Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
Marcel20vt

Climate control Rio 4

Recommended Posts

Hallo iedereen

ik heb een vraag

als het buiten warm is en de climate staat op auto dan reguleert de climate toch alles zelf?

zoals recirculatie zodat hij het warme lucht in de auto rond laat gaan totdat hij op de gewenste temperatuur is?

en klopt het daarna dat die dan weer verder gaat in de normale stand ( wel in stand auto)

want onze Rio 3 doet dat wel zo

alvast bedankt

Dat klopt. Is ook de volgorde als je zelf de auto snel wilt koelen.

1. Ramen open zodat ergste warmte naar buiten kan.

2. Ramen dicht. Airco aan met binnencirculatie. Liefste de stand op voorruit en bovenste roosters.

3. Gewenste temperatuur bereikt, binnencirculatie uitzetten.

Reden voor de binnencirculatie is dat de auto dan geen warme buitenlucht hoeft te koelen. Alleen de binnenruimte van de auto

Doet hij dat automatisch want onze rio 3 doe dat wel alleen de binnenruimte eerst

Ik zal morgen even kijken bij onze Rio.

Ik gebruik zelf nooit de auto stand, bij geen enkele auto.

Zonde dat je "auto" nooit gebruikt; die stand zou het prettigst moeten zijn voor de inzittenden, maar is volgens diverse bronnen ook nog eens het meest energiezuinig.

Gaat je je om de A/C, dan kun je die alsnog uitzetten, dat doe ik zelf ook, omdat de A/C enorm veel vermogen kost met de kleine motor van mijn Picanto.

Als het warm gaat eerst de rechte automatisch aan en dan als het het temperatuur goed afgekoeld is gaat hij weer uit is dat bij rio 4 ook zo

67B47526-EB40-4DB0-A207-B96AE86B9B23.jpeg

E00038AE-7E90-4BE6-8C5F-2D7D3F39D6DF.jpeg

12 uur geleden, Murcielaygo zei:

Gaat je je om de A/C, dan kun je die alsnog uitzetten, dat doe ik zelf ook, omdat de A/C enorm veel vermogen kost met de kleine motor van mijn Picanto.

Ik heb de airco altijd aan. In de Rio 4 springt ie sowieso standaard aan in in stand  ventilatie.