Jump to content
Rolami

Wifi in Niro

Recommended Posts

Sinds zaterdag rijd ik in een Niro. 

In het navigatiescherm zie ik rechts staan dat ik verbinding zou hebben met wifi, ondanks dat ik geen telefoon heb aangesloten.

is dit standaard voor de Niro of zie ik iets helemaal over het hoofd?

of is er via Kia een soort wifi abonnement voor het navigatie systeem?

ook valt het me op dat  het navigatiesysteem mij,  op voor mij bekende wegen, een hele andere richting op wil laten rijden wat absoluut fout is. Heb ik misschien iets verkeerd ingesteld? Ik had het systeem op de kortste route gezet. 

Edited by Rob Lamers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen echt antwoord op je vragen omdat ik geen Niro heb, maar met navigatie is het in mijn ervaring wel vaak zo dat "snelste" of "optimale" route voorspelbaardere routes maakt dan "kortste".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kortste route is inderdaad de route de je meestal niet wil rijden, gaat ook daar alle woonwijken heen enz.

En wifi heeft de niro niet zelf, maar moet vanuit je telefoon komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 uur geleden, gjcvro zei:

Kortste route is inderdaad de route de je meestal niet wil rijden, gaat ook daar alle woonwijken heen enz.

En wifi heeft de niro niet zelf, maar moet vanuit je telefoon komen.

Er zit in de "nieuwe" NIRO een SIM(kaart) of die af fabriek erin zit of dat de dealer die plaatst is mij onbekend..

Je kunt nu ook via de UVO app je auto gegevens uitlezen en je navigatie (TomTom) maakt ook gebruik van die SIM.

Dus je eigen Hotspot kan uit blijven..

Edited by SatJunk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook een nieuwe Niro, UVO is inmiddels ook op mijn oude Samsung geinstalleerd (stelt niet echt veel voor), maar vraag me af waar ik de gegevens kan vinden van die SIM-kaart. Heb er in de uitgebreide handleiding niets over kunnen vinden, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden, Doublebogey5 zei:

Heb ook een nieuwe Niro, UVO is inmiddels ook op mijn oude Samsung geinstalleerd (stelt niet echt veel voor), maar vraag me af waar ik de gegevens kan vinden van die SIM-kaart. Heb er in de uitgebreide handleiding niets over kunnen vinden, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.

 

Waarschijnlijk kan dit niet. Waarom zou je gegevens willen vinden van een ingebouwde simkaart?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a. Ik wist niet dat die ingebouwd was en b. af-fabriek of dealer? en c. scheelt allerlei berichten over hotspots e.d. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gevraagd aan de dealer wat de voorwaarden zijn voor een actieve SIM..

Is gekoppeld aan je onderhoudsperiode. Dus zolang de NIRO de servicebeurten krijgt blijft de SIM actief..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 uur geleden, SatJunk zei:

Er zit in de "nieuwe" NIRO een SIM(kaart) of die af fabriek erin zit of dat de dealer die plaatst is mij onbekend..

Ah, dat wist ik niet, (en is het wel een nieuwe? Want bijde handtekening staat 2017)

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuten geleden, gjcvro zei:

Ah, dat wist ik niet, (en is het wel een nieuwe? Want bijde handtekening staat 2017)

Want bijde handtekening staat 2017      ????

Waar zie je dat staan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het 1e jaar 'gratis' en mag je vanaf het 2e jaar kiezen uit 3 abonnementen. 

Overigens werkt het wel uitstekend zonder te moeten koppelen aan een mobiele telefoon. Echt super.

Edited by HansHo

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minuten geleden, HansHo zei:

Volgens mij is het 1e jaar 'gratis' en mag je vanaf het 2e jaar kiezen uit 3 abonnementen.

Zie gebruikersvoorwaarden vd UVO App  artikel 6:

6.    Gratis App-diensten

De App-diensten worden gratis verleend gedurende een periode van 7 jaar vanaf de dag van verkoop van het voertuig aan de eerste eigenaar van het voertuig, d.w.z. het moment waarop de eerste koopovereenkomst ingaat. We behouden ons het recht voor om in de toekomst aanvullende diensten aan te bieden onder aparte gebruiksvoorwaarden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden, SatJunk zei:

Want bijde handtekening staat 2017      ????

Waar zie je dat staan ?

image.png.cbff5a175bd2b069f4af6e4a07383d78.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uur geleden, gjcvro zei:

image.png.cbff5a175bd2b069f4af6e4a07383d78.png

Ok  dacht dat je bij mij bedoelde want ik had het net aangepast naar 2019..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga het vrijdag eens navragen bij de dealer, moet daar toch even heen hoelang deze service duurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb het nagevraagd en ze vertelden dat het er in zit en dat je er niet voor hoefde te betalen. Het schijnt dat het in de toekomst verplicht wordt om zoiets in de auto te hebben, ook met lokaliseren van de auto met een mogelijk ongeluk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het zijn dat deze wifi alleen bedoeld is voor UVO en Kia Live? 

Volgens mij moet je je eigen hotspot koppelen om live verkeersdiensten in je navigatie te kunnen ontvangen. 

Edited by Henk56

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, Henk56 zei:

Kan het zijn dat deze wifi alleen bedoeld is voor UVO en Kia Live? 

Volgens mij moet je je eigen hotspot koppelen om live verkeersdiensten in je navigatie te kunnen ontvangen. 

