Jump to content
Guest Frank ME

Levertijd vernieuwde Niro

Recommended Posts

En hier is hij ook binnen. 

20191010_163733.jpg

• Like 4

Mooie kleur, veel veilige kilometers.

Wij zijn nog in verwachting van de runway red uitvoering.

• Like 1

15 uur geleden, Jannic zei:

Mooie kleur, veel veilige kilometers.

Wij zijn nog in verwachting van de runway red uitvoering.

Dank je, ja en ik weet wachten duurt altijd te lang he Jannic.

• Like 1

Yep, duurt lang. Maar m'n Sportage is zeker geen strafwerk.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

• Like 1

Yeah!! Gisteren gebeld door de dealer. Mijn Niro Hybrid DynamicPlusLine HorizonBlue is in Nederland aangekomen. Tot zover het goede nieuws..... Minder goede nieuws is dat de Niro pas begin 2020 op kenteken komt en geleverd mag worden. De leasemaatschappij heeft momenteel alle hens aan dek om alle elektrische auto's nog dit jaar af te leveren. Die krijgen dus voorrang.

Ik heb de Niro eind september besteld dus 3,5 maand vind ik nog een acceptabele levertijd, gezien het feit dat deze auto de halve wereld overgevaren is. Dus, nog even geduld. Zodra ik de auto heb zal ik natuurlijk foto's posten. 

Voor mij is het nog 4 nachtjes slapen!!

Mijn op 16 oktober bestelde DynamicLine is dinsdag 3 december bij de dealer gearriveerd en wordt dinsdag 10 december afgeleverd.

(Trekhaak en extra's monteren)

Edited by RikLijkendijk
  • Like 1

Op 18-6-2019 om 21:05, Frank ME zei:

op 15 mei de vernieuwde Kia Niro dynamic plus besteld. Het oude type was in de door ons gewenste kleur niet meer leverbaar. Geschatte levertijd 4 maanden. Zijn er mensen die ook een vernieuwde Niro in de gewone hybride versie hebben besteld en weten die al meer over hun levertijd?

mijn vorige auto's moest ik ook vier maanden op wachten. 

Op 6-12-2019 om 15:35, RikLijkendijk zei:

Voor mij is het nog 4 nachtjes slapen!!

Mijn op 16 oktober bestelde DynamicLine is dinsdag 3 december bij de dealer gearriveerd en wordt dinsdag 10 december afgeleverd.

(Trekhaak en extra's monteren)

Nog één nachtje slapen dus.....

Inmiddels heb ik mijn Niro 2 dagen!!

Wat rijdt dat fijn!!!!!!!!!!!!

Rijden lukt uiteraard prima, maar om alles goed te leren kennen heb ik denk ik nog wel een paar dagen nodig.

• Thanks 1

23 minuten geleden, RikLijkendijk zei:

Inmiddels heb ik mijn Niro 2 dagen!!

Wat rijdt dat fijn!!!!!!!!!!!!

Rijden lukt uiteraard prima, maar om alles goed te leren kennen heb ik denk ik nog wel een paar dagen nodig.

Heb de mijne nu ruim 2 maanden, nog steeds heel enthousiast, maar maak van die paar dagen maar een paar weken. Raak voorlopig nog niet uitgeleerd.

Op 28-8-2019 om 21:09, Proceed Frankie zei:

Vandaag ook de nieuwe hybride Niro van de dame des huizes opgehaald. Business line, met de 18” “Spider-Man” velgen, wederom een zwarte.

Al met al best een (leuke) zoektocht om de verschillen te ontdekken met de vorige. Zijn er al met al ook best de nodige...

En toch best wel een dynamisch ogende geheel nu, van binnen en buiten. 

Voor de gein voor het afscheid van de oude even foto gemaakt van dashboard. En daarna van de nieuwe...

17798200-892B-4C15-B975-03E0D7C71F96.jpeg

98BC1400-20D4-4A66-9A81-8414F617C0E7.jpeg

56518F4E-21AE-4E98-A41A-0886D2DADE6A.jpeg

mijn Kia niro dijnamic. is nu twee jaar oud. mijn mening over de versnelling pook. had wel kleine mogen zijn . 

Op 4-12-2019 om 16:04, RobertDeNiro zei:

Yeah!! Gisteren gebeld door de dealer. Mijn Niro Hybrid DynamicPlusLine HorizonBlue is in Nederland aangekomen. Tot zover het goede nieuws..... Minder goede nieuws is dat de Niro pas begin 2020 op kenteken komt en geleverd mag worden. De leasemaatschappij heeft momenteel alle hens aan dek om alle elektrische auto's nog dit jaar af te leveren. Die krijgen dus voorrang.

