Jump to content
  • Sign Up
Frank ME

ANSWERED Levertijd vernieuwde Niro

Recommended Posts

op 15 mei de vernieuwde Kia Niro dynamic plus besteld. Het oude type was in de door ons gewenste kleur niet meer leverbaar. Geschatte levertijd 4 maanden. Zijn er mensen die ook een vernieuwde Niro in de gewone hybride versie hebben besteld en weten die al meer over hun levertijd?

Ik heb alleen gehoord dat het zolang gaat duren omdat de displays om de een of andere reden niet voorradig zijn, klinkt vreemd vind ik zelf ook maar dat vertelde de dealer mij.

Wij hebben de Niro Hybrid Edition paar weken geleden besteld. Deze zou half augustus afgeleverd moeten worden.

De Consumentenbond adverteert met een levertijd van 16-20 weken voor de 'nieuwe' Niro. Keus in kleur is weliswaar heel beperkt (alleen staalgrijs), maar de leaseprijs daarentegen is heel schappelijk (48 mnd/20.000 km/€ 454).

Ik heb de Niro ExecutiveLine besteld in de kleur Runway Rad. Datum bestelling was 7 juni, geschatte levering is september.

Ik heb een Niro Hybrid ExecutiveLine uitvoering besteld in de kleur Steel Grey metallic.

Bestelling is eind april geplaatst, direct toen het bestellen van de facelift modellen mogelijk was.

De auto komt 30 juli per schip aan in Rotterdam. Aflevering verwacht 2e week augustus 2019.

Op 18-7-2019 om 14:13, HC Baco zei:

Ik heb een Niro Hybrid ExecutiveLine uitvoering besteld in de kleur Steel Grey metallic.

Bestelling is eind april geplaatst, direct toen het bestellen van de facelift modellen mogelijk was.

De auto komt 30 juli per schip aan in Rotterdam. Aflevering verwacht 2e week augustus 2019.

Update Vandaag bij de dealer geweest, Niro is eerder binnen

Afspraak voor aflevering staat nu op 1 augustus a.s.

Op 18-6-2019 om 21:05, Frank ME zei:

op 15 mei de vernieuwde Kia Niro dynamic plus besteld. Het oude type was in de door ons gewenste kleur niet meer leverbaar. Geschatte levertijd 4 maanden. Zijn er mensen die ook een vernieuwde Niro in de gewone hybride versie hebben besteld en weten die al meer over hun levertijd?

Volgens de dealer komt die van mij ook Dynamic Plus week 33 binnen en kan ik hem ophalen in week 34 nadat de trekhaak en Xenon is geïnstalleerd. 

Op 11-8-2019 om 01:26, MDVS69 zei:

Volgens de dealer komt die van mij ook Dynamic Plus week 33 binnen en kan ik hem ophalen in week 34 nadat de trekhaak en Xenon is geïnstalleerd. 

Hij is inmiddels gearriveerd bij de dealer en volgende week rijden. 

IMG-20190816-WA0006.jpeg

• Like 1

Vrijdag middag opgehaald en de auto is perfect, de eerste 600 + kilometer staat alweer op de teller en ben zeer in mijn nopjes.

• Like 1

Inmiddels mijn nieuwe Niro op 23 augustus geleverd. Toch ruim 1 maand eerder geleverd dan was voorspeld. Pas 350 km erop zitten en er valt nog weinig te zeggen over het verbruik maar qua rijden een heerlijke auto. Wat ik vind tegenvallen is de installatie van Android Auto. Na veel zoeken werkt mijn Android mobiele telefoon wel gedeeltelijk wat betreft telefoneren en spotify maar bijvoorbeeld navigeren met Google Maps (nog) niet. Trouwens best ingewikkeld om alle functies onder de knie te krijgen maar dat zal wel gaan lukken

82240EFF-50DD-407F-A7C3-F0AA03A62367.jpeg

• Like 1

Die van jou ziet er ook netjes uit en op dezelfde dag geleverd, ik zit vandaag al tegen de 900 kilometer aan.

Ik had eerst ook Grafity Blue bestelt maar later omgezet in Horizon Blue.

het is voor mij niet echt een doel om zo zuinig mogelijk te rijden maar alle beetjes helpen. Ik ben nu de flippers aan het gebruiken om het regeneratie niveau te verhogen tijdens het gas loslaten. Dit is eerst even wennen en helemaal als je dit op max zet dan remt de auto flink af en hoef je bijna niet te remmen. Ik probeer alle mogelijkheden uit en begrijp dat je de accu nooit boven de 80% krijgt zo dat er ruimte blijft voor de  regeneratie, verder zal de auto elektrisch rijden tussen de 25 en 80% beneden de 25 gebruikt de auto als reserve voor snelle acceleratie momenten.

