Ga naar inhoud

USB.


R.J.

Aanbevolen Berichten

Als ik muziek wil luisteren van mijn USB stick, kan ik niet de telefoon aansluiten, omdat er maar 1 USB poort is. Ik vind dat toch wel een tekortkoming. Er zouden toch in ieder geval 2 USB poorten moeten zijn. Mijn Volkswagen had dat wel. Of zit er nog 1 ergens verstopt die ik niet heb gevonden?

Ervaren jullie dit ook? En hoe lossen jullie dit evt op?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voorin zitten 2 USB poorten. Slechts 1 daarvan wordt gebruikt om te connecten met een smartphone of tablet. Die andere is een pure USB lader en heeft ook meer vermogen, juist om sneller op te laden.

Het zou idd mooi zijn als alle twee geschikt zouden zijn voor connecten. Misschien dat een USB Hub werkt?

https://www.bol.com/nl/p/usb-3-0-hub-2-poorten/9200000039986114/?Referrer=ADVNLGOO002013-G-49170246715-S-662507531912-9200000039986114&gclid=EAIaIQobChMIw_bz1Yfz5AIVjed3Ch2FaATdEAQYAiABEgLn9PD_BwE

In het vak van de midden armsteun zit 1 USB aansluiting, ook weer alleen om op te laden. Zelf heb ik daar een Huawei MiFi (de e8372) ingedaan met een simkaartje. Zo ben ik na het starten van de auto binnen 30 seconden verzekerd van een gekoppelde Navigatie en is deze na minder dan een minuut bijgewerkt qua file en flitsmeldingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even hardop nadenken, twee USB poorten met twee ingangen richting audio. Welke heeft er dan voorrang? Ga je dan handmatig de muziek dimmen als de telefoon gaat op het ander usb kanaal?  

Je hebt toch android auto/apple carplay? Ik zou die USB stap overslaan en alles op je telefoon connecten. Echt veel handiger. En als je in het buitenland een keer een auto huurt, werkt alles hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 uur geleden, Brat Pit zei:

Even hardop nadenken, twee USB poorten met twee ingangen richting audio. Welke heeft er dan voorrang? Ga je dan handmatig de muziek dimmen als de telefoon gaat op het ander usb kanaal?  

Je hebt toch android auto/apple carplay? Ik zou die USB stap overslaan en alles op je telefoon connecten. Echt veel handiger. En als je in het buitenland een keer een auto huurt, werkt alles hetzelfde.

Je telefoon is via Bluetooth geconnect dus geen issue daarnaast krijgt de telefoon voorrang en zal de media worden ge-mute. Als je de foto's bekijkt , zie je dat ik via Android Auto ben verbonden en de USB stick audio afspeelt. Als de navigatie een melding geeft dan is de muziek zachter hoorbaar over de boxen achterin  en de melding aan  de voorkant. 

aangepast door MDVS69
Link naar reactie
Delen op andere sites


29 minuten geleden, MDVS69 zei:

Je telefoon is via Bluetooth geconnect dus geen issue daarnaast krijgt de telefoon voorrang en zal de media worden ge-mute. Als je de foto's bekijkt , zie je dat ik via Android Auto ben verbonden en de USB stick audio afspeelt. Als de navigatie een melding geeft dan is de muziek zachter hoorbaar over de boxen achterin  en de melding aan  de voorkant. 

Niet helemaal duidelijk in mijn reactie, ik reageer op de topic starter. Hij wil twee USB kanalen een voor muziek en een voor telefoon. bij mijn Niro zit dat er overigens in. De huidige versies weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


41 minuten geleden, Brat Pit zei:

Niet helemaal duidelijk in mijn reactie, ik reageer op de topic starter. Hij wil twee USB kanalen een voor muziek en een voor telefoon. bij mijn Niro zit dat er overigens in. De huidige versies weet ik niet.

In  Niro’s zit er standaard slecht 1 DATA USB poort en wel in de middenconsole.  Deze is dus te gebruiken voor OF een Usb-stick OF Android Auto.  Alle andere USB poorten zijn slechts voor het opladen van apparaten (bv. een telefoon).

De verbinding met een telefoon (voor spraak, muziek, sms etc) gaat altijd draadloos via Bluetooth.   Via Wifi en een hotspot op de telefoon voor Tomtom services tbv. Navigatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 29-9-2019 om 11:01, MDVS69 zei:

Ja ik heb dit eerder via een paar foto's geplaatst in combinatie met AA

Apart, ik heb het ook geprobeerd met een hub en dat werkte niet. Ik zie overigens wel 2 poorten voorin zitten bij jou, ik heb daar maar 1 usb poort zitten Wat is het bouwjaar van jouw auto? Model 2016/2017?

aangepast door gjcvro
Link naar reactie
Delen op andere sites


8 minuten geleden, gjcvro zei:

Apart, ik heb het ook geprobeerd met een hub en dat werkte niet. Ik zie overigens wel 2 poorten voorin zitten bij jou, ik heb daar maar 1 usb poort zitten Wat is het bouwjaar van jouw auto? Model 2016/2017?

Gloednieuw eind augustus 2019.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 11 maanden later...
Op 10-9-2020 om 18:55, NBe zei:

Ik ga het even met dit product proberen: Conceptronic 4 Ports Travel USB Hub. Is nog kleiner dan de Hub van de Hema. En voor die 4 euro neem ik de gok wel. Laat weten of het werkt.

Ik kan bevestigen dat de muziek op USB Stick en de telefoon via de kabel werken met deze USB Hub! Ben er blij mee voor 4 euro :D 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...