Ik heb de Niro eind september besteld dus 3,5 maand vind ik nog een acceptabele levertijd, gezien het feit dat deze auto de halve wereld overgevaren is. Dus, nog even geduld. Zodra ik de auto heb zal ik natuurlijk foto's posten. 

Update: net vernomen van de dealer dat de auto volgende week aankomt bij de dealerT. Dan nog poetsen, winterbandjes eronder en trekhaak monteren en het feest kan beginnen!! Kenteken is al bekend, dus we zijn er bijna....

Afgelopen week een Niro Hybrid DynamicLine besteld via Direct Lease (zakelijke lease via mijn werkgever). Bij de leasemaatschappij (onderdeel van Van Mossel, die de auto logischerwijs gaat leveren) wisten ze me te vertellen dat deze half april geleverd wordt. Dus pak 'm beet een maand of drie levertijd, wat ik niet bijzonder vind. Niet extreem lang, niet extreem snel. We gaan zien wanneer hij daadwerkelijk komt en tot die tijd geef ik de Kadjar nog de sporen.

Op 17-8-2019 om 02:57, MDVS69 zei:

Hij is inmiddels gearriveerd bij de dealer en volgende week rijden. 

IMG-20190816-WA0006.jpeg

Best een mooie kleur eigenlijk !

• Like 1

Yes, yes, yes!! Nu bijna twee weken in het bezit van mijn nieuwe Niro. Erg blij mee. Iedereen die de Niro voor het eerst ziet maakt meteen een opmerking over de kleur. Die is natuurlijk ook fantastisch!!! Precies dezelfde auto als Dropje hierboven. Er zijn meer mensen met goede smaak dus.. ;-) 

Even kort een eerste indruk: na bijna 30 jaar handbak is een automaat een verademing. De DynamicPlusLine uitrusting is fantastisch; stoelverwarming is top, maar stuurverwarming zou standaard moeten zijn op elke auto. Wat is dat fijn!!!! De audio klonk eerst nogal vlak, maar de speakers beginnen nu meer ingespeeld te raken en het geluid wordt steeds beter. Natuurlijk is er al flink gespeeld met de audio instellingen. Ook Android Auto geprobeerd, maar vind het weinig toevoegen aan de verder prima infotainment dus ik heb AA weer van mijn telefoon gehaald. Ik luister meestal radio en als ik al eens Spotify wil luisteren, dan gaat dat prima via de normale bluetooth verbinding.

Over instellingen gesproken: ik heb fijn een avond gespeeld met alle instellingen die mogelijk zijn in de Niro. Volgens mij heb ik nu alles wel naar wens ingesteld, al vind ik de kortste afstand van de SCC nog vrij groot. Het gat is groot genoeg voor andere automobilisten om in te duiken, waardoor de Niro weer flink in de ankers gaat. Ik heb nog niet kunnen vinden hoe je dat wat korter (dan de kortste afstand = 1 streepje) kunt krijgen. Ook het herpakken van de ingestelde SCC snelheid (als je voorganger opzij gaat) vind ik nog best wennen. De motor klimt in de toeren om zo snel mogelijk weer op zijn snelheid te komen, dat mocht wel wat vloeiender gaan. De LKA vind ik daartegen top! Flauwe bochten in de (snel)weg neemt hij zeer goed, al moet (mag) de snelheid dan niet te hoog zijn. Ik heb wel eens het idee dat als ik wat te snel door de bocht ga, de LKA het nèt niet kan bijbenen. Handjes bij/aan het stuur tot de LKA mijn volledige vertrouwen heeft gewonnen. 

Over het verbruik... daar let ik nog maar niet teveel op, het is een nieuwe auto. Alles moet nog een beetje ingereden worden, zal over een maand eens kijken wat het dan werkelijk is. En in maart mogen we toch niet meer sneller dan 100 km/h, dat is ook best gunstig voor het verbruik..... :???:  Oh ja, daar was het hele 100 rijden nou net om te doen...

Verder niks dan lof voor de Niro. Over een tijdje zal ik weer eens een update geven. 

20200117_153056.thumb.jpg.5ea0b587a8754ab149cda8211420b757.jpg1340025040_20200110_162439(1).thumb.jpg.d8d7a930c45edf9bf3c52835518e2fbe.jpg20200117_202329.thumb.jpg.7d091b64a67240099a475c44c6b126e7.jpg

Edited by RobertDeNiro

Yes, was ook mijn smaak en 1 van de eerste met deze kleur :dup:

20191120_105434.jpg

• Like 1

Gisteren (na inruil van mijn Mercedes CLA SB) mijn mooie Kia Niro Hybrid Executiveline kunnen ophalen in Gravity Blue en dat binnen 5 weken! Onwaarschijnlijk mooie kleur die door het zonlicht in diverse tinten naar boven komt.

