Jump to content
Melvin

P R O C E E D 1.4 T-GDI GT-Line (deluxe white)

Recommended Posts

Hallo allemaal,

2 juni heb ik mijn proceed kunnen ophalen, wachttijd was eigenlijk maar een weekje in deze deluxe white 1.4 uitvoering dus dat was uniek blijkbaar bij dit merk.

Nu maakte het voor mij nou niet echt uit hoe lang ik er op moet wachten want de tijd vliegt toch wel snel.

Na 2 jaar in mijn vorige Toyota C-HR 1.2-T te hebben gereden en 46.000 km was voor mij een omslagpunt om misschien al over te stappen op een andere auto.

Had zelf nooit verwacht dat het een Kia zou gaan worden, de nieuwste modellen spreken mij en mijn vriendin erg goed aan bovendien rijd het nog eens fantastisch ook!
Met het uiterlijk van een Panamera en verbruik van een Swift gaf voor mij het omslagpunt om toch maar eens te spieken bij de dichtstbijzijnde dealer.

1.0 T-GDI vond ik ook geweldig goed rijden, bovendien geeft hij een lekker geluidje van de 3 cilinder. Maar op den duur gaat het misschien toch een beetje vervelen dus heb ik maar voor de verstandigere 1.4 T-GDI gekozen wat ik fijner vind in regio Zeeuws Vlaanderen met weinig stoplichten.

Nog nooit zo'n leuke aflevering van een auto meegemaakt met een rood doek over de auto en een lekkere taart "vo bie de koffie" bij Autohuis Kia Terneuzen

foto's onthaal:

20190531_104046.thumb.jpg.f82361cd506d1cdeaf3e9bfa29a037bd.jpg

20190531_104932.thumb.jpg.e1f6e3b203f91725c178dd0ea2dec153.jpg

20190531_111246.thumb.jpg.c30ebde5065089aade3061a674ffe80f.jpg

20190531_111305.thumb.jpg.aa337c4eea98541d8ad6f06767dcbe4a.jpg20190531_123522.thumb.jpg.fee2652c3751766c2828d19135be3583.jpg

Wat leuk is om eens te zoeken in het center menu waar er veel instellingen verstopt zitten die je kan aan en uit zetten naar wens, wat ik ook erg prettig vind!
De piano muziek die je elke keer hoor door de speakers hoort is leuk, maar gaat op den duur wel irriteren dus heb ik er al voor gekozen om dit uit te schakelen, je kan er ook voor kiezen om een welkomopening spiegels en portierverlichting te activeren als je al in de buurt komt van de auto met de sleutel, hierbij gaat hij nog niet van ontgrendeling. Wat mij ook opviel is dat als je de auto in achteruit zet de audio automatisch gedempt wordt, dat is echt slim gedaan zeg, precies wat ik altijd al wilde!

Ook zit de auto vol met standaard led.

20190531_222914.thumb.jpg.6d0636d692d9daf69809779741295c55.jpg

20190531_222719.thumb.jpg.d2ab497860b858383c4c958b95d013c4.jpg

20190531_222231.thumb.jpg.641fe649a04b816382a7b313f6fd2e74.jpg

20190531_222330.thumb.jpg.200c43a5e681588494a08cd4c5648261.jpg

20190531_222347.thumb.jpg.67d6cac4d63673885b63d584cff28c36.jpg

De komende tijd zal ik zeker nog wat zaken posten zoals verbruik en eventuele pluspunten en minpunten,

Alvast bedankt voor het lezen ;-)

• Like 1

maar 1 week wachten, geluksvogel! In het wit is hij ook wel echt mooi zeg!

Die led verlichting in de deurgreep was mij niet eerder opgevallen (de proefrit was overdag dus dan valt dat ook niet op natuurlijk)

Geniet ervan!

• Like 1

Ziet er super gaaf uit! Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen met de 1.4

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Like 1

20 minuten geleden, LC88 zei:

maar 1 week wachten, geluksvogel! In het wit is hij ook wel echt mooi zeg!

