Jump to content
Renzo4000

Proceed 1.4 T-GDi DCT7 GT-PlusLine - Dark Penta Metal

Recommended Posts

Zo, de kogel is door de kerk. Zojuist een bestelling laten plaatsen door mijn leasemaatschappij van mijn volgende (lease) auto; een Proceed 1.4 T-GDi DCT7 GT-PlusLine - Dark Penta Metal.

Mijn shortlist was als volgt:

- Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid full options > uiteindelijk wist mij de CVT niet te overtuigen evenals het interieur. Verder wel een mooie auto die redelijk goed reed en veel waar voor je geld is

- Skoda Karoq 1.5 DSG Sportline > totaal ander type auto, best een mooie kar om te zien in de sportline trim en veel ruimte. Qua opties (gelijk aan de proceed) liep het al gauw in de papieren en het sportieve rijgedrag was hier een stuk minder (logisch)

- Proceed GT > initieel wilde ik "all in" met de proceed en voor de 1.6 gaan. Echter na de proefrit met de 1.4 DCT vond ik dat deze al "sportief" genoeg was en was me de meerprijs het niet waard aangezien de GT-plusline al erg goed in de opties zit.

Daarnaast nog wat additionele opties laten toevoegen, waaronder instapverlichting met kia logo, voetenverlichting en kofferbak mat. Tevens zal ik nog een audio upgrade gaan uitvoeren aangezien ik de JBL upgrade nou niet echt geweldig vind klinken. Helaas zal ik nog even geduld moeten hebben voordat hij geleverd wordt, vermoedelijk 1e week van januari. Ik zal dit topic updaten zodra ik hem in bezit heb en nieuws te melden heb.

KiaProceed0219(6).jpg

• Like 1

Prima keuze uiteraard! :hammer:

inmiddels de mijne 2 weken in bezit en het genieten is begonnen.

behalve de iets te fanatieke “handen aan het stuur!” Piep dik tevreden, heerlijk toeren.

Mooie kleur ook, proef gereden in deze. Maar was mij wat te zakelijk qua uitstraling en de dame vond het gewoon niet mooi bij de auto.

maar gelukkig verschillen smaken en is er wat te kiezen... :winkiss:

behoorlijke wachttijd zeg... vlij dat die van mij wat korter was. Maar zal met de vernieuwde uitvoering te maken hebben die er aan komt.

succes met wachten op wat komen gaat.

Thanks!

Wachttijd komt ook door mijn huidige contract welke in december afloopt, en uitleveren doen ze niet aan het einde vh jaar.

Qua kleur twijfelde ik nog over orange fusion, maar toch maar voor deze veilige kleur gekozen die overigens wel verschillende "gezichten" laat zien door de dag met de zon.

Gefeliciteerd!

Ik heb sinds een kleine week idem uitvoering in bezit, maar dan in de kleur Infra Red.

Wat een fijne auto zeg! Behoorlijk compleet en autonoom rijden vergt gewenning, maar vindt het een welkome aanvulling.

Op m'n voorgaande auto had ik achter- en voor parkeer sensoren, voor mis ik ze nu wel een beetje.

Heb je iig wel een MJ2020 met 10,25 inch scherm en digitale klokken. Voor de panorama/schuifdak optie gegaan?

Suc6 met het (lange) wachten!

Hoi Vlokkie, we "kennen" elkaar volgens mij van het Skoda forum ;-) al was ik daar de laatste tijd niet meer zo actief.

Infra red vind ik ook een erg mooie kleur, maar mijn vrouw vond het geen mooie kleur. Dus om haar ook een klein beetje zeggenschap te geven heeft ze de voorkeur uitgesproken voor Penta wat ik zelf ook een aparte kleur vind. Ik ben benieuwd hoeveel proceed's ik tegen ga komen in deze kleur.

Parkeersensoren vóór is wel mogelijk als accessoire achteraf, echter lees ik daar nogal wat negatieve verhalen over dus ga ik daar maar niet aan beginnen. Ik heb ze nu ook niet dus het zal wel goedkomen. 

Ik heb inderdaad MY2020, dus met geupdate instrumentarium en infotainment scherm. Panoramadak moest er zeker komen, dus de optie is aangevinkt ;)

Hierbij nog even mijn huidige Octavia, nog steeds een prima auto alleen de proceed is zowel qua looks als driveability de betere auto :P

IMG_20190711_222145.thumb.jpg.f7627f644f171ae725485e95d47ff76e.jpg

Hoi heb op de mijne WEL de Parkeer sensoren voor genomen en het is idd niet zo goed als OEM, maar wel bruikbaar.

meest irritant is de luide hoge pieptoon die eruit komt, en het feit dat hij gelijk actief wordt bij motor start,

dus tegelijkertijd met het standaard  opstartconcert die luide pieptoon !

Is wel te verhelpen door hem gelijk uit te schakelen maar handig is anders.

Functioneel doet hij het prima en dan blijkt de voorkant van de auto toch nog wel korter dan je denkt. :-)

Nog maar eens even bij de dealer informeren waar die pieper zit en misschien kan daar nog wat aan gedaan worden.

Blijft vreemd dat in dit segment de parkeersensoren aan de voorzijde niet standaard zijn of als fabrieksoptie aangevinkt kunnen worden. Nu is het toch weer een beetje een halve oplossing.

Posted (edited)

Klopt was er bij de bestelling ook vanuit gegaan dat het een fabrieksoptie is.

Lijkt er op dat het alleen mogelijk is icm de inparkeerhulp, die is in bijv D wel te krijgen op de GT-line en hier niet.

In D heb ik ook geen aparte parkeer sensoren voor gezien in de configurator.

Edited by Roak

Mooie kleur en opties!

Echt crazy dat de levertijden zo hoog zijn, ik kan er gewoon niet aan wennen.

In mijn geval komt het ook omdat mijn huidige leasecontract eind december afloopt dus eerder uitleveren dan 1e week januari zit er dan gewoon niet in.

Volgens mijn dealer is de gemiddelde levertijd nu 3 a 4 maanden wat redelijk normaal is voor een nieuwe auto. Daarbij komt ook nog eens dat veel fabrieken in de zomer dicht gaan en is er ook sprake van een update voor de ceed familie(cockpit/navigatie) wat ook impact heeft op de productielijn.

Posted (edited)
50 minutes ago, Renzo4000 said:

In mijn geval komt het ook omdat mijn huidige leasecontract eind december afloopt dus eerder uitleveren dan 1e week januari zit er dan gewoon niet in.

Volgens mijn dealer is de gemiddelde levertijd nu 3 a 4 maanden wat redelijk normaal is voor een nieuwe auto. Daarbij komt ook nog eens dat veel fabrieken in de zomer dicht gaan en is er ook sprake van een update voor de ceed familie(cockpit/navigatie) wat ook impact heeft op de productielijn.

Ja dat had ik al begrepen. 3/4 Maanden valt dan wel moet. Ik zelf heb 7 maanden op mijn Stonic moeten wachten. e-Niro nu gemiddeld 9/12 maanden.

"Tevens zal ik nog een audio upgrade gaan uitvoeren aangezien ik de JBL upgrade nou niet echt geweldig vind klinken." Mag dat van de leasemaatschappij? 

Edited by Xmoo

Ja hoor, zo lang je dit in overleg doet of in ieder geval bij inleveren weer netjes hersteld.