Jump to content
  • Sign Up
Marcsken

Navigatie stem

Recommended Posts

Is het mogelijk om de vrouwelijke navigatiestem te vervangen door een andere stem ? 

Vraag is al vaker voorbij gekomen.

volgens mij helaas nog steeds niet mogelijk.

• Thanks 1

Onder het scherm lijkt een lade te zitten voor de sd kaart. Ik ben geen techneut, maar zou je die eruit kunnen halen voor een andere stem?

7DFCC801-4030-40BC-8943-84E5476009EB.thumb.jpeg.d9171cd5077ad03de137e2e518dd4522.jpeg

Nee, daarop staat je navigatie kaart.

Software is vaak specifiek geschreven.

vraag allereerst is of er voor deze software wel passende andere stemmen bestaan. 

dan nog moet je weten waar en wat je precies aan zou moeten passen.

ala je geen idee hebt wat je moet doen niet aan beginnen zou ik zeggen. Grote kans dat het dan helemaal niet meer werkt 

Nee, ik blijf er wel af. Heb ook nog bij de dealer geïnformeerd.  Het antwoord was negatief. Het zal wel wennen. Gebruikte voor de Rio een losse Tomtom met een  vrouwenstem die fries sprak. Kijk, daar voel ik mij thuis bij.  ;-)

ook al paar keer aangekaart daar de navi stem ook nog eens engels en nederlands door elkaar praat 

maar helaas niet wijzigbaar :no:

Hoe bedoel je? Ik ken de navigatie mevrouw nu bijna 1,5 jaar maar ze heeft me nog nooit toegesproken in het Engels :-)

Hoe bedoel je? Ik ken de navigatie mevrouw nu bijna 1,5 jaar maar ze heeft me nog nooit toegesproken in het Engels :-)

Stel ze zegt ga de A7 op of zo als bij ons. Ook de N247 dan zegt die va mij ga de A 7 op maar spreekt de 7 al uit in het Engels en dat klinkt echt gek en zo heeft ze nog wat van die woordjes

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted (edited)

Ze heeft ook wel eens moeite met de klemtoon. Als je een rivier over moet steken, spreekt ze over de veerbóót.

Edited by moto

Ik rijd al jaren in Picanto's met Kia-navi aan boord. De pratende mevrouwen binnen in het kastje hebben altijd aan een wat merkwaardige uitspraak van het Nederlands geleden. Zo hebben we een hele poos moeten luisteren naar een Brabants accent. Begrijp me goed, ik heb niks tegen Brabanders, maar in een navigatie-systeem lijkt me Algemeen Beschaafd Nederlands toch niet te veel gevraagd. Dat mevrouw navi nu ineens aan de Engelse ziekte lijdt is ook merkwaardig, maar wel een voor mij nieuwe variant.

Een woord van troost: ik reed laatst mee in een nieuwe VW Golf, en daar waren werkelijk alle klemtonen verkeerd en werden aan het eind van iedere zin de slotwoorden half ingeslikt. Je kunt je aan de navi-dames ergeren, maar je kunt er ook om lachen. De laatste variant is misschien de beste....

7 uur geleden, GreyGriffin zei:

Zo hebben we een hele poos moeten luisteren naar een Brabants accent. Begrijp me goed, ik heb niks tegen Brabanders, maar in een navigatie-systeem lijkt me Algemeen Beschaafd Nederlands toch niet te veel gevraagd. Dat mevrouw navi nu ineens aan de Engelse ziekte lijdt is ook merkwaardig, maar wel een voor mij nieuwe variant.

Ah, Brabantsche Bea zit nu eindelijk in de urn ?

Moge zij rusten in vrede....

• Like 1