Jump to content
  • Sign Up

Recommended Posts

Ik ben nog aan het wachten op mijn nieuwe Kia... maar probeer zoveel mogelijk al te weten voor ik hem krijg.. nu heb ik eigenlijk 2 vragen... 

1. hoe werkt de functie navigeer naar tankstation als tank op reserve gaat..

2. zijn er mensen die met AA mirror hun telefoon compleet op scherm zetten... en wat is je ervaring..

ik lees graag jullie tips

1: je krijgt vanzelf de melding zoek dichtstbijzijnde tankstation op het scherm

2: geen idee, bel zelden en liefst nooit in de auto. Zo wel gebruik ik stem controle

21 minuten geleden, twinky zei:

Ik ben nog aan het wachten op mijn nieuwe Kia... maar probeer zoveel mogelijk al te weten voor ik hem krijg.. nu heb ik eigenlijk 2 vragen... 

1. hoe werkt de functie navigeer naar tankstation als tank op reserve gaat..

2. zijn er mensen die met AA mirror hun telefoon compleet op scherm zetten... en wat is je ervaring..

ik lees graag jullie tips

Ten eerste wil ik je even feliciteren en veel veilige en plezierige km’s wensen alvast.

Antwoord 1:

Mijn oude auto Kia Niro Hybride had ook een benzine motor. Wanneer de tank bijna leeg was ging mijn lampje branden en kreeg ik automatisch groot op beeld van de navigatie een lijst met alle tankstations in de buurt. Achter elk tankstation stond hoeveel km je er van verwijderd was.

Antwoord 2:

Ik zet mijn iPhone scherm altijd op het auto scherm. Hierdoor heb ik toegang tot veel apps van mijn iPhone. Standaard zet ik daar Flitsmeister op aan. Deze liet ik aan staan en dan drukte ik op het knopje map. Dan kreeg ik het Kia nav weer te zien. Flitsmeister werkt dan door op de achtergrond. Als ik via apple CarPlay terug ging naar mijn kia systeem werkte Flitsmeister niet meer op de achtergrond.

Via deze website kun je je kenteken voorspellen:

https://www.kenteken.tv/

Misschien vind je het leuk om te bekijken. 

Groetjes

4 minuten geleden, JaapW zei:

Ten eerste wil ik je even feliciteren en veel veilige en plezierige km’s wensen alvast.

Antwoord 1:

Mijn oude auto Kia Niro Hybride had ook een benzine motor. Wanneer de tank bijna leeg was ging mijn lampje branden en kreeg ik automatisch groot op beeld van de navigatie een lijst met alle tankstations in de buurt. Achter elk tankstation stond hoeveel km je er van verwijderd was.

Antwoord 2:

Ik zet mijn iPhone scherm altijd op het auto scherm. Hierdoor heb ik toegang tot veel apps van mijn iPhone. Standaard zet ik daar Flitsmeister op aan. Deze liet ik aan staan en dan drukte ik op het knopje map. Dan kreeg ik het Kia nav weer te zien. Flitsmeister werkt dan door op de achtergrond. Als ik via apple CarPlay terug ging naar mijn kia systeem werkte Flitsmeister niet meer op de achtergrond.

Groetjes

en netjes houden he die nieuwe Stonic:-)

''Hoe vaak je jouw auto moet wassen verschilt per bestuurder, per auto, de wegen waarop je rijdt, het weer en je rijgedrag. Als je jouw auto dagelijks gebruikt, dan raadt de branchevereniging BOVAG aan je auto één keer per week te wassen.''

http://www.autowastips.nl/hoe-vaak-auto-wassen/

2 uur geleden, JaapW zei:

Antwoord 1:

Antwoord 2:

Groetjes

Thanks Jaap... okay dus eerste tank leeg touren en dan zie ik het vanzelf...

Ik heb een Android telefoon.. maar dat zal bijna het zelfde werken.  Ben alleen benieuwd welke app ik het beste hier voor kan gebruiken 

2 uur geleden, Proceed Frankie zei:

1: je krijgt vanzelf de melding zoek dichtstbijzijnde tankstation op het scherm

2: geen idee, bel zelden en liefst nooit in de auto. Zo wel gebruik ik stem controle

Met de melding gaat wel goed komen !

Door het scherm makkelijk te kunnen gebruiken is het veiliger

.. je gebruikt ook je radio en navi toch?

6 minuten geleden, twinky zei:

Thanks Jaap... okay dus eerste tank leeg touren en dan zie ik het vanzelf...

Ik heb een Android telefoon.. maar dat zal bijna het zelfde werken.  Ben alleen benieuwd welke app ik het beste hier voor kan gebruiken 

Geen dank. Yes eerste tank lekker leeg touren en dan wijst het vanzelf. 

Dat denk ik ook dat het bijna hetzelfde werkt. Alleen snap ik je vraag niet ‘welke app ik het beste hier voor kan gebruiken’

Kun je de vraag nog iets verder toelichten?

13 uur geleden, JaapW zei:

Geen dank. Yes eerste tank lekker leeg touren en dan wijst het vanzelf. 

