Jump to content

Gerrie Slomp

Cee'd 1.4 CVVT Sporty wagon contactslot probleempje

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Kia Cee'd 1.4 CVVT SportyWagon en eigenlijk bevalt het heel erg goed, maar af en toe heb ik dat als ik de sleutel uit het contact haal, de dashboard verlichting blijft branden en dan wil de auto ook niet op slot, als ik de sleutel weer in het contact steek en op de eerste stand zet en weer terug is het wel in orde. Mijn vrouw was al iets te enthousiast en reed op de startmotor tegen om boodschappen autootje aan.. . . iemand een idee waar dit aan kan liggen?

als je een slot gaat smeren neem dan speciale graphiet spray dit blijft niet vetig en trekt ook geen extra vuil aan 

kijk ook even naar de baard van je sleutel het kan zijn dat je sleutel is versleten en dan kan ja slot zo maar halverwege blijven hangen maar ook kun je dan je sleutel onder het rijden uit het contact trekken 

met alle gevolgen van dien 

Persoonlijk heb ik betere ervaringen met PTFE spray dan met grafiet spray (waarvan je droge en natte hebt), deze hoopte zich op in mn cilinder.

https://wd40.nl/dhz-hobby/teflonspray-en-ptfe-wat-het-verschil/

Heb niet alleen direct in het sleutelgat maar ook in de kier om de cilinder heen gespoten.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Drew Musiq
      Hallo allemaal, 
      Ik ben troste eigenaar van een een mooie Kia Cee'd 2018, alleen heeft deze geen DAB of DAB+ beschikbaar. 
      Terwijl bij het kopen van de auto dit wel op het optie en accessoires lijst stond. 

Ik ben hiermee naar de autodealer gegaan en deze zegt dat DAB of DAB+ via Android auto of Iphone auto (mobiel aansluiten via USB) 
      Deze optie beschikbaar komt. Ik heb dat geprobeerd maar ik zie geen DAB of DAB+. Op mijn scherm zie ik alleen staan FM en AM in de auto

Weet iemand hoe dat zit? Software update? Ik heb de optie lijst gedeeld. 
      Auto gegevens:
      Kia Cee'd 1.4 T-GDI - DynamicPlusLine - Full Led - Navi - Camera - 141PK
      Bouwjaar 2018

• By DE Snor
      Goedemiddag,
      Wij hebben sinds kort een Venga 1.4 uit 2011.
      Nu heb ik bij toeval ontdekt dat er olie lekt. Dit is niet vermeld bij het ophalen van de auto.  Omdat de auto nogal laag ligt en ik er niet goed onder kan komen heb ik er met enige moeite (van bovenaf) foto's van kunnen maken.  We hebben 3 maanden garantie op motor en versnellingsbak.  Ik heb geen idee welk onderdeel van het blok dit kan zijn maar mijns inziens is dit niet goed  Mijn vraag is eigenlijk een schreeuw om advies !  
      alvast bedankt voor jullie hulp,
      Snor

• By Mth Fritsell
      Goedenmiddag

Al een tijdje eigenaar van een kia rio 2013 1.4.
      Nu werkt de bediening aan de rechterkant op het stuur niet meer de trip en cruise.
      Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand wat er aan de hand is?
      Ik hoor het graag van jullie

Mvg matthijs
    • By Leonocento
      Hallo, ik zit met een probleem?
      ik heb sind 2 maanden een Kia Sportage uit 2012, na het starten  hoor je de motor nogal tikken, ik zal proberen te omschrijven wat ik hoor en wanneer.
      als ik in de ochtend de auto voor het eerst start hoor je de motor behoorlijk tikken , dit tikken hoor je vooral bij gas geven dus wegrijden bij stoplicht of bij verkeersdrempels  laat je het gaspedaal los dan is het een stuk minder maar bij,gas geven harder. 
       ik ben ermee terug geweest omdat ik 6 maanden bovag garantie heb. Eerste keer zeiden ze dat dit een bekend probleem is en inherent aan deze motor ligt. Na 1 maand ging het me irriteren , ben weer teruggeweest en toen hebben ze een motor flush uitgevoerd ( spoelen van het motorblok) , dit heeft niks geholpen er is ook een toevoeging in de tank gedaan om eventueel vuil op te lossen. De auto is altijd dealer onderhouden geweest, al zijn service beurten gehad, en heeft nu 116000 km gelopen. Heeft iemand een idee wat dit geluid kan veroorzaken. Zou het de distributieketting kunnen zijn met hydraulische spanner? De garage zegt ga gewoon rijden , je heb dit gemeld dus we weten ervan. Maar ivm de Corona maak ik eigenlijk nauwelijks kilometers. Het is jammer dat ik mijzelf behoorlijk irriteer aan het geluid. Hopelijk hebben jullie ideeën wat het tikken veroorzaakt.
    • By teeuwen
      Halo,
      Mijn contactslot is stuk. En nu hebben wij dit vervangen door een tweede hands. Nu maakt hij wel contact maar start niet.  Waar kan ik de computer vinden in de auto om hem bij een bedrijf te laten resetten? En kan dit ook wel?
      mvg teeuwen
  • Create New...