Jump to content
carbidknaller2007

Gezocht werkplaats handleiding sorento 3.5 v6 sept 2006

Recommended Posts

Ik heb je een PB gestuurd.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 2-3-2020 om 07:11, Jeffreyb96 zei:

Ik zoek het werkplaats hand boek ook

 

Heb je al een pb gehad?

Ik heb een engelse versie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

Om meer info te vinden over de waarschijnlijk aan te kopen Sorento 3.5 V6 automaat zocht ik een forum en vond ik deze.
En meteen gaf google dit topic betreft wp handboek. Al mijn vorige auto's veel onderhoud zelf gedaan, en in bezit van alle werkplaatshandboeken. 
Dus graag zou ik ook die voor een Sorento hebben, dan heb ik die alvast.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 uur geleden, Blackchrome zei:

Hallo,

Om meer info te vinden over de waarschijnlijk aan te kopen Sorento 3.5 V6 automaat zocht ik een forum en vond ik deze.
En meteen gaf google dit topic betreft wp handboek. Al mijn vorige auto's veel onderhoud zelf gedaan, en in bezit van alle werkplaatshandboeken. 
Dus graag zou ik ook die voor een Sorento hebben, dan heb ik die alvast.

Je hebt een pb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 5-3-2020 om 12:21, spostma85 zei:

Heb je al een pb gehad?

Ik heb een engelse versie.

Nee nog niet

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 uur geleden, Jeffreyb96 zei:

Nee nog niet

 

Je hebt een pb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook op zoek naar het WPHB van de sorento 2007.

Op het forum kan ik hem niet vinden.

Alleen oude linkjes die helaas niet meer werken

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2007 is facelift model. Mijn wphb gaat t/m 2006 helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh jammer.

Is de aandrijflijn toevallig het zelfde?

Ik moet waarschijnlijk de koppeling vervangen, weet het nog niet helemaal zeker.

Morgen ga ik er even mee rijden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 uur geleden, barry.vogel zei:

Oh jammer.

Is de aandrijflijn toevallig het zelfde?

Ik moet waarschijnlijk de koppeling vervangen, weet het nog niet helemaal zeker.

Morgen ga ik er even mee rijden?

Je hebt een pb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Kiaclub Nieuwsrobot
      Initially shown of in Europe earlier this year, the 2021 Kia Sorento has now officially been announced in the U.S....
      The post 2021 Kia Sorento X-Line & Hybrid Launched In U.S. appeared first on theKEEA.
      Lees volledige artikel
    • By Kiaclub Nieuwsrobot
      [See image gallery at www.autoguide.com] Kia adds two hybrid options to its smaller three-row Sorento crossover, plus new off-road-oriented X-Line.

      Kia unveiled the North American-spec Sorento as part of a dedicated video event Tuesday afternoon. It marks a significant departure for the brand’s mid-size crossover, with dramatic new looks, an all-four-cylinder engine lineup, and not one but two hybrid options.
      This fourth-generation Sorento first broke cover in the before times (it was February). This is our first look at the trims it will have on this side of the globe however, though unsurprisingly the basic looks don’t change much. Kia has given the SUV the latest evolution of its Tiger Nose, with an “eyeline” daytime running light (DRL) signature and a wide grille. There’s a serious K5 sedan vibe to the front, while the rest of the body carries hints of the runaway-hit Telluride. There’s a connection to the upcoming Sedona minivan as well, in the shark-fin trim aft of the rear doors. Wheel sizes run from 17-inch sets to model-first 20-inchers.
      Like the rest of the Kia lineup, however—and Hyundai for that matter—the Sorento manages to look related to its siblings without being a carbon copy.
      SEE ALSO: 2021 Kia Seltos EX Review: Where Do Its Priorities Lie?
      Under the skin, the Sorento uses Kia’s N3 platform. The basic dimensions haven’t changed much, though the wheelbase is now 1.4 inches (35 mm) longer to provide more rear legroom. More important is a weight reduction of 119 lb (54 kg) over the existing generation. Kia also says the Sorento exhibits reduced road noise, with improved dynamics courtesy of the stiffer platform. That same platform has also allowed the Korean brand to install new engines into the Sorento’s nose.
      Engine lineup includes hybrid and PHEV

      For 2021, the Sorento will exclusively run four-cylinder engines, leaving the Telluride as the only V6-powered SUV in its lineup. It starts with the familiar 2.5-liter four-cylinder, found elsewhere in the Kia lineup. Here it produces 191 hp and 182 lb-ft, filtering through an eight-speed automatic transmission to either the front or all four wheels. A turbo engine with the same displacement adds a full 90 horses to the corral, totalling 281 hp. Torque is up even more, to 311 lb-ft. This engine pairs with an eight-speed transmission as well, though it’s of the dual-clutch variety. Kia will offer the turbo 2.5-liter on front- and all-wheel drive Sorentos. It’s also estimating a combined 25 mpg for the 2.5T, a 3 mpg improvement over the current V6 model. The non-turbo will achieve an estimated 27 mpg.
      Of note, the turbo-four will be rated to a maximum of 3,500 lb for towing. That’s 1,500 lb less than the existing V6.