Die led verlichting in de deurgreep was mij niet eerder opgevallen (de proefrit was overdag dus dan valt dat ook niet op natuurlijk)

Geniet ervan!

Dankje,

Klopt was mij ook niet opgevallen toen, staat ook nergens beschreven verder.

Ik vind het zeker praktisch ook want ik werk in ploegen dus is dit wel handig.

Lak is bijzonder mooi en hard, beter als de C-HR. Terwijl die 2x zo duur was pff...

Ziet er goed uit! Zeker in het wit. Veel plezier ermee en veilige kilometers natuurlijk!

• Like 1

2 uur geleden, Melvin zei:

Dankje,

Klopt was mij ook niet opgevallen toen, staat ook nergens beschreven verder.

Ik vind het zeker praktisch ook want ik werk in ploegen dus is dit wel handig.

Lak is bijzonder mooi en hard, beter als de C-HR. Terwijl die 2x zo duur was pff...

Dat zeker. In de winter vertrek ik voor het donker en kom in het donker thuis dus dan is dat wel een leuke toevoeging.

Bij de voeten zie ik ook led (of lijkt dat door de weerkaatsing op het pedaal?), wel apart dat ze die ook nog apart aanbieden bij de ' styling accessoires'.

• Like 1

Mooie auto en leuke foto's. 

Ik hoop met de mijne Walcheren te bezetten, ook in deluxe white. 

How ervaar je het zicht naar achteren dmv de binnenspiegel?

• Like 1

Prachtige auto.

ik zit ook nog even in de onrustige wacht-stand.

Met alle reacties over leveringsproblemem, sluiten fe[abriek en meer wel heel erg spannend aan het worden..

heel veel rijplezier en veilige kilometers gewenst!

zijn binnenverlichting en kentekenverlichting dus ook standaard al led...?

9 uur geleden, LC88 zei:

Dat zeker. In de winter vertrek ik voor het donker en kom in het donker thuis dus dan is dat wel een leuke toevoeging.

Bij de voeten zie ik ook led (of lijkt dat door de weerkaatsing op het pedaal?), wel apart dat ze die ook nog apart aanbieden bij de ' styling accessoires'.

Klopt, ik dacht ook dat dit er standaard niet op zat maar bij de rijderskant zit het er wel op standaard pedaalverlichting.

Accessoires zijn andere kleuren en dubbel uitgevoerd. Maar om het nou extra te nemen... Niet echt nodig.

4 uur geleden, pdakkerman zei:

Mooie auto en leuke foto's. 

Ik hoop met de mijne Walcheren te bezetten, ook in deluxe white. 

How ervaar je het zicht naar achteren dmv de binnenspiegel?

Dankje.

Haha ik hoopte die vraag niet te krijgen, maar zicht in de binnenspiegel met mijn 1.81 en stoel op de laagste stand is het zicht naar achteren door binnenspiegel gewoon slecht te noemen, dit is het nadeel van shooting brake, dus moet vaker mijn buitenspiegels kijken, binnen zie je net het kenteken van de bumperklever...

2 uur geleden, Proceed Frankie zei:

Prachtige auto.

ik zit ook nog even in de onrustige wacht-stand.

Met alle reacties over leveringsproblemem, sluiten fe[abriek en meer wel heel erg spannend aan het worden..

heel veel rijplezier en veilige kilometers gewenst!

zijn binnenverlichting en kentekenverlichting dus ook standaard al led...?

Dankjewel,

Ja binnen is alles led, ook dakhemelverlichting en de spiegeltjes kan je zelfs met een knopje bedienen of je het nu wilt of niet.

Zelfs aan de achterportieren waar je kan vasthouden aan dakhemel kan je er voor kiezen om verlichting in te schakelen.

