Jump to content

Fatsoenlijke kosten grote beurt ceed 1.6 crdi

Bart Bloemsma
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik heb dit jaar voor het eerst een grote beurt nodig voor mijn kia ceed 1.6 crdi. (2 jaar in bezit). Hij heeft een km stand van bijna 160.000 km.

Ik kreeg van mijn bosch garage waar ik al jaren trouwe klant ben  een offerte van jaja €540,-!! Vervangen alle filters, behalve verv. Remolie incl apk en btw.

Grote grap,net bij een andere bosch garage een 2e auto gekocht voor mijn vrouw...uiteraard stiekem geinteresseerd in de prijs voor onderhoud. 400 euro...zelfde branch garage (bosch). Incl alle filters enz en apk met btw. 

Ik ben verbijsterd van dit enorme verschil..wat is volgens jullie acceptabel en normaal. Even vooropgesteld...de garage met de goedkopere offerte is zelfs groter dan waar ik klant ben. Dus daarmag het hem.niet in zitten. Bizar toch?!!

Gtoetjes en hoor graag van iemand met ervaring hierover!

Bart

• 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By evdk
      Vraag aan jullie
      Wij hebben sinds april een gloednieuwe ceed van bouwjaar 2021 
      Met 1.0 liter motor.
      De auto rijdt lekker
      Maar aan 1ding stoor ik mij gruwelijk aan.
      De auto schakelt stug en hakerig
      Vooral van de 1 naar de 2 
      Maakt niet uit of de motor warm is of koud.

Zijn er nog meer mis ceed rijders dit dit ook ervaren???

Mvg emiel

• By Kia pro-ceed driver
      Aangeboden een nieuw distributie set is overgebleven doordat bij mijn oude motor de distributie versprongen was voor ik deze erin kon zetten

set is geheel kompleet
      krukas tandwiel
      nokkenas tandwiel
      nokkenastandwiel vvt hub
      ketting
      geleiders
      spanner
      ET engine team distributie kettingset met vvt hub nieuw waarde 375 euro tegen redelijk bod over te nemen
      Stuur een berichtje bij interesse

• By Cris23
      Hallo beste forum leden. 

Ik heb een start probleem met mn kia. 
      Toen ik de auto van mn vader georven heb , sloeg de auto nooit bij de 1e poging na het omdraaien van de sleutel aan. 
      Meestal bij de 2e keer contactslot omdraaien sloeg de motor aan . 
      Dit probleem is verergerd na 7 , 8, 9x enz keer starten .
      Bij een warme motor start hij meteen.  Bij koude motor sta ik nu 10 minuten te hannussen voordat hij pruttelebd aan slaat . 
      Nu bij warme motor kan het nog paar keer nodig hebben voordat hij aanslaat. 
      Bij uitlezen viel niks te zien. 
      Heeft iemand enig idee waar ik het moet zoeken?
      Wilden het zelf oplossen indien mogelijk.

Alvast bedankt voor het meedenken. 

Gr cris

• By Marnixsterk
      Ik ben van plan een motor swap te gaan doen van een Kia ceed sw gt line 2016 1.0 t-gdi.
      ik zou hier een 1.6 t-Gdi vanuit een Kia ceed gt voor willen gebruiken.
      heeft iemand hier al ervaring mee? 
      aangezien het uit een zelfde segment auto/merk/model is lijkt het me goed te doen. Hiervoor wil ik een complete auto aanschaffen en de motoren ombouwen en beide weer op kenteken zetten. 

mvg Marnix
    • By Ronald_S
      Weet iemand of de speakers van de Ceed 3 gelijk zijn aan die van de Xceed?
      Ik wil dit weten omdat ik voor de Ceed geen adapters kan vinden om andere speakers te monteren en ze voor de Xceed wel gevonden heb.
      Knutselen met b.v. MDF kan ook maar heb toch liever de adapter om een andere speaker te kunnen monteren.
  • Create New...