franco49

Denk dat die een andere versie hebben aangezien de Niro er in 2011 nog niet was.

Joey-Rio , ik neem aan Joey-Rio , maar er wordt elk jaar een update toegepast dus ook op de navigatie , eerst had ik namelijk 3 mogelijkheden om te navigeren en toen na een update 2018 was de 3e mogelijkheid weg !!! toen ik vroeg hoe dat zat werd er door de dealer gezegd   dat zijn de bezuinigingen die Kia doorvoert . Neem aan dat je een Rio hebt , maar zit daar dan wel 3 keuze  mogelijkheden op om te navigeren?

Beste Franco49, bertb en Joey-Rio,
Ikzelf ben sinds kort, 31 mei, trotse bezitter van een Niro. Neemt niet weg dat ik vaak het gehele forum afstruint op vragen / suggesties.
Het is nu eenmaal zo dat het ene type wat populairder is dan de ander en dat merk je in de topics.
Voordat ik de Niro kreeg was ik al op onderzoek uit gegaan wat er allemaal mogelijk was / is en zeker op het gebied van Android Auto of Apple CarPlay.
Je zou met deze termen naar mijn idee al een heel eind moeten komen.
Verder wordt ook de app "Waze" genoemd om deze samen met Android Auto of Apple CarPlay te gebruiken.
Dus, al met al, geen berijder van een Rio of Sportage maar wel een reactie :wink:

HUmmm, tja oeps, een aantal minuten verder gaat bij mij nog een lampje branden met hetgeen dat, gezien de wat "oudere" voertuigen onder ons, helemaal geen mogelijkheid hebben tot Android of Apple.
In dat geval een klein zoektochtje verder ( service ) en hieronder een link naar dat geen wat wel positief klinkt.
Alternatieve navigatie

Suc6 verder.....

Michel_1970, eindelijk iets waar ik en andere forumgebruikers misschien wat aan hebben . Ik heb het aangeklikt , maar kan er eigenlijk niet achter komen wat er nou precies veranderd , maar ga zeker verder zoeken , zodra ik wat ontdek meld ik het hier . 

Michel_1970 , ik heb een link gevonden van https://mena.co/index.php/forum/?f=6&t=691 en er zijn toch heel veel problemen met deze software , of het nu alleen voor de Sportage geld weet ik niet , maar als het echt werkt is het niet duur , want voor 79.90 heb je dan een wat andere versie en tevens grattis elk jaar een update