Jump to content
Sign in to follow this  
Tom Zeldenrust

Kia sorento 2.5 trekt niet

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn met mijn kia sorento? Onlangs een blokrevisie uitgevoerd en daarbij de Egr klep ook vervangen. De turbo was nog goed.

Echter trekt de auto niet, er zit geen versnelling en en komt niet boven de 100 km/h uit.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstuivers?

tankfilter schoon? Zit onder de achterbank

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je evt. storingscode van vervsngen egr gewist? Verder nog recente codes uitgelezen? Is er nog een code die een soort noodloop activeert?

Loopt de motor wel op alle 4 cilinders?Als er 1 niet meedoet vanwege probleem in de ontsteking (bobine, bougiet, kabel, timing) o.i.d. dan heb je al 25% minder vermogen.

Is 1 van je katalysatoren niet verstopt van voor de revisie? Door verstopte oude egr en slechte ontbranding?

Kan vanalles zijn helaas. Als je wat meer info geeft is het makkelijker zoeken, nu moeten wij maar gissen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd. Laat maar weten wat eruit komt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag uitgelezen door de garage. Geen foutmeldingen te zien..

Auto blijft geen vermogen hebben, trekt niet. Turbo is ook gewoon werkend..

Hij blijft veel roken bij gas intrappen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tom Zeldenrust Zwarte rook of witte rook?

Edited by spostma85

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minuten geleden, Tukovu zei:

Roken is verkeerde verbranding. Geheid een verstuiver

Ik vind dit echt te kort door de bocht, ook al is het mogelijk.

@Tom Zeldenrust kan beter wat meer details geven voordat wij met suggesties komen. Wat is er precies gereviseerd en ook waarom, wat voor kleur rook, wat valt verder op, hoe weet je dat de turbo goed is, heb je vaker revisie gedaan, verlies je koelvloeistof, olie, is je verbruik hoog, trek je valse lucht, etc. etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij nadere inspectie bleek dat de turbo van binnenuit defect was. Nieuwe turbo is besteld en ga hem er morgen onder zetten. Hopelijk dan alles goed..
Hij gaf enkel zwarte rook met intrappen. Alle vloeistoffen zijn op een keurig pijl. Ook geen excessief olieverbruik o.i.d. Verbruik was redelijk/normaal. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe was in eerste instantie dan de conclusie getrokken dat de turbo goed zou zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is nu alles goed na vervangen turbo??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo gaat niet zomaar kapot. Brandplaatjes vervangen? Die lekker nog wel eens brandstof als ze te lang zitten. Dan komt er diesel bij de olie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was even een tijdje niet op het forum.. Excuses voor de late reactie

Het bleek idd de turbo te zijn en een niet werkende egr klep. Alles vervangen en de auto rijdt als een trein nu!

Alleen valt het brandstof vetbruik me tegen. Met moeite red ik 725km op een volle tank (80l) circa 1 op 9/10 dus.

Zou chiptuning hier aan kunnen bijdragen? Rij verder erg rustig.

Gr, Tom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...