Jump to content
KiaCarensIII

Mijn eerste Kia, en dan nog wel een Carens uir 2007

Recommended Posts

Dag leden en lezers van dit forum.

Eergisteren, 11 september werd ik eigenaar van een KIA Carens uit 2007.

Viel op zijn nette verschijning. Maar niet direct op zijn spectaculaire uiterlijk.

Heeft alles wat mijn hartje begeerd. Er ontbrak alleen, slechte zaak, een cruise control. Die werd er dan ook ingebouwd.

Heel benieuwd naar hoe die blijft bevallen.

Ik laat van me horen, want ik heb wel al een technische vraag.

Hans Visser uit Assendelft

Guest GreyGriffin

Hallo Hans,

Welkom hier! De Carens is inderdaad keurig, maar niet heel flamboyant. Ik wens je veel plezierige kilometers met de auto.

Edited by GreyGriffin

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By MeerAstrid
      Ik heb een vaste trekhaak (geplaatst 2016) onder mijn Picanto (2016) maar heb geen specificaties erbij. Wil weten wat de maximale verticale belasting is ivm gebruik fietsendrager. Garagehouder overleden, bedrijf gestopt. Wie herkent mijn trekhaak? Op de kogel staat code F5489 met daaronder 2932. Kan dit niet terugvinden op internet. Er zit een Bosal dop op. Er is een kleine zinsnede gemaakt in de bumper. Hier een paar foto's: https://photos.app.goo.gl/AvUccLwcfr97iXsR8 (Ik hoop dat dit werkt)
      Hopelijk zijn er hier een paar experts die mij kunnen helpen!
    • By Nirootje
      Dag allen. Volgende week mag ik de trotse bezitster worden van een nieuwe Kia Niro Hybride. Ik moet nog wel aan het idee wennen, want ik heb altijd in Opel, Ford, Seat en Citroen gereden. Ik stap dus ineens over naar een Aziaat. Ik ben heeeeeel benieuwd.
      Ook omdat ik de laatste jaren in auto's reed tussen de 160 en 250 pk. Maar sinds ik veel naar het westen van het land rijd en 3-5x per maand 250km afleg, ben ik nu toch maar overgestapt op meer comfort en zuiniger. Oa. ook voor de lane assist in combi met de ACC.
      Mochten jullie tips hebben hoe ik de eerste weken het beste met de auto kan omgaan, dan hoor ik het graag!
    • By Wilko Niro
      Hallo aan iedereen op dit forum, zal me even voorstellen;
      Ik ben Wilko, woon in het oosten van ons mooie land.
      Heb eind maart bij Van Mossel in Apeldoorn een Niro 1.6 GDi Hybrid DCT6 gekocht.
      Een uitgebreide uitvoering moet ik zeggen, zo'n beetje alles wat ik kon wensen.
      Na een paar Suzuki's en Fordjes te hebben gereden zocht ik naar een hybride.
      De Vitara hybride vond ik maar zozo, ook qua aankleding, toen gezeten in de Honda CR-V, maar die viel me tegen qua binnenruimte.
      Steeds kwam ik terug bij de KIA Niro, qua uitrusting en ook qua prijs.
      Dus een aanvraag voor een proefrit gedaan bij Van Mossel in Apeldoorn en daarna waren ik en de auto verkocht!
      Ik hoop zo af en toe te kunnen reageren en vragen te kunnen stellen op dit forum!
      Groeten, Wilko

• By djwacko wacko
      trotse kia carens world edition 1.7 crdi sinds 2016........................half juni  levering kia sportage gt line lux

• By Willemfred
      Na de eerst 500 Km valt de Sorento goed mee, is heerlijk rijden en er is plaats zat.
      Het verbruik staat na 500Km op 7,1 L/ 100 Km of 1L op 14 Km. Op korte afstanden ( 50 en 70 Km wegen ) en met een warme motor kan het verbruik lager, na een ritje van 38 Km gaf de BC ( boordcomputer ) 6,5 L / 100 Km aan, dat is 1L op 15,3 Km, maar op de autosnelweg ( 115 Km/u ) en tegenwind gisteren ( 12/3 ) gaf de BC 8,2 L aan, dat is 1 L op 12,2 Km, deze cijfers zijn redelijk betrouwbaar want bij aankoop de tank volledig gevuld en na 498 Km de tank weer volledig gevuld met net geen 35 L, dus dat lijkt behoorlijk te kloppen.
      Het multimediasysteem is in vergelijking met mijn vorige ( Sportage ) geheel anders er is dus wat gewenning nodig, alsook de vele instellingen, de handleidingen ( bijgeleverd en op het web ) mochten wat meer specifiek zijn in plaats van algemeen, maar het merendeel heb ik nu min of meer al in de vingers, denk ik, is vooral een paar uurtjes uitproberen.
      UVO was ook nieuw voor mij maar het instellen en koppelen is vrij vlot verlopen, heb wel even moeten zoeken om de GSM van mijn vrouw te koppelen maar dat is ook gelukt. De volgende dag was de UVO van geen kanten te bereiken, in de auto kreeg ik de melding dat UVO niet kon verbinden ( hoe ie dat doet weet ik ook niet ) ik vind nergens wifi instellingen, na wat zoeken op internet heb ik dan maar een reset gedaan en oeps hij werkte weer normaal, niet dat je er zoveel kan mee doen, maar ik vind het toch een toevoeging.
  • Create New...