      Where things get interesting is the availability of two hybrid models. The regular hybrid model pairs a smaller 1.6-liter turbocharged four-cylinder with a 44-kW electric motor. Combined output is 227 hp, channeled exclusively through the front wheels via a six-speed auto. Kia is aiming for 37 mpg combined with this pairing, with 39 mpg in the city.
      SEE ALSO: 2020 Hyundai Venue Review
      Joining the lineup later next year is a more powerful plug-in hybrid. It uses same ICE component as the no-plug powertrain, but with a more powerful 66.9-kW electric motor. There’s also a larger battery (8 kWh versus 5 kWh) and standard all-wheel drive. Combined power is up to 261 hp, with a 30-mile zero-emissions range.
      The plug-in model will be something of a segment first, as no other non-luxury brand offers a similar setup in a smaller three-row form.
      Loading … Revamped interior

      The Sorento’s interior gets a tasteful upgrade, with higher trims featuring quilted leather seating and open-pore wood trim. The dash features four vertically-stacked air vents, all trimmed in satin chrome and having just a hint of Star Wars about them. Buyers will now get the option of second-row captain’s chairs in addition to the usual bench seat.
      Kia naturally has stuffed the Sorento full of all its latest tech gadgets, of which there are many. For starters, there’s an available 12.3-inch digital instrument panel. Blind View Monitor is also available, which shows a camera feed from the side of the Sorento when the turn signal is activated. Other goodies include a 360-degree camera view, a standard 8.0-inch central infotainment screen (or optional 10.25-inch unit), simultaneous Bluetooth connections for two phones, available wireless charging, and eight USB ports in all trims bar the base LX (it gets six).
      A new feature can also send images of the car’s surroundings to your Kia phone app, if you’ve lost it in a particularly crowded parking lot. Hey, we’ve all had it happen.
      Trims and availability

      Kia says the 2021 Sorento will be available at dealerships before the end of the year. It will arrive with five trims: LX, S, EX, SX, and SX-Prestige. The top-shelf SX-Prestige AWD model will also offer an X-Line package, which adds a center locking differential, hill descent control, and an inch-higher ride height (to 8.3 inches). The X-Line also features its own 20-inch alloy wheels and a unique roof rack.
      Kia will release pricing closer to the Sorento’s on-sale date.
      Become an AutoGuide insider. Get the latest from the automotive world first by subscribing to our newsletter here.
      The post 2021 Kia Sorento Revealed with Turbo Hybrid and PHEV Models appeared first on AutoGuide.com.
      Lees volledige artikel
    • By frankd
      5 velgen voor een sorento, 4 zgan nieuwe banden, band op reserve wiel heeft ook nog voldoende profiel. Bandenmaat 245/70-16
      Velg maat 7x16"
      Steek5x139,7
      ET waarde 45mm
      Vraagprijs  €200,-




    • By stefru
      Hallo,
      Komende tijd heb ik wat onderhoud gepland voor mij Sportage 2 uit 2006.
      Voor wat naslag werk ben ik op zoek naar een werkplaats handboek. Is er iemand die een digitale versie heeft voor mij?
      Groetjes Stef
    • By bandenman
      Hallo mede-forummers bij deze wil ik me graag even voorstellen daar ik vanaf aankomende week een Kia rijder ben; Mijn naam is Twan Jonker, 46 jaar getrouwd en vader van 2 kinderen (dochter van 16 en zoon van 12). in het dagelijks leven ben ik werkzaam in mijn eigen autobedrijfje te Ede waar ik alle werkzaamheden verricht.
      Ik ging vanmiddag eigenlijk kijken naar een Hyundai Santa Fé maar daar aangekomen viel mijn oog direct op een Kia Sorento 2,4i uit 2003, kreeg netjes van beide auto's de sleutel en heb ze beide goed bekeken waarna de keuze uiteindelijk op de Kia gevallen is, reden hiervoor: afkomstig van de 1e eigenaar, origineel 172.000km gelopen, van binnen en buiten zeer netjes en nieuw gekocht bij en onderhouden door dezelfde dealer. Ook de proefrit beviel (op het vermogensverschil met mijn huidige auto. 220pk diesel) na.
      Ben ook nog in het bezit van een Passat W8 en een audi TT voor als ik wel eens wat sneller wil gaan.

      Aangezien ik minimaal 5500km per maand rij ga ik er wel een lpg installatie inbouwen, ik weet dat er veel negatieve dingen over de 2.4 te vinden zijn maar ook veel positieve dingen, mocht ik met het vermogen niet kunnen leven dan is het voor mij ook nog een optie om er iets speciaals van te maken; een turbomotor erin of een grotere v6, maar dat is wellicht iets voor de toekomst. 
      Hoop hier veel te kunnen lezen / leren over de kia en misschien kunnen we eens een meeting houden, iedereen is in ieder geval van harte welkom in Ede!
       
      i
      Hier ook nog wat fotos van de nieuwe aanwinst:
       
×
×
  • Create New...