Jump to content
Erikkoudijs

mijn kia App werkt niet meer

Recommended Posts

heel blij met de auto twee weken geleden opgehaald maar na een week werkt de app niet meer Dealer geeft aan dat ze via Kia nederland de vraag hebben neergelegd bij de leverancier van de hardware? Zijn er meer die dit probleem hebben?

de verbinding werkt gewoon maar de gegevens worden niet geupdate en km stand blijft 456km terwijl hij op 1256 staat op het ogenblik?

Edited by Erikkoudijs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werkt hier goed.. zit er bij jou de goede kabel is? Ik weet nog dat in het begin veel van die kabels vervangen moesten worden.. zoek anders op het forum, volgens mij is er een topic voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat heb ik gelijk gevraagd aan de dealer(had dat al gelezen) maar dan moest ik canbus problemen hebben zij hij en die heb ik niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn auto ook twee weken geleden opgehaald maar bij mij werkt de app uitstekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds vandaag zie ik minder in de app. De SoC, rittenhistorie en locatie zijn verdwenen. Hebben meer mensen dit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook geen dashboard en rittenhistorie.

Op de website is de rittenhistorie ook helemaal leeg.

Edited by Case

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1. Niets meer uit het oorspronkelijke dashboard. :( 

Edited by King Niro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook, zal wel vanzelf overgaan als ze na het weekend ontwaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook hier niets.. Kan dus niet op afstand zien hoe vol of leeg mijn auto is. Heel irritant.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt een update van de app, maar bij werkt nog steeds niets de kabel vervangen heeft niet geholpen. Nu ligt de bal weer bij kia:ddown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het weekend werkte de app niet correct. Alleen de standaard gegevens zichtbaar. Vanmorgen werkte alles weer zoals het hoort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep, Kia is na het weekend weer wakker geworden :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies zoals ik al dacht, goedemorgen Kia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nu weer in slaap gevallen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je dit erg vervelend vind, is het installeren van een eigen ‘meet’systeem zoals in dit draadje genoemd ook een optie:

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet niet nodig zijn

8 minuten geleden, Hippe lip zei:

En als je dit erg vervelend vind, is het installeren van een eigen ‘meet’systeem zoals in dit draadje genoemd ook een optie:

 

Moet natuurlijk niet nodig zijn.

Een bedrijf als Kia moet zijn zaken gewoon op orde hebben en zorgen dat de App 24/7 werkt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet nu echt zeker dat ik er nooit voor ga betalen. De info is redelijk nutteloos (voor mij). 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behalve dat je de deuren op/van slot kan doen (wat je in de praktijk 'nooit' gebruikt) is er een duidelijk voordeel met die OVMS: Als je e-Niro geen bereik heeft wanneer je 'm uit zet (in een parkeergarage bijvoorbeeld), ben je je ritadministratie kwijt. Met die OVMS niet; die registreert alles. Hooguit dat je er op dat moment even niet bij kunt omdat er geen bereik is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij werkte de app vlekkeloos (op een paar dagen na, ergens in oktober 2019, maar daar hadden meer mensen last van zag ik, dat ging vanzelf weer goed) vanaf half maart 2019 toen ik de auto heb opgehaald tot 6 weken geleden.  Iemand enig idee wat er aan de hand is.  Opnieuw installeren werkt niet er komt dan de melding "geen SSL certifcate". Van Kia is er tot nu toe geen oplossing. Ze zijn er nu zo'n beetje 5 weken mee bezig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig werkt de Kia-app hier nog uitstekend, binnen de gebruikelijke grenzen dan.

Heb je geprobeerd helemaal af te melden, in de auto opnieuw toestemming geven (even opzoeken hoe dat moet) en dán pas de app opnieuw aanmelden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat toestemming geven was toch enkel voor de TomTom Live Services en niet voor de MijnKia app? De MijnKia app/module staat helemaal los van het standaard infotainmentsysteem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...