Nee, gaat allemaal via de "ingebakken" SIM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de Niro executiveline van 2019 en daar zit neem ik aan ook de sim in en zou ik UVO moeten kunnen gebruiken maar als ik een account heb aangemaakt en op Add my car heb geklikt en daarna het VIN nummer in geef dan ik krijg de melding :
This import request failed because the network connection of this car is unstable
Wat is de oorzaak waarom ik mijn auto niet kan toevoegen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minuten geleden, Gsm zei:

Ik heb de Niro executiveline van 2019 en daar zit neem ik aan ook de sim in en zou ik UVO moeten kunnen gebruiken maar als ik een account heb aangemaakt en op Add my car heb geklikt en daarna het VIN nummer in geef dan ik krijg de melding :
This import request failed because the network connection of this car is unstable
Wat is de oorzaak waarom ik mijn auto niet kan toevoegen ?

1) heb je de facelift of niet? (dus met de dagrij verlichting in de vorm van pijlen?) dan heb je een e-sim erin. (anders heb je wifi en moet je gebruik maken van je telefoon als hotspot (dacht dat uvo ook niet geschikt was voor dat model en 2) is de uvo (als je het facelift model hebt) wel eerst geregistreerd? (kan je zien door op uvo te klikken in je auto). Als dat niet gebeurd is werkt de uvo app ook niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een hybride en volgens mij een facelift, zie de foto
In het menu ben ik wifi tegen gekomen die uit stond en die heb ik aan gezet en verbinding gemaakt met de hotspot van mijn telefoon maar ook daarna krijg ik de zelfde foutmelding na het ingeven van het VIN nummer
Je schrijft dat ik kan zien of die geregistreerd is door op UVO te klikken in de auto en ik begrijp in de app maar dan moet ik wel eerst mijn auto kunnen aanmelden toch ?
Of bedoel je een UVO knop ergens in het menu van de auto ?

niro 1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat volgens mij om de lichten die eronder zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderin zitten de stralers
 

niro 2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is het geen facelift en zoals quorumz zegt waarschijnlijk niet geschikt voor uvo :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK al is het jammer toch bedankt voor de bevestiging dan hoef ik niet verder te gaan zoeken ondanks dat ik elders op internet las dat er meerdere last hadden van het niet accepteren van de VIN code.
Inmiddels ook al de facelift versie gezien en inderdaad die heb ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Toby
      De Niro gaat zijn eerste winter tegemoet winterbanden zitten er onder.


    • By Mijn1steKIA
      Als je een andere auto koopt zijn er altijd wat puntjes die je na de koop verbazen of die je zeker niet verwacht had.
      Zo ook bij de fraaie Niro die ik begin september heb gekocht. Afgelopen zondag waren wij met ingeschakelde (standaard- ) navigatie op pad naar een voor ons onbekend stukje Nederland. Bij het verlaten van de snelweg werden wij verrast door een afgesloten weg waar de navigatie ons doorheen wilde loodsen. In mij vorige auto, een Prius, drukte ik dan op de stem knop en zei: "omleiding X kilometer" (X = aantal kilometers), waarbij de navigatie dan snel een omleidingsroute berekende. Nu echter kreeg ik een boodschap op het display dat er geen apparaat was aangesloten die stemcommando's kon uitvoeren ... kennelijk moet je daarvoor Google Auto activeren en daar heb ik het niet zo op voorzien. Na een enige zoeken hebben wij onze bestemming toch gevonden.
      Mijn vraag aan de leden van de Kiaclub: hoe stel je een omleiding in in de navigatie van de Kia?? Kan daar in de handleiding niets over terugvinden.
    • By sean1966
      Hallo iedereen. 
      Nieuw lid hier. 
      Sinds afgelopen maandag de trotse bezitter van een Niro Hybrid. 
      Wat een auto. En wat een verschil van techniek en nerdy tech stuff in vergelijking met m’n vorige auto. Het kost me heel wat tijd om er doorheen te komen wat alles inhoud. 
      Nu heb ik wel een vraag waar ik niet uit kom: Als ik het contact aanzet, en het systeem is opgestart, staat ie iedere keer weer op het donkere beginscherm. En niet op het laatste scherm wat ik aan had staan. 
      Is dit te wijzigen? 
       

    • By Johan Lenferink
      Omdat ik overgestapt ben op een Xceed bied ik de winterbanden van mijn niro aan , samen met de originele rubberen matten (4) en rubberen kofferbakmat. af te halen in Weert en of Eindhoven
      De banden hebben een profiel van 2 x 6 mm en 2 x 6.5 mm merk: vredestein ( snowtrac ) maat : 205/60 R16
      interesse ? dan s.v.p. bieden
    • By meeder
      Misschien een rare vraag maar zijn er al mensen met een Niro met hoge kilometerstanden? Ik twijfel geen moment aan de betrouwbaarheid van het hybridesysteem zelf maar ik heb vanuit ervaringen met andere merken wat slechte ervaringen bij dubbele koppeling bakken.
       
      Waarschijnlijk willen we volgend jaar een andere auto kopen als vervanging van onze C-Max 1.5 Ecoboost automaat. Ik wil het liefste een hybride of plug-in hybride hebben.
       
      Ik heb hele goede ervaringen met een Toyota hybride maar om de caravan te mogen trekken zit je vast aan de RAV4 AWD wat een behoorlijk grote en dure auto is.
       
      De Ford Kuga PHEV is nog te nieuw en mag eigenlijk 100kg te weinig trekken (1200kg en onze hut is max 1300kg).
       
      We zijn Scandinavië gangers dus door Noorwegen en Zweden kom je wel wat bergen en flinke heuvels tegen.
       
      Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de Niro met een caravan in de bergen?
×
×
  • Create New...