Jump to content

mijn kia App werkt niet meer

Guest Erikkoudijs

Recommended Posts

Guest Erikkoudijs

heel blij met de auto twee weken geleden opgehaald maar na een week werkt de app niet meer Dealer geeft aan dat ze via Kia nederland de vraag hebben neergelegd bij de leverancier van de hardware? Zijn er meer die dit probleem hebben?

de verbinding werkt gewoon maar de gegevens worden niet geupdate en km stand blijft 456km terwijl hij op 1256 staat op het ogenblik?

Edited by Erikkoudijs

Guest Erikkoudijs

dat heb ik gelijk gevraagd aan de dealer(had dat al gelezen) maar dan moest ik canbus problemen hebben zij hij en die heb ik niet?

• 2 weeks later...

Ik heb ook geen dashboard en rittenhistorie.

Op de website is de rittenhistorie ook helemaal leeg.

Edited by Case

Moet niet nodig zijn

8 minuten geleden, Hippe lip zei:

En als je dit erg vervelend vind, is het installeren van een eigen ‘meet’systeem zoals in dit draadje genoemd ook een optie:

Moet natuurlijk niet nodig zijn.

Een bedrijf als Kia moet zijn zaken gewoon op orde hebben en zorgen dat de App 24/7 werkt.

• Like 1

Behalve dat je de deuren op/van slot kan doen (wat je in de praktijk 'nooit' gebruikt) is er een duidelijk voordeel met die OVMS: Als je e-Niro geen bereik heeft wanneer je 'm uit zet (in een parkeergarage bijvoorbeeld), ben je je ritadministratie kwijt. Met die OVMS niet; die registreert alles. Hooguit dat je er op dat moment even niet bij kunt omdat er geen bereik is.

• Like 1

• 2 months later...

Bij mij werkte de app vlekkeloos (op een paar dagen na, ergens in oktober 2019, maar daar hadden meer mensen last van zag ik, dat ging vanzelf weer goed) vanaf half maart 2019 toen ik de auto heb opgehaald tot 6 weken geleden.  Iemand enig idee wat er aan de hand is.  Opnieuw installeren werkt niet er komt dan de melding "geen SSL certifcate". Van Kia is er tot nu toe geen oplossing. Ze zijn er nu zo'n beetje 5 weken mee bezig.

Gelukkig werkt de Kia-app hier nog uitstekend, binnen de gebruikelijke grenzen dan.

Heb je geprobeerd helemaal af te melden, in de auto opnieuw toestemming geven (even opzoeken hoe dat moet) en dán pas de app opnieuw aanmelden?