Helaas is de kentekenverlichting dan weer niet in led. Maar die ga ik nog wel steken voor 2 tientjes van phillips. (al moet ik nog even kijken hoe dit vast zit)

• Thanks 1

Gefeliciteerd met deze prachtige auto , daar zul je veel plezier aan beleven , veel veilige kilometers gewenst

• Like 1

Helaas is de kentekenverlichting dan weer niet in led. Maar die ga ik nog wel steken voor 2 tientjes van phillips. (al moet ik nog even kijken hoe dit vast zit)

Kun je een linkje plaatsen als je een lampje hebt gevonden? Scheelt ons weer zoekwerk

• Like 1

8 uur geleden, Melvin zei:

Klopt, ik dacht ook dat dit er standaard niet op zat maar bij de rijderskant zit het er wel op standaard pedaalverlichting.

Accessoires zijn andere kleuren en dubbel uitgevoerd. Maar om het nou extra te nemen... Niet echt nodig.

ik heb voor witte led gekozen als interieur verlichting, uitstapverlichting en parkeersensoren voor. (ook alleen maar omdat ik nog ruimte had in mijn leasebudget) 

Vraag me af of het echt zoveel meer zal zijn, maar zal een foto plaatsen zodra ik hem heb zodat we het kunnen vergelijken.

• Like 1

2 uur geleden, LC88 zei:

ik heb voor witte led gekozen als interieur verlichting, uitstapverlichting en parkeersensoren voor. (ook alleen maar omdat ik nog ruimte had in mijn leasebudget) 

Vraag me af of het echt zoveel meer zal zijn, maar zal een foto plaatsen zodra ik hem heb zodat we het kunnen vergelijken.

Opties zijn altijd leuk natuurlijk, als je ruimte hebt moet je het zeker doen uiteraard.

Ik zag op sommige sites de uitstapverlichting ook in de vorm van KIA of GT-Line, die zijn ook wel gaaf.

<< LED kentekenverlichting: >>

Heb net alvast even gekeken hoe de kenteken lampjes er uit moeten en dat is gewoon kinderspel.

De led heb ik ook al gevonden en dat gaan Philips X-Treme Ultinon 6000k T10 5w5 50lumen worden net als in mijn GTR.

Maak jullie geen zorgen er zijn maar een paar verschillende namelijk de 4000k (geel/wit) 6000k (wit/blauw) 8000k (blauw/paars)

Morgen zal ik ze halen in de winkel en maak ik gelijk foto's hoe je ze bevestigd etc ;-)

• Thanks 1

Op ‎7‎-‎6‎-‎2019 om 07:31, Vibravis zei:

Kun je een linkje plaatsen als je een lampje hebt gevonden? Scheelt ons weer zoekwerk emoji23.png

Ja hier zijn de foto's dan hoor, vanmiddag even om de lampjes geweest bij de Brezan voor 23 euro.

1: De procedure staat gewoon netjes beschreven in het boekje.

20190607_104713.thumb.jpg.a018badddc9e3b1fed47e83b9802c2e6.jpg

2: Voorzichtig met de schroevendraaier en een doekje tussen schuiven en hij klikt heel vlug los, voorzichtig zijn en er is niks aan de hand.

20190607_100743.thumb.jpg.46fbdc6f822256660212acdc5e04758c.jpg

3: Maak de draaiende beweging en hij kom los van het kapje, probeer niet te trekken gewoon draaien meer niet. De rest is plug and play.

20190607_100801.thumb.jpg.a5c1dcb5b907c55a3f9149b10dcabde7.jpg

20190608_193701.thumb.jpg.9a0a2ea4c5e609b30bef07e4e60fa727.jpg

Verschil tussen standaard gloeilamp en led.

20190608_213350.thumb.jpg.e517e79073a3e089eade928cce8ad074.jpg

20190608_223758.thumb.jpg.960ac633daba79d04c35b0da1e35c2f9.jpg

20190608_223813.thumb.jpg.1f1cebd1a2bd9501d457ffacd9dd0ec0.jpg

20190608_223824.thumb.jpg.7b8f4bc2ccf77f9c73b134bc58ddb20b.jpg

In het echt is het nog zoveel mooier, ook leuk is de walk me home functie in je center navigatie menu. Dan blijven ze nog even nabranden als je naar de voordeur loopt of weg gaat van je auto.