Het koppelen met Android auto ging inderdaad niet vanzelf, je sluit de mobiel toch wel per kabel aan, ik heb de rechter van de 2 gebruikt, de middelste gebruik ik voor een mem stick waar muziek op staat, die in de arm leuning voor de kids en mocht het nodig zijn de sigaretten aansteker een verloop in gezet met nog 2 poorten. Via Bluetooth zijn er meerdere mobieltjes verbonden en selecteer id degene met welke ik wil bellen (privé\werk)  .

Als ik Google Maps of Waze gebruik via Android auto is dit niet scherm vullend, in principe is de standaard dekkend en mocht ik op onbekend terrein komen dan is de Maps of Waze een aanvulling

20190826_140241.jpg

• Like 1

Frank, heb je al de UVO app geïnstalleerd. Hiermee kan je vanaf de bank al je reisdoel opzoeken en verzenden naar de Niro.

Vandaag ook de nieuwe hybride Niro van de dame des huizes opgehaald. Business line, met de 18” “Spider-Man” velgen, wederom een zwarte.

Al met al best een (leuke) zoektocht om de verschillen te ontdekken met de vorige. Zijn er al met al ook best de nodige...

En toch best wel een dynamisch ogende geheel nu, van binnen en buiten. 

Voor de gein voor het afscheid van de oude even foto gemaakt van dashboard. En daarna van de nieuwe...

17798200-892B-4C15-B975-03E0D7C71F96.jpeg

98BC1400-20D4-4A66-9A81-8414F617C0E7.jpeg

56518F4E-21AE-4E98-A41A-0886D2DADE6A.jpeg

Na het invallen van de duisternis ontdekten we plotseling iets nieuws in de facelift Niro

wij hadden er nog niet eerder over gehoord of (hier of elders) gelezen. Misschien dus meerderen niet?

hoe dan ook, onze vernieuwde Niro heeft sfeerverlichting in het dashboard. Jawel.

rood interieur licht links en rechts van het dashboard. Best apart, even wennen ook.. ;-)

misschien ook afhankelijk van uitvoering? Wij hebben de dynamicplus versie

4B75E1D4-DB4D-4438-833A-F6B39A871AD2.jpeg

A0700077-9E2C-43E6-9A04-DD93F8AFD437.jpeg

Ik had het al gelezen maar Had geen zekerheid in welke versie de sfeer verlichting als standaard zou worden geleverd. In het  dashboard menu kan je uit 6 kleuren kiezen en bij mij staat het nu op blauw. Andere beschikbare kleuren zijn groen, wit, grijs en koper.

• Like 1

7 uur geleden, MDVS69 zei:

Ik had het al gelezen maar Had geen zekerheid in welke versie de sfeer verlichting als standaard zou worden geleverd. In het  dashboard menu kan je uit 6 kleuren kiezen en bij mij staat het nu op blauw. Andere beschikbare kleuren zijn groen, wit, grijs en koper.

Wordt de sfeerverlichting alleen vanaf de Dynamic Plus line geleverd of mag ik straks in mijn 'simpele' Dynamic Line Niro ook genieten van al dat moois? Wel raar dat ik dat tot op heden nog nergens was tegengekomen. 

30 minuten geleden, Doublebogey5 zei:

Wordt de sfeerverlichting alleen vanaf de Dynamic Plus line geleverd of mag ik straks in mijn 'simpele' Dynamic Line Niro ook genieten van al dat moois? Wel raar dat ik dat tot op heden nog nergens was tegengekomen. 

Zoekt en gij zult vinden. de ambientverlichting alleen beschikbaar op DynamicPlus en verder.

16 uur geleden, MDVS69 zei:

Die van jou ziet er ook netjes uit en op dezelfde dag geleverd, ik zit vandaag al tegen de 900 kilometer aan.

Ik had eerst ook Grafity Blue bestelt maar later omgezet in Horizon Blue.

het is voor mij niet echt een doel om zo zuinig mogelijk te rijden maar alle beetjes helpen. Ik ben nu de flippers aan het gebruiken om het regeneratie niveau te verhogen tijdens het gas loslaten. Dit is eerst even wennen en helemaal als je dit op max zet dan remt de auto flink af en hoef je bijna niet te remmen. Ik probeer alle mogelijkheden uit en begrijp dat je de accu nooit boven de 80% krijgt zo dat er ruimte blijft voor de  regeneratie, verder zal de auto elektrisch rijden tussen de 25 en 80% beneden de 25 gebruikt de auto als reserve voor snelle acceleratie momenten.

Het koppelen met Android auto ging inderdaad niet vanzelf, je sluit de mobiel toch wel per kabel aan, ik heb de rechter van de 2 gebruikt, de middelste gebruik ik voor een mem stick waar muziek op staat, die in de arm leuning voor de kids en mocht het nodig zijn de sigaretten aansteker een verloop in gezet met nog 2 poorten. Via Bluetooth zijn er meerdere mobieltjes verbonden en selecteer id degene met welke ik wil bellen (privé\werk)  .