Dat denk ik ook dat het bijna hetzelfde werkt. Alleen snap ik je vraag niet ‘welke app ik het beste hier voor kan gebruiken’

Kun je de vraag nog iets verder toelichten?

ik zag op you tube fimpjes waar mensen hun systeem scherm gebruikten om daar je telefoon scherm op te zien,,, ze hebben het daar over de app aa mirror

Zover ik het heb begrepen op xda is het halfbakken oplossing met veel problemen. Daarnaast moet je telefoon ook geroot zijn wil je de bediening kunnen gebruiken. 

Dat gezegd hebbende moet je je afvragen wat je allemaal in je auto met een mirroring van je telefoon wilt gaan doen. Persoonlijk denk ik dat het de veiligheid niet ten goede komt van jezelf, inzittenden en mede weggebruiker.

6 minuten geleden, Renzo4000 zei:

Zover ik het heb begrepen op xda is het halfbakken oplossing met veel problemen. Daarnaast moet je telefoon ook geroot zijn wil je de bediening kunnen gebruiken. 

Dat gezegd hebbende moet je je afvragen wat je allemaal in je auto met een mirroring van je telefoon wilt gaan doen. Persoonlijk denk ik dat het de veiligheid niet ten goede komt van jezelf, inzittenden en mede weggebruiker.

het gaat mij er meer om of het gaat en hoe het gaat... en of mensen er ervaring mee hebben... weet ook echt wel dat dit geen dingen zijn om onder het rijden te doen.. maar als het makkelijk kan is het misschien tijdens een lange file op vakantie of in een pauze gebruikt worden.. 

2 uur geleden, twinky zei:

ik zag op you tube fimpjes waar mensen hun systeem scherm gebruikten om daar je telefoon scherm op te zien,,, ze hebben het daar over de app aa mirror

Yes. Je moet een officiële kabel hebben. Deze kan laden en data sturen. 

Wanneer je dan je telefoon aan sluit heb je meteen verbinding. Rechtonder op het navi scherm staat dan Apple Carlay of Andriod auto

6 minuten geleden, JaapW zei:

Yes. Je moet een officiële kabel hebben. Deze kan laden en data sturen. 

Wanneer je dan je telefoon aan sluit heb je meteen verbinding. Rechtonder op het navi scherm staat dan Apple Carlay of Andriod auto

ik ga het proberen zosnel ik de stonic hier thuis in de garage heb staan.. thanks

Even voor de duidelijkheid, android auto is de officiële app welke beperkt toegang geeft tot een aantal apps (zoals maps, waze, spotify, telefoon) en is geen "screen mirroring" zoals aa mirror. Je krijgt dus niet hetzelfde te zien zoals op je telefoon. Apple carplay heeft een soortgelijke eigenschap.

• Thanks 1

29 minuten geleden, Renzo4000 zei:

Even voor de duidelijkheid, android auto is de officiële app welke beperkt toegang geeft tot een aantal apps (zoals maps, waze, spotify, telefoon) en is geen "screen mirroring" zoals aa mirror. Je krijgt dus niet hetzelfde te zien zoals op je telefoon. Apple carplay heeft een soortgelijke eigenschap.

is me helemaal duidelijk Renzo. ik wil dan ook graag info of ervaring van mensen horen over het deel screen mirroring

Daar ging ik dus ook vanuit aangezien @JaapW het duidelijk alleen over Android auto en Apple carplay heeft. "Aa mirror" is een onofficiële third party app die de mogelijkheid heeft om daadwerkelijk je telefoonscherm te dupliceren op je scherm van je auto welke echter beperkingen heeft of slecht werkt. En wil je bijv het touchscreen willen gebruiken zul jij je telefoon moeten rooten wat mogelijk je fabrieksgarantie in gevaar brengt.

• Thanks 1

15 minuten geleden, Renzo4000 zei:

Daar ging ik dus ook vanuit aangezien @JaapW het duidelijk alleen over Android auto en Apple carplay heeft. "Aa mirror" is een onofficiële third party app die de mogelijkheid heeft om daadwerkelijk je telefoonscherm te dupliceren op je scherm van je auto welke echter beperkingen heeft of slecht werkt. En wil je bijv het touchscreen willen gebruiken zul jij je telefoon moeten rooten wat mogelijk je fabrieksgarantie in gevaar brengt.

Oh sorry, ik heb het verkeerd begrepen.

mijn excuses!

1 uur terug, JaapW zei:

Oh sorry, ik heb het verkeerd begrepen.

mijn excuses!

geen probleem... komt goed.. ook hiervan krijg ik een beeld wat ik legaal kan hihi

1 uur terug, Renzo4000 zei:

Renzo? klopt.. op het filmpje zag het er strak en netjes uit.. vandaar intresse om meer info hier over te krijgen.. maar ga niet de garantie van het systeem op spel zetten... telefoon durf ik wel aan... die is zo vervangen :innocent:

Betreft ook de fabrieksgarantie van de telefoon... Niet van je Kia :dup:

3 uur geleden, Renzo4000 zei:

Betreft ook de fabrieksgarantie van de telefoon... Niet van je Kia :dup:

Oohh dan kan ik het wel proberen... krijg weer bijna een nieuwe hihi... maar zonder gekheid. Ik ga eerst maar eens de Stonic halen.. en kijken wat er zo allemaal kan...