Jump to content
RikLijkendijk

Welke velgen?

Recommended Posts

Op 20 november mag ik mijn Niro facelift DynamicLine ophalen (als het goed is tenminste).

Nu ben ik enigszins in verwarring geraakt door de Kia Site.

Op de site hebben alle Niro's dezeflde velgen.

Als het goed is krijg ik de 16" lichtmetaal design velgen.

Ik kan alleen nergens vinden hoe die digen er uitzien!!

Heb geprobeerd te zoeken op het forum, maar kan geen afbeeldingen vinden.

Wie wil er een foto plaatsen van de design velgen voor de DynamicLine?

Alvast bedankt

Ik heb sinds een maand ook de DynamicLine facelift versie. Op dit filmpje zie je de banden die eronder zitten. Ook op de Kia site staan ze wel ergens. Ga het nog wel even voor je opzoeken. 

Heb deze ook voor je gevonden.

16 inch design kia.jpg

Kia is heel slordig met goed beeldmateriaal op de site. Maar je kan deze 16 inch velgen wel zien als je naar 'modellen' gaat en dan kiest voor de plug-in hybrid versie. Die heeft deze velgen ook in de DynamicLine. Ik vind het mooie velgen en ze schijnen zuiniger te zijn en ook minder lawaai te maken dan de 18 inch banden.

Dat ze zuiniger zijn en minder lawaai maken dat klopt helemaal heb ik ook onder vonden.

12 uur geleden, RikLijkendijk zei:

Op 20 november mag ik mijn Niro facelift DynamicLine ophalen (als het goed is tenminste).

Alvast bedankt

Als je een auto bestelt/koopt/least dan heb je toch op zijn minst bij de dealer gekeken hoe die eruit ziet. En dan heb je toch ook gezien welke velgen er onder zitten. Toch...? 

Dealers zijn ook slordig.
Ik ging ooit kijken voor een Aygo "black"; in de showroom stond een zwarte Aygo, bordje erbij wat deze uitvoering moest hebben.
Oa LMV, lederen pookknop en instaplijsten. De Aygo bij het bordje had wieldoppen op stalen velgen, een kunststof pookknop en kale dorpels...

Zal wel aan mijn liggen maar het zal mij niet snel voorkomen dat ik iets zo duur koop en dan vlak voor het geleverd wordt niet weten wat voor velgen ik ga krijgen. 
Ik zoek dat over het algemeen tot in de puntjes uit. 

het zal me gebeuren dat ik denk mooie velgen te krijgen en dan krijg ik plastic wieldoppen :hammer:

en dat gaat me dus niet gebeuren. 

• Like 1

Op 3-11-2019 om 21:36, RikLijkendijk zei:

Alvast bedankt

het zijn lichtmetalen velgen  met wiel platen    

4 uur geleden, henk smit zei:

het zijn lichtmetalen velgen  met wiel platen    

Ik verwacht ook binnenkort bericht wanneer ik mijn nieuwe Niro Dinamic Line kan ophalen. Ik verwacht daarop geen wielplaten noch sierdoppen of deksels. Zie bijgaande uitrusting lijst.

Velgen Kia Niro.jpg

Edited by Jannic

Kijk even op het filmpje en de foto van een paar dagen geleden. Dit zijn de 16 inch velgen die op de facelift versie van de Niro dynamic line zitten. Geen enkel misverstand mogelijk. 

On ‎11‎/‎3‎/‎2019 at 11:14 PM, Doublebogey5 said:

Heb deze ook voor je gevonden.

16 inch design kia.jpg

Dit zijn wieldoppen (ik vind dat persoonlijk niet mooi). Kan zijn dat er lichtmetaal onder zit; misschien al mooier dan de wieldoppen.

Din heb het "oude" model Niro Executiveline met 18" velgen. Die velgen met banden maken inderdaad meer herrie; Dunlop 225/45/18 banden.

De 16" winterbanden zijn vergelijkbaar in geluid (de zwarte velgen zijn de 16" met winterbanden). Goodyear 205/60/16 Ultragrip 9.