Wat een fantastisch zicht is het vind ik zelf. Benieuwd wat jullie er van vinden ;-)

>> next in de koffer verlichting naar led.

Ziet er fantastisch uit! Dat is ook het eerste wat ik ga doen. Moet je wel de juiste lampen hebben want ik zie ooit auto’s voorbij komen die gewoon te blauwe leds gebruiken. Dat ziet er echt niet uit. Volgens mij is het wel lastig om de led kleur zichtbaar te krijgen op een foto toch? Hoe zit dat met het dimlicht? Ik had deze wat blauwer verwacht zoals xenon eigenlijk. Of is dat ook gezichtsbedrog op foto’s?

• Thanks 1

Zooww.. dat verschil valt wel op zeg. Nice.

in kofferbak dezelfde lampjes?

• Thanks 1

9 uur geleden, Vibravis zei:

Ziet er fantastisch uit! Dat is ook het eerste wat ik ga doen. Moet je wel de juiste lampen hebben want ik zie ooit auto’s voorbij komen die gewoon te blauwe leds gebruiken. Dat ziet er echt niet uit. Volgens mij is het wel lastig om de led kleur zichtbaar te krijgen op een foto toch? Hoe zit dat met het dimlicht? Ik had deze wat blauwer verwacht zoals xenon eigenlijk. Of is dat ook gezichtsbedrog op foto’s?

Dankje,

Ja dat klopt is moeilijk vast te leggen, dit is maar een foto van een simpele samsung gsm haha.

Dimlicht standaard led is kraakhelder wit. Niet echt blauw te noemen.

Weet dat er veel leds op de markt zijn maar deze van Philips zijn dan wel een stuk duurder maar ze zijn wel echt mooi ijs wit. Ga je nog sterker dan komt er een paarse gloed maar dat is lelijk en mag ook niet op de weg.

Lagere kwaliteit is gewoon geelig en zijn de standaardlampjes net zo goed..

8 uur geleden, Proceed Frankie zei:

Zooww.. dat verschil valt wel op zeg. Nice.

in kofferbak dezelfde lampjes?

Dat zal ik van het weekend nog eens bekijken. Als ik er aan ga prutsen zal ik het uiteraard posten.

Op Ali bestel ik die dingen ook altijd voor mijn auto’s. Gewoon zoeken op 5000K (wit licht), want 6000K is daar te blauw en canbus proof, zodat je geen waarschuwingslampje branden krijgt op je dash. Voor een paar €€ klaar. Helemaal top.

Toevallig de kofferbak verlichting al bekeken?

Kenteken verlichting heb ik ook al vervangen, echter kan ik nu de kofferbak verlichting niet bekijken omdat mijn Proceed alweer ruim 9 weken! bij de garage staat ivm de gehele kabelboom die vervangen moet worden maar slecht tot niet leverbaar is...

Ik zal straks eens kijken voor je. 

(Wat in hemelsnaam is er gebeurd????)

P.S. zo'n mooi doek om de auto had ik niet, de mijne stond buiten, met de kit nog op de bumper, te wachten

Hij is mooi. Gefeliciteerd! Ook met handbak rijdt ie fijn, proefrit mee gemaakt destijds. Maar automaat rijden is relaxter, vind zelfs mijn vrouw die ik uiteindelijk heb kunnen overtuigen:taz:. Leuk zo'n taart. Wij kregen een paraplu met de naam van het autobedrijf erop. Ga ik echt niet mee lopen.

1 uur geleden, fvlokven zei:

Toevallig de kofferbak verlichting al bekeken?

Kenteken verlichting heb ik ook al vervangen, echter kan ik nu de kofferbak verlichting niet bekijken omdat mijn Proceed alweer ruim 9 weken! bij de garage staat ivm de gehele kabelboom die vervangen moet worden maar slecht tot niet leverbaar is...

Jij bent dus niet blij. Hoe is dat nu mogelijk dat de kabelboom vervangen moet worden??