Jump to content

Online Services (weer, verkeersinformatie) niet beschikbaar

SanderHolthaus

Recommended Posts

Zaterdag mijn nieuwe e-Niro opgehaald, zondag (+ maandag) rustig naar Stockholm gereden. Erg blij met de Niro, maar ... het gebrek aan live file informatie was wel heel vervelend.

ik krijg de volgende foutmelding:

”Initialiseren van de service mislukt. Neem contact op met uw dealer.”

dealer weet echter zo niet 1-2-3 wat het probleem is. Zowel vast WiFi als mobiele hotspot via telefoon geprobeerd.

Op een Engels forum word gesuggereerd dat de dealer de activatie bij TomTom opnieuw moet laten uitvoeren:

https://www.speakev.com/threads/e-niro-connected-services.137848/page-20

iemand ervaring of ideeën???

0AD4DD0E-DF6C-4598-A034-BF34C1085DC5.jpeg

Edited by SanderHolthaus

Tja toch echt iets voor de dealer, doe moet het dan maar doorzetten naar de importeur als ie het zelf niet weet.

Maar eh, je weet van CarPlay zodat je Google Maps en Waze als navigatie kunt gebruiken? Minstens zo goede file info dan :)

Dit soort vage meldingen ben ik vaker tegengekomen in deze auto. De vraag is nu: WELKE service gaat het hier om? Je kunt een aanname doen en op basis daarvan gaan zoeken, maar voor het zelfde geld is die aanname verkeerd en zoek je op een plek waar nix aan de hand is...

De TomTom live services.

Had wel ergens gelezen dat je ergens een akkoord moet geven en als je dat dan wegklikt die vraag niet meer terugkomt. Misschien dit dan als gevolg?

Er was wel ergens een setting om dat akkoord alsnog te geven, weet alleen niet uit mn hoofd waar..

2 minuten geleden, jwv zei:

De TomTom live services.

Waarom denk je dat?

2 minuten geleden, jwv zei:

Had wel ergens gelezen dat je ergens een akkoord moet geven en als je dat dan wegklikt die vraag niet meer terugkomt. Misschien dit dan als gevolg?

Kan me niet herinneren dat ik dáárop accoord moest geven (ik heb de auto nog geen 3 weken, zou me dat dus wel herinneren lijkt me). Wél op de Kia verbindingsservice. En die kun je dacht ik resetten vanuit de app? Werkt die app wel?

3 uur geleden, jwv zei:

Dat leidt ik af uit het onderwerp van dit draadje ;)

Dat is dus precies wat ik bedoelde in mijn eerdere post. We doen hier aannames. En mogelijk zitten we door verkeerde aannames een oplossing voor het probleem te zoeken in de verkeerde richting.....

1 uur geleden, Hippe lip zei:

Dat is dus precies wat ik bedoelde in mijn eerdere post. We doen hier aannames. En mogelijk zitten we door verkeerde aannames een oplossing voor het probleem te zoeken in de verkeerde richting.....

Kom op.. geen file info en geen weersinformatie. Dat IS letterlijk wat TomTom Live services doet (en laadpaal /parkeergarage / flits info).

Aangezien het een betaalde dienst is en gekoppeld is aan de auto zal het toch echt door Kia (dealer / importeur) opgelost moeten worden.

Vorige week vrijdag was ik gaan rijden op de interne navigatie (ook mede om te testen) en halverwege de rit kreeg ik ineens de mededeling dat de verbinding met Live services niet meer werkte; ook op de terugweg op zondag werkte het niet. Net even getest, maar hij krijgt weer verbinding en vermoed dus een storing bij TomTom Live of een verlopen certificaat tussen Kia en TomTom. Meestal rij ik met Google of Waze, maar idd daar mist actuele laadpaal informatie inclusief status, vandaar de interne navigatie testen.

@SanderHolthaus Werkt het bij jou?

Nee, werkt nog altijd niet :-( Kia dealer is er mee bezig via Kia NL.

Werk zelf in IT en snap niet dat dit nu zo moeilijk is. Dit us waarschijnlijk in 5 min op te lossen, alleen moet even de juiste persoon er naar kijken Aangezien dit vaker voorkomt zou die toch niet zo moeilijk te vinden moeten zijn.