Jump to content
Job_04

centrale deurvergrendeling werkt niet na plaatsten aftermarkte radio

Recommended Posts

Hallo, 

Ik heb een Kia Picanto uit 2009, en heb hierin de standaard radio vervangen door een aftermarket chinese android radio. Ik heb hierbij een verloopkabel naar din gekocht, zodat aansluiten plug and play was (de radio dan, voor de rest nog een hoop problemen gehad om alles werkend te krijgen). De radio werkt nu prima, maar helaas de centrale deurvergrendeling (CV) niet meer. Zekering heb ik gecheckt, dat is het niet.

Kan het zijn dat de radio verkeerd aangesloten is en dat daardoor de CV niet meer werkt?

Alvast dank voor het meedenken!

Heb je de zekering bekeken, of ook daadwerkelijk vervangen?
Zijn er nog andere dingen die het ineens niet meer doen?

Als het probleem is beginnen na inbouw vd radio zou ik die in eerste instantie loskoppelen (verloopkabel los vsn auto), werkt alles dan weer dan weet je zeker dat daar de oorzaak zit.

Is het dat niet, dan kun je verder zoeken, misschien heb je met inbouw een stekker van de CV los getikt, want ik kan zo niet bedenken wat radio en CV gemeen zouden hebben...

Ik heb de zekering omgewisseld met een andere zekering. Loste niets op. Loskoppelen van radio heb ik dacht ik ook geprobeerd, zonder succes, maar zal ik nog een keer proberen.

Ik ben met zoeken op internet ook tegengekomen dat als de radio verkeerd aangesloten is, wat schijnbaar vaker zo is met chinese aftermarket radio's, ondanks de din stekker, het ook zo kan zijn dat de boordcomputer de CV uitschakelt. Als de radio namelijk voor lekstroom zorgt, zal de boordcomputer om een lege accu te voorkomen niet nodige elektronische componenten uitschakelen. Geen idee of dit verhaal klopt, maar ik zal is een paar dagen de radio losgekoppeld laten om te kijken of dat helpt.

Nog steeds geen werkende CV, vind het toch wel erg lijken op een kapotte zekering, is er behalve de zekering die volgens het klepje voor de CV is nog een andere zekering die hier mee te maken kan hebben?

Iemand een idee waar de relais zit voor de centrale deurvergrendeling?

Ondertussen nieuwe informatie, op vakantie in italie (2 weken heerlijk weer, geen idee of dit relevant is) is de centrale deurvergrendeling uit zichzelf weer gaan werken. Afgelopen week is hij (erg slecht weer met veel regen) weer kapot gegaan. 

Klinkt voor mij erg als kabelbreuk of kortsluiting door water? Zijn mensen het hier mee eens? Zijn er bekende zwakke plekken waar ik kan zoeken?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By DirkJan
      Hallo,
      Medio oktober hebben wij een e-Niro besteld. DynamicLine, Runway Red. Verwachte levering januari 2021. Particulier dus bijtelling is niet relevant.

Net gebeld door de dealer. Auto is niet meer leverbaar (?), nodigt ons uit om langs te komen en bestelling om te zetten naar een MY21. Op Facebook lees ik al dat ik niet de enige ben die vanuit een dealer is benanderd met dit verhaal. Ik kan me er eerlijk gezegd niet zoveel bij voorstellen dat men auto's verkoopt die dan niet in productie worden genomen. Krijg het gevoel dat onze auto wellicht wordt overgezet naar een leaserijder omdat hij misschien toch nog in december komt. Na anderhalve maand ontdekken dat je iets hebt verkocht wat je niet kunt leveren komt op mij wat bijzonder over....
      Zijn er hier lotgenoten? Of heeft iemand informatie over levering van rond 15 oktober bestelde auto's?

Mvg,
      Dirk Jan

• By etmcemi
      Ik heb sinds een maandje een Niro van januari 2018 en die bevalt prima.
      Maar wat ik in de navigatie niet voor elkaar krijg is het opslaan van mijn huis adres of favorieten.
      Telkens als ik op thuis of een favoriet klik, komt hij weer met het zoek scherm.
      Ook in- of exporten van adresboek lukt niet omdat de USB denk ik niet herkend wordt, beide opties zijn namelijk grijs.
      MP3's afspelen vanaf de USB werkt wel prima.
      Heeft iemand enig idee, of toch maar even terug naar de dealer?
    • By Zarpax
      Beste allemaal,
      Ik ben sinds kort Kia E-Soul eigenaar en ik ben erg blij met de auto. Ik heb er al 1000km op zitten en er zullen ongetwijfeld vele km's volgen.
      Wat mij tot nu opvalt is dat de DAB+ radio niet laat zien welke artiest met welk liedje wordt afgespeeld. Die informatie wordt volgens mij standaard de ether ingestuurd, maar de DAB+ radio van mijn KIa kan dit niet weergeven. Of is er een manier om dat wel voor elkaar te krijgen? Of wachten op een update?
      Ik had hiervoor een oude Magentis met een nieuw hifi-systeem van Pioneer. Deze Pioneer radio had een spotify app zodat je via bluetooth verbinding met je mobiel ook je spotify kan beluisteren. Het is jammer dat de Kia radio dit niet heeft.

Als er iemand hier tips en trucs heeft voor het infotainment systeem dan hoor ik het graag.
      Alvast bedankt,
    • By Ljbd
      Ik heb de Niro nu 10.000 km en ben dik tevreden. 1 klein ding valt me op. Als de auto op adaptive cc staat en automatisch stopt achter een voorganger dan gaat dat aan het eind met een schokje. Dat kan soepeler. Zou het een afstelling kunnen zijn of merken meer mensen dit?
  • Create New...