Als ik Google Maps of Waze gebruik via Android auto is dit niet scherm vullend, in principe is de standaard dekkend en mocht ik op onbekend terrein komen dan is de Maps of Waze een aanvulling

@MVDS69     

Jij geeft aan dat je de rechter USB gebruikt voor Android Auto.....  werkt dit ??   Ik heb ook een facelift Niro (Exec.Line), maar de rechter USB is bij mij ALLEEN voor opladen. 
Data zoals voor Android Auto werkt niet bij deze aansluiting.   Wil de middelste eigenlijk ook voor USB Muziek met stick houden, dus ben zeer benieuwd of en hoe je dit voor elkaar hebt gekregen.  Dank voor je reactie

20190829_102835.jpg

Posted (edited)
7 uur geleden, HC Baco zei:

@MVDS69     

Jij geeft aan dat je de rechter USB gebruikt voor Android Auto.....  werkt dit ??   Ik heb ook een facelift Niro (Exec.Line), maar de rechter USB is bij mij ALLEEN voor opladen. 
Data zoals voor Android Auto werkt niet bij deze aansluiting.   Wil de middelste eigenlijk ook voor USB Muziek met stick houden, dus ben zeer benieuwd of en hoe je dit voor elkaar hebt gekregen.  Dank voor je reactie

20190829_102835.jpg

@HC Baco , Ik denk dat je gelijk hebt en ik me misschien heb laten foppen door de Wreless Android Auto maar dat ga ik uitzoeken. Van het weekend gebruikte ik nog de Note 9 in combinatie met Android Auto en mogelijk een versie die Wireless ondersteunde. Ga even zoeken op APK Mirror en sinds dinsdag heb ik een Note 10 plus en deze kan ik alleen werkbaar krijgen via de middelste poort. Helaas is de Note 9 al opnieuw in gebruik en kan ik niks meer nakijken. Een andere leuke optie en wat je zelf ook noemt met de USB stick om je eigen muziek op te zetten, ik heb een klein USB hubje  in de middelste poort gestoken en ik kan via deze hub zowel Android Auto gebruiken en de Audio USB stick, ik zie zelf dat er ook een optie is voor een Video USB stick en een nieuwe uitdaging om uit te zoeken welk formaat er zal worden geaccepteerd.

20190829_170050.jpg

Inked20190829_170042_LI.jpg

Edited by MDVS69
Privacy

Nog een leuke optie, je kunt de camera tijdens het rijden ook aanzetten via de knop naast de versnellingspook of via de instellingen op het scherem.

22 uur geleden, MDVS69 zei:

Idd. Dame des huizes ging pas naar bed toen ze dit had uitgevogeld :lol:

@MVDS69     

Bedankt voor je reactie,  gelukkig dat bij jou ook alleen de middelste usb poort voor data is.

Had ook geprobeerd met een USB hubje, maar kreeg geen dataverbinding met de usb devices.

Heb dit ook nog aan een monteur bij de Kia dealer gevraagd en deze gaf aan dat dit niet zou werken....  blijkbaar bij jou dus wel   misschien nog van belang welke Usb hub....   kun jij beide Usb verbindingen op de Hub tegelijk gebruiken ?

mbt. Android Auto Wireless ben ik benieuwd of jij het aan de praat krijgt.   De AA op mijn   Samsung S9 is wireless ready (wel met Google Play beta versie).  Maar de media unit in de faceliftversie heeft door de UVO met sim card geen Wifi meer actief....  Zie ook het topic over Android Auto.

Camera tijdens rijden is idd. een leuke gadget om kenteken van bumperklever te lezen

USB Video werkt trouwens goed,  iig. met mkv en mp4 bestanden !

9 uur geleden, HC Baco zei:

@MVDS69     

Bedankt voor je reactie,  gelukkig dat bij jou ook alleen de middelste usb poort voor data is.

Had ook geprobeerd met een USB hubje, maar kreeg geen dataverbinding met de usb devices.

Heb dit ook nog aan een monteur bij de Kia dealer gevraagd en deze gaf aan dat dit niet zou werken....  blijkbaar bij jou dus wel   misschien nog van belang welke Usb hub....   kun jij beide Usb verbindingen op de Hub tegelijk gebruiken ?

mbt. Android Auto Wireless ben ik benieuwd of jij het aan de praat krijgt.   De AA op mijn   Samsung S9 is wireless ready (wel met Google Play beta versie).  Maar de media unit in de faceliftversie heeft door de UVO met sim card geen Wifi meer actief....  Zie ook het topic over Android Auto.

Camera tijdens rijden is idd. een leuke gadget om kenteken van bumperklever te lezen

Ik heb ook een S9 en bedenk me nu net dat ik standaard mijn telefoon als hotspot laat opstarten. Daarbij schakelt hij standaard de wifi uit, dus dan gaat AA Wireless niet werken natuurlijk :no::no:   Ga straks eens proberen of het toch werkt. (al is dat in een Proceed en niet in de Niro)

9 uur geleden, HC Baco zei:

@MVDS69     

Hub is een 4 poort van de Hema.