Jump to content
  • Sign Up
RonaldVisschers

passen 16 inch velgen

Recommended Posts

3 uur geleden, henk smit zei:

om dat Kooijman Utrecht mij gelijk geeft. dat 16inch velgen passen 

denk dat zij bedoelen qua wielmoeren en gat afstand hiervan.  Zij zullen dit zelf niet geprobeerd hebben.

22" velgen zullen qua wielmoeren ook kunnen passen, maar passen ze in de wielkasten ???

• Like 1

Ga het lekker proberen komend weekend en maak er wat mooie foto's van. Ik ben eigenlijk wel benieuwd.

• Like 1

Ga het lekker proberen komend weekend en maak er wat mooie foto's van. Ik ben eigenlijk wel benieuwd.

Nee, dat gaat 'ie niet meer doen natuurlijk.
Stel je voor dat wij gelijk hebben, dat kan natuurlijk niet, "want de dealer heeft dat gezegd" en feiten zijn er om te negeren.

Tuurlijk wel; heeft hij toch gezegd? Je wilt toch niet afgaan bij je medeposters? 

• Like 1

22 uur geleden, Sigmasailor zei:

...............en maak er een filmpje van dat ermee gereden wordt ................................ :) 

• Like 1

Misschien maar meteen mijn ervaring hier delen. Ik rijd geen (e)Niro maar Proceed. 

Een 16" velg is niet altijd hetzelfde.

Ik had 16" lichtmetaal liggen van mijn vorige Ceed (CD) voor de zekerheid even gepast op mijn Proceed en dat pastte. Kleiner moest de velg niet zijn. Maar ivm de ET waarde, de velgen vielen iets meer naar buiten en zal de zijkant sneller vies worden heb ik deze velgen verkocht en 2e hands 16" staal zonder banden aangeschaft.

Voor de zekerheid deze net even gepast. Past het dus niet. Doordat de velg net wat eerder rond wordt thv de klauw geen ruimte meer over.

Dus.....

Passen is weten

Op 10-10-2019 om 12:59, henk smit zei:

om dat Kooijman Utrecht mij gelijk geeft. dat 16inch velgen passen 

Het zou de eerste dealer niet zijn die iets roept wat in de praktijk toch anders uit blijkt te pakken...

• Like 1

Als Henk een man van zijn woord is horen we het heel binnenkort.......

• Like 2

Of juist niet, want volgens bericht #20 zou hij met dit lijntje stoppen...

ik heb de winter zet bij mij thuis in op slag het wisselen doe ik niet zelf dat laat ik doen bij mijn Kia dieler

daar staat een E niro als het winter word heb ik een afspraak met Kooijman. om te zien of ze passen. met mijn buurman

is het teveel werk dus nog even geduld.

Jammer, wiel even omwisselen veel werk? Tsja, als je dat echt vindt moet je ook niet melden dat je het dit weekend wel even zult proberen. We blijven natuurlijk benieuwd; een mooie video opname is natuurlijk het leukste (of het nu wel of niet past maakt dan niet eens uit).

• Like 3

Joh. Even passen is een kwartiertje werk. Met de standaard krik.

Een garage krik gaat nog vlotter.

En dan is de tijd die ik noem nog ruim.

Afgelopen voorjaar was ik 30 minuten bezig met 4 velgen wisselen met garage krik.

• Like 1

On 10/10/2019 at 12:16 PM, Sigmasailor said:

Jammer, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de afloop van je experiment met je kleine velgen op de e-niro van de buurman :-)

Laten we eerlijk zijn: niemand heeft het echt geprobeerd.

Mijn dealer heeft het dus begin van dit jaar geprobeerd.  Deze passen dus in elk geval niet. Rem loopt aan bij voorwiel. Kijk ook maar eens hoe dicht de rem al op de velg zit bij de gewone velg. Het kan zoals gezegd best zijn dat er 16 inch velgen bestaan die wel passen.

20191007_161857 - Copy (2).jpg

• Like 1
  • Thanks 1

Ik heb inmiddels een set originele 17 inch velgen op de kop getikt. Als je naar de remmen kijkt lijkt met me millimeter werk met 16 inch velgen dus ik heb het zekere voor het onzekere gekozen. Woensdag gaan ze er onder.

Hartelijke groet

• Like 1