Jump to content
  • Sign Up
wimkia

Geluid godels niet aan uitzetten

Recommended Posts

Bij mijn andere Kia's had ik de waarschuwing voor de gordels uit laten zetten. Bij de Niro zou dit niet kunnen zegt de dealer.

Maar ik vind het rete irritant dat soms die waarschuwing start als iemand even de gordel af doet .

iemand al met succes dit laten deactiveren?

,Je moet je gordels nooit losmaken onder het rijden.

• Like 2

Posted (edited)
9 uur geleden, wimkia zei:

Bij mijn andere Kia's had ik de waarschuwing voor de gordels uit laten zetten. Bij de Niro zou dit niet kunnen zegt de dealer.

Maar ik vind het rete irritant dat soms die waarschuwing start als iemand even de gordel af doet .

Doet er vaak iemand zijn gordel af dan tijdens het rijden?

Die ene keer een paar seconden is toch wel te overleven? Het geluid is niet voor niets irritant...

Ik had trouwens een collega die de gordel altijd liet zitten en er dan bovenop ging zitten, dan rijd je zonder gordel om en zonder irritant geluid. En als bonus had hij op den duur een schitterend litteken in de vorm van een omgekeerd vraagteken op zijn voorhoofd, met een mooi lulverhaal er bij deed dat het echt heel goed bij de dames !!  (zolang hij maar niet vertelde hoe hij er werkelijk aan kwam, dat scheen nogal een afknapper te zijn bij menig dame)

Edit; ik zie dat je ook een dame bent, zijn vast ook mannen die dat cool/interessant vinden, met het juiste verhaal er bij.

Edited by dropje
  • Like 1

Op zich zou ik het ook wel fijn vinden als het uit kan, maar dan om een andere reden. Ik ben altijd gewend om eerst sleutel op contact te zetten, dan gordel om en dan de auto starten. Echter, zodra ik de auto op contact zet, piept deze al omdat ik dan de gordel nog niet om heb.... 

Dan gewoon de volgorde omdraaien he broekie, eerst de gordel en dan contact.

• Like 1

1 uur terug, olympus zei:

Dan gewoon de volgorde omdraaien he broekie, eerst de gordel en dan contact.

Macht der gewoonte.... 

• Like 1

tja , weet ook zo 1 2 3  niet waarom je al rijdend een gordel zou moeten uitdoen .....

3 uur geleden, bert111bel zei:

tja , weet ook zo 1 2 3  niet waarom je al rijdend een gordel zou moeten uitdoen .....

Tja, misschien eens (al passagier) je jas aan of uit doen ofzo misschien, zou het verder ook niet weten..

Bij mijn Aygo en Focus had ik het ook uitgezet. Zou het nu ook graag willen.

Onder het rijden altijd de gordel om maar om een paar uitzonderingen te noemen waarin je niet graag een gordel omdoet: in een parkeergarage, op een vakantiepark, auto in en uit de garage rijden. Zoiets allemaal haha.

Heb geen oplossing. Maar ik heb dit geluid ook nog nooit gehoord. Dus dat betekend waarschijnlijk dat ik nooit mijn riem heb los gemaakt tijdens het rijden. Als ik wat mocht aanpassen dan liever de startup piepjes/geluidjes :hammer:

Voor Kia is er niet veel te vinden qua configuratiesoftware om aanpassingen te doen.

Voor veel andere merken is er of gratis software of software uit ietwat twijfelachtige bron waarmee je aanpassingen kan doen.

Maar voor Kia is er weinig tot niets te vinden, blijkbaar is Kia onder de zelf knutselaars niet echt interessant.

Dat is volgens mij ook deels omdat Kia geen standaard methode heeft waarop ze een auto bedraden.
Zo is bij een Picanto niet in te stellen hoe vaak de richtingaanwijzer knippert, bij andere modellen wel.
Zelfde voor bijv. Coming Home verlichting enzo.

Concerns al VAG kiezen ervoor AL hun auto's op vrijwel dezelfde manier te bouwen, aangesloten via de computer. "Dus" is daar meer te regelen. Zelfs functies die niet aangeboden worden zijn soms te activeren.
En omdat VAG zoveel merken omvat is daar in schaalvergroting veel winst te halen uit gelijksoortig bouwen.

Kia/Hyundai heeft dat veel minder.

Op 7-10-2019 om 23:28, wimkia zei:

Nee, ik heb er geen succes mee helaas. Ik ben het helemaal met je eens dat het een irritante piep is. Soms zijn er kleine stukjes die ik rij zoals even de garage uit en dan begint de E-Niro al meteen te piepen. Vroeger deed ik altijd (als ik het goed zeg) het contact aan en dan 10x gordel erin en eruit. Daarna auto uit en opnieuw starten en toen was dat gepiep weg. Alleen het lampje bleef dan branden. Heb gelukkig nu geen last van dat gepiep, want de E-Niro staat al een hele lange tijd bij de garage. (911 piept niet)