Jump to content
  • Sign Up

Recommended Posts

Posted (edited)

Hi all

Kan iemand iets geks zien aan de stekker van de Home Advanced laadpaal en/of het contact in de auto anderzijds? Hij wil niet laden.

119EC8EF-8E89-47EE-9CF6-7DA7FFE63516.jpeg

D9D4CCA6-F1D8-4C17-BD68-94C17C183384.jpeg

641E5783-30E5-49BF-B5C6-024C63B90C06.jpeg

B394A69D-B6D4-4A53-8C40-3DF1A789B145.jpeg

Edited by Sodiac

Aan de stekker zal het niet liggen, lijkt het zo te zien.

Heb je meer info? Zit je in NL of België? Hoe is de paal aangesloten? Heb je zelf gemeten aan de inkomende draden van de laadpaal (vanaf de groepenkast)? Werkt de paal wel? Waarom denk je dat?

Posted (edited)

In de middelste rij van de stekker zit in de middelste ader (aarde) een wit plastic kruisje. Bij een collega zijn stekker zit dat er niet. Ik zit in NL met een driefasen paal te gebruiken met één fase voor de Kia. 

Waarom ik denk dat het niet goed is, is omdat de stekker niet helemaal in de auto te steken is. Als ik de losse laadkabel probeer steek ik die er wel verder (goed) in.

Maar aan de kant van de auto lijkt er ook weer één van de twee kleine pinnetjes dieper te zitten. Dit kun je denk ik duidelijk zien op de foto. Ik vroeg me af of dat bij iedereen z'n Kia zo is.

Edited by Sodiac

Posted (edited)
6 uur geleden, Sodiac zei:

Maar aan de kant van de auto lijkt er ook weer één van de twee kleine pinnetjes dieper te zitten. Dit kun je denk ik duidelijk zien op de foto. Ik vroeg me af of dat bij iedereen z'n Kia zo is.

Dat hoort zo ;)

De diepere pin is namelijk bedoeld om pas contact te maken als de stekker volledig ingestoken is, zo “weet” de laadpaal wanneer een stekker gekoppeld en afgekoppeld wordt en kan ie meteen de stroom er af halen bij afkoppelen.

Edited by jwv