Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
RemcoNL

Deurvergrendeling slaat altijd op hol

Recommended Posts

Hoi,

Zijn er nog mensen met dit model actief hier (kia cerato 2006)?

Ik heb al jaren het probleem dat mijn centrale deurvergrendeling altijd vanzelf op slot gaat. Ik en meerdere garages hebben nooit wat kunnen vinden. Komt dit vaker voor bij dit model?

Vroeger was dit alleen in de winter (kou), later gebeurde dit steeds vaker. Bijvoorbeeld wanneer het regende. In de loop van de jaren werd dit alleen maar erger. Nu moet ik snel mijn deur open doen als ik hem van het slot afhaal, soms blijft hij open, maar vaak gaat hij dicht.

Het valt mij op als ik een tik tegen de passagiersdeur geef, dat hij dan vaak op slot springt. Ditzelfde gebeurt ook als de deur open staat en ik de sleutel in het contact steek, dan gaat hij de heletijd open en dicht.

Ik heb deze auto nog steeds omdat hij motorisch altijd goed is en mij tot nu toe nog niet in de steek heeft gelaten.

Wat zou dit kunnen zijn? Meerdere garages kunnen niks vinden. Ik heb geen afstandsbediening, is het mogelijk om de hele zekering eruit te halen voor deze deurvergrendeling?

Remco

Ik ben niet bekend met de zekeringen van jouw Cerato, maar CV zit vaak wel op een "eigen" zekering.

Het probleem zelf klinkt als een kortsluiting in de schakeldraad. Bijvoorbeeld door een doorgeschuurde isolatie, die (soms) kortsluit naar massa, evt. zelfs door vocht.