Het is toch wel wennen na alleen maar handgeschakeld rijden en lang leve de autohold knop, echt ideaal. Moet ook nog wennen aan de flippers en het instellen van remmen (ik had de acties achter - en + andersom verwacht) maar ook het gevoel, want kreeg met eerste paar testen een schommelend (zeeziekmakend) gevoel. 

20200131_121909.jpg

20200131_121919.jpg

Als alles meezit dan ontvang ik begin maart mijn Kia Niro DynamicPlusLine! In de lease zat de Style Edition helaas boven mijn budget. Graag wilde ik de Full LED koplampen maar deze zitten enkel op de Style Edition en de ExecutiveLine. Anno 2020 vind ik het raar dat op een auto van ongeveer €33.000 (DynamicPlusLine) geen Full LED koplampen zitten. Als optie kon ik de auto wel laten voorzien van LED koplampen en LED interieur verlichting. Ik heb wel begrepen dat de koplampen dan enkel een andere lamp voor het dim- en grootlicht krijgen. Persoonlijk vind ik de Full LED koplampen een stuk fraaier ogen. Verder vind ik de DynamicPlusLine bijzonder rijk uitgerust :)

Ik heb 1 van de eerste uit de Dynamic plus in Horizon Blue. Ook uitermate tevreden en had Xenon koplampen besteld, echter binnen 2 maanden 2 maal een lamp defect en door Kia is dit zonder extra kosten vervangen door LED. Ook ik heb een leaseauto en inmiddels al 22000 op de teller binnen een half jaar. Persoonlijk vond ik de extra's uit de executive geen meerwaarde,  wel nog een afneembare trekhaak als extra laten monteren. Succes en veel rij plezier. 

Mijn Dynamic plus in Horizon Blue komt deze week binnen. Geen LED lampen besteld, omdat ik zo geen prijs zag. Wat zijn de kosten?
Wel net als in mijn oude Niro een rubber matten set. Blijft veel mooier dan de stoffen versies.

Edited by wimkia

12 minuten geleden, wimkia zei:

Mijn Dynamic plus in Horizon Blue komt deze week binnen. Geen LED lampen besteld, omdat ik zo geen prijs zag. Wat zijn de kosten?
Wel net als in mijn oude Niro een rubber matten set. Blijft veel mooier dan de stoffen versies.

De Xenon set was ongeveer 500 Euro en geloof een LED set was 700 maar lease maatschappijen weten hier behoorlijk op af te dingen. 

Mijn sportage wordt zo meteen 4 jaar dus tijd voor iets nieuw.

Afgelopen week test gereden met de xceed en de niro,het is een niro  sense (belgie) in de kleur steel grey met open dak geworden.

Geschatte levertijd +/-  2 maanden  kijk er al naar uit.

• Like 1

IMG_7919.thumb.jpg.ad492a205920fff67ccf5f8af63290a6.jpg

Vrijdag mijn nieuwe Niro Dynamic plus line opgehaald in Horizon Blue. Nu alleen de noviteiten eigen worden t.o.v. het 2016 model dat meteen buiten in de regen mocht blijven staan :-)
Ik ben op zoek naar het uit zetten van de LKA, maar dat valt niet mee. Volgens een eerder draadje lukt dat niet. Wel kan ik toch bij de instelingen ergns LKA uitvinken. Maar na een herstart staat deze weer aan. dat was niet in mijn vorig model..... 

IMG_7931.jpg

9 uur geleden, wimkia zei:

IMG_7919.thumb.jpg.ad492a205920fff67ccf5f8af63290a6.jpg

Vrijdag mijn nieuwe Niro Dynamic plus line opgehaald in Horizon Blue. Nu alleen de noviteiten eigen worden t.o.v. het 2016 model dat meteen buiten in de regen mocht blijven staan :-)
Ik ben op zoek naar het uit zetten van de LKA, maar dat valt niet mee. Volgens een eerder draadje lukt dat niet. Wel kan ik toch bij de instelingen ergns LKA uitvinken. Maar na een herstart staat deze weer aan. dat was niet in mijn vorig model..... 

IMG_7931.jpg

Gefeliciteerd met de uitstekende keuze! LKAS kan ook uit met een knop linksonder het stuur. Bij het knoppencluster daar. Veel fijne kilometers gewenst!

Mooie kleur hé Robert de Niro......
LKAs wil ik standaard uit hebben en niet elke keer moeten uitschakelen. Dat kon bij de vorige editie. Nu moet ik en LKAS uitzetten en Auto-hold aanzetten steeds omdat deze mijn voorkeur hebben.