Jump to content
Damian

Verbruik Ceed SW GT-PlusLine 1.4 T-Gdi CDT7

Recommended Posts

Ik ben eigenlijk wel even benieuwd naar het verbruik van mensen met dezelfde motor?

Gaat dus om de Ceed SW GT-PlusLine 1.4 T-GDI met DCT7 automaat. Ik heb ook de 18" velgen eronder.

Ik kom namelijk op mijn dagelijkse tripje van thuis naar werk, een ritje van 45,4 km, waarvan een groot deel snelweg, niet heel erg veel hoger dan 1:11,4 Wat ik toch wel even schrikken vond...

Ik rijd dan in de normal stand, dus geen sportstand, en ook redelijk netjes naar mijn idee. Op de snelweg gewoon op Cruise Control.

Beste wat ik me zon beetje kan herinneren is 1:13,8 wat wat meer 80 weggetjes waren.

Mijn Proceed 1.4 DCT is ook geen zuinigheidswonder maar toch wel zuiniger !

Als ik een beetje mijn best doe en niet hoger kom dan 110/115 op mijn route woon-werk, (ook 45 KM)

zit ik toch altijd wel in de lage 6L/100 of er net onder.

Totaal tot nu toe gemiddeld net iets zuiniger dan 1:14 gereden (3600 KM)

Valt me niet heel erg tegen.

Maar 1:11.4 is wel te veel.

Hhmm.. vind ik ook een wel erg hoog verbruik.

heb een Proceed,, gewicht zal niet veel verschillen lijkt me. Ook 1.4 dct.

mijn woon-werk verkeer is ook ong 45km  enkele reis, 3/4 snelweg. Nog nooit onder de 1/15 gekomen.

meestal 1/16 of nog wat zuiniger., deel is dan wel 100 ivm spitsstrook.

afgelopen weekend rit Limburg-Zeeland met 2 personen en nodige bagage gedaan en bewust overal op teller net  boven max snelheden gereden.

Kwam op gemiddeld 1/17. 

Maar wil ik dus onder de 1/15 uitkomen zal ik toch echt lekker door moeten gaan trappen of constant  snelheden boven de 130 moeten rijden

onlangs met de caravan van ong 1200  kg erachter zelfs 1/10,5 gereden...kom je dan standaard al aardig bij in de buurt.

kan nooit de bedoeling zijn volgens mij

Ik heb nu ruim 4500km gereden met mijn sw 1.4 dct.
De eerste tankbeurt had ik ook ca 1 op 11, maar toen ook veel binnen de bebouwde kom gereden.
Laatst met de vakantie met dakkoffer erop en 130km/h op de tolweg reed ik gemiddeld 1 op 14. Nu rijd ik woon werk vrij sportief met redelijk wat rotondes op de route tussen de 1 op 14 a 15.
Kan beter, maar ik vind het leuk om het vermogen te gebruiken als ik op pad ben.

Ik heb een 1.0 handgeschakeld met nu iets meer dan 3000km op de klok. Verbruik over een rit naar Corsica is 6.9L/100. Niet veel beter dan de 1.4 dus. Ook woon/werk over binnenweg en bebouwde kom rij ik niet bepaald zuinig. Maar ook niet onzuiniger dan de Fiat Punto die ik hiervoor gebruikte.

Ik heb nu in mijn ceed DCT(geen sw) nu ongeveeer 700 km. Na de eerste tankbeurt kwam ik uit op 1 op 15.

Niet slecht vergeleken met mijn vorige auto die 1 op 10 reed.

@ Damian, onderstaand is het verbruik van mijn Proceed 14 dct, 17" wielen. Ik houd het verbruik bij via het tooltje van Autoweek. De verbruiksmeter in de auto is voor mij niet betrouwbaar. Ik heb nu sinds eind mei een kleine 5000 km. gereden waarvan wel veel in de stad.

Aantal tankbeurten
12
Gemiddeld verbruik:
  • 7,80 l/100km (1 op 12,82)
Gemiddelde kosten:
  • 11,27 €/100km

Zelf rij ik nu ongeveer anderhalve maand Proceed 1.4 bezien, GT-PlusLine in de lease. Ik heb er nu iets meer als 9900 kilometer opstaan. Rij er namelijk gemiddeld 1500 per week, waarvan bijna alles 120/130 kilometer per uur snelweg is.

Volgens mijn tankpas rij ik momenteel ongeveer 14,2 kilometer/liter.   

Daarbij haal ik de 50 liter tank nooit met nog 30 kilometer te gaan, gaat er toch niet meer als 44 liter in...

Edited by PieBee

1.4 benzine, automaat, hoofdzakelijk N- en A-wegen, 18' velgen. 

verbruik na 4000km.jpg

Edited by floyd

Scheelt feiltelijk een liter op de 100 km. De meter in de auto is dus, zoals al gezegd, niet nauwkeurig.

IMG_20190910_180735.jpg

Ik sta nu op 8000 km met mijn Proceed sinds juli en ik heb een stevige rijstijl. Veel snelweg (sportstand, 140km/h) en redelijk veel N wegen. Gemiddeld verbruik 1:13,2. Ik heb dan wel 17 inch maar wel de 1.4 dct.

Vind het nog niet zo tegenvallen. Die 1:11 van jou is wel erg hoog. Hoe zit het met je bandenspanning?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

On 9/10/2019 at 7:24 PM, Boanvdv said:

Scheelt feiltelijk een liter op de 100 km. De meter in de auto is dus, zoals al gezegd, niet nauwkeurig.

IMG_20190910_180735.jpg

Ik zit op ongeveer hetzelfde, qua kilometers totaal en verbruik.

Hier geeft mijn teller een gemiddeld verbruik van 1:15,3 aan over 20.000 km (Ceed 3 1.0 t-GDI dynamicplusline hatchback).  Ongeveer 50% snelweg en 50% b-wegen. Airco is meestal aan.

De teller is ietwat pessimistisch, mijn verbruik aan de pomp is steevast nog iets beter dan wat de dagteller aangeeft.  Op de snelweg rijd ik bij mooi weer vaak rond de 1:17,5 en bij slecht weer 1:16.  Op zeer lange afstanden (Duitsland) haal ik 1:18.

1 uur terug, tijdjes123 zei:

Hoe draaien jullie dit om? bij mij staat er altijd xxL/100km

In het menu (als je in P of in zijn vrij staat) kun je bij eenheid deze omdraaien :)

Ik heb een handgeschakelde 1.4 dyn+line sw. Tot nu toe, ca. 9.500 km, verbruikt de Ceed gemiddeld 1:16,6 (volgens de bc 1:17,9).

Rijd ik dan zo raar ?? Altijd netjes motor warm rijden, 90 procent snelweg en 10 procent binnenweggetjes. Afstand van 45km. niet harder dan 130, groot deel zelfs 110. Niet in sport standje, bandendruk ook prima... Ik kom echt niet veel hoger dan 1 op 13...