Tip van mij: probeer all weather banden; heb je voor zomer en winter maar 1 schoeisel nodig.

IMG_20170822_211606.jpg

IMG_20170921_175058.jpg

Edited by Wil002

Dank allemaal. Ik ben vandaag bij de dealer geweest en gevraagd me de velgen te laten zien die er op zitten.

Het zijn inderdaad de 16"velgen die doublebogey5 laat zien op de foto.

Op zich mooie velgen, maar ik ben ietwat teleurgesteld voor wat betreft de plastic stukken (het zwarte gedeelte).

Ik had volledig LM velgen verwacht op basis van de beschrijving van de uitrusting door Kia.

Ik blijf nog steeds blij en in afwachting van de levering die helaas iets langer duurt dan ik hoopte.

Ik dacht dat de auto op 20 november afgeleverd zou worden, maar dit blijkt de datum waarop de auto bij de dealer aankomt.

Dan moeten nog mijn parkeersensoren vóór en de trekhaak gemonteerd worden. Duurt helaas dus een klein weekje langer.

Het commentaar van sommigen dat je dat toch van tevoren uitzoekt is terecht. Dat had ik beter moeten uitzoeken.

De proefrit heb ik gemaakt in een ExecutiveLine. Op de site van Kia wordt bij elke Niro die je samenstelt de 18" velg getoond.

Ik ben er ten onrechte dus van uitgegaan dat de 16" velgen er hetzelfde uitzagen als de 18".

De 16"velgen zijn wel degelijk lichtmetaal, alleen dus met kunststof delen toegevoegd.

Voor mij zijn de binnenkant en de rij-eigenschappen belangrijker dan de velgen, en zoals gezegd....

Het zijn best mooie velgen.

Edited by RikLijkendijk

Op 5-11-2019 om 21:10, RikLijkendijk zei:

Dank allemaal. Ik ben vandaag bij de dealer geweest en gevraagd me de velgen te laten zien die er op zitten.

Het zijn inderdaad de 16"velgen die doublebogey5 laat zien op de foto.

Op zich mooie velgen, maar ik ben ietwat teleurgesteld voor wat betreft de plastic stukken (het zwarte gedeelte).

Ik had volledig LM velgen verwacht op basis van de beschrijving van de uitrusting door Kia.

Ik blijf nog steeds blij en in afwachting van de levering die helaas iets langer duurt dan ik hoopte.

Ik dacht dat de auto op 20 november afgeleverd zou worden, maar dit blijkt de datum waarop de auto bij de dealer aankomt.

Dan moeten nog mijn parkeersensoren vóór en de trekhaak gemonteerd worden. Duurt helaas dus een klein weekje langer.

Het commentaar van sommigen dat je dat toch van tevoren uitzoekt is terecht. Dat had ik beter moeten uitzoeken.

De proefrit heb ik gemaakt in een ExecutiveLine. Op de site van Kia wordt bij elke Niro die je samenstelt de 18" velg getoond.

Ik ben er ten onrechte dus van uitgegaan dat de 16" velgen er hetzelfde uitzagen als de 18".

De 16"velgen zijn wel degelijk lichtmetaal, alleen dus met kunststof delen toegevoegd.

Voor mij zijn de binnenkant en de rij-eigenschappen belangrijker dan de velgen, en zoals gezegd....

Het zijn best mooie velgen.

Rik, die plastic stukken zie je van een afstandje nauwelijks. Zitten er ook niet voor niets natuurlijk. Zijn bedoeld voor en wat gestroomlijnder weggebruik waardoor de auto zuiniger rijdt dan met de LM 18 inch velgen. Kijk ook maar eens naar de (dichte) velgen van sommige Tesla's. Niet mooi, wel effectief! Ben wel benieuwd naar je ervaringen straks met de parkeersensoren vóór. Meningen daarover zijn nogal verdeeld heb ik begrepen. Veel rijplezier in ieder geval met je nieuwe Niro.