Jump to content
Toine

Een ruime onvoldoene

Recommended Posts

Rijdt nu een jaar in de Niro. Prima auto, maar de navigatie: niet echt vriendelijk (en dat is zwak uitgedrukt). Kerst vorig jaar doorgebracht in Trier, maar volgens de navigatie zou dat ergens in noord Duitsland liggen. In september naar Oostenrijk. Navigatie gaf aan afgesloten weg. Omleiding via Regensburg en Passau. Ach was maar 200 km extra. Terug de aangegeven afsluiting, volgens de navigatie maar genegeerd. Bleek ook niet te bestaan. Wel kreeg ik richting Wurzberg, Wiesbaden het advies om de snelweg te verlaten en om te keren, terwijl ik recht voor me een bord Wurzberg / Wiesbaden zag. Geen filemeldingen, geen hotelinfo; ja dat kan wel, maar dan moet je wel je mobiel gebruiken. Ik heb nu dus mijn TomTom als update naast dit "briljante"  systeem.

Edited by Toine

Ik kan mij bijna niet voorstellen dat die denkt dat trier in noord Duitsland ligt.

Telefoon stel je 1c in en dan is het klaar heb je altijd informatie. Dit helpt ook om je o. De files heen te leiden.

Je kan volgens mij gratis je navigatie laten updaten bij de dealer. Dus zou dat even laten doen

42 minuten geleden, tijdjes123 zei:

Ik kan mij bijna niet voorstellen dat die denkt dat trier in noord Duitsland ligt.

De navigatie van mijn Niro weet Trier feilloos te vinden, vreemd dus.

Na het instellen van het bestemmingsadres wordt het route-overzicht weergegeven, dus, daar controleer ik of de route klopt ...

Ik rijd niet blindelings naar de informatie van het navigatiesysteem!

• Like 1

Welkom Toine,
stel je eerst even voor voordat je meteen in de "moppermodus" gaat.

Dat kan hier:
https://www.kiaclub.nl/forum/39-nieuwe-leden-introductie/

Zo'n fabrieks-navi is idd niet alles, maar zoals jij het beschrijft heb ik het nog niet eerder gelezen hier.

Ik zou de dealer er eens naar laten kijken.

• Like 1

De navi is inderdaad niet helemaal feilloos, maar dit is wel heel extreem.

Die van ons is niet zo handig in verbindingsweggetjes, dus als je bijvoorbeeld een bestemming hebt in gevoerd en je neemt bijvoorbeeld een latere afslag op de snelweg (omdat de betreffende afslag bijvoorbeeld is afgesloten) dan heeft hij nogal de neiging om je over "zeer toeristische weggetjes" te sturen....

Een navigatie is nooit feilloos, een klein stukje eigen verantwoordelijkheid blijft ook bestaan natuurlijk

Maar ik zou android auto installeren als ik u was of Carplay 
Dan kunt u Google maps of Waze gebruiken in de auto, nog beter, en geen lelijk los apparaat in de auto

Ik heb ook Android auto geinstalleerd, maar gebruik eigenlijk toch altijd de standaard navigatie, zo kom je nog eens ergens :-)

als je de navigatie instelt dan vraag die ook naar een postcode. dat zijn vijf sijvers +de plaats waar je heen wilt.

zo wil de ik in januari  2019 naar willigen. er zijn drie willigen ik was de postcode vergeten. op een gegeven moment

zat ik bij Frankfort in de buurt na het herstel willigen +de vijf sijvers van de postcode bracht tie mij waar ik wezen moest.  .  

ik ben dit WK naar frankrijk geweest en heb ook een  probleem , het adres van mijn " gite " is gewoonweg niet te vinden , mijn vriend met een kia sportage het zelfde probleem.

Ik zet hier het adres neer , als er iemand is die het kan vinden op de niro navigatie hoor ik het graag  :-)

dit is geen reclame hoor !!!!

30 route du Veurdre - 58240 LIVRY

Edited by bert111bel

ja , maar dat is niet de navigatie van de niro ...  :-)

... in dit geval pak ik dan Waze:

IMG_3794.thumb.PNG.54a445163477ddfebd4125025547f5a1.PNG

Edited by Gerd Bartels

Op 6-11-2019 om 10:09, henk smit zei:

als je de navigatie instelt dan vraag die ook naar een postcode. dat zijn vijf sijvers +de plaats waar je heen wilt.

zo wil de ik in januari  2019 naar willigen. er zijn drie willigen ik was de postcode vergeten. op een gegeven moment

zat ik bij Frankfort in de buurt na het herstel willigen +de vijf sijvers van de postcode bracht tie mij waar ik wezen moest.  .  

Ik gebruik altijd de postcode en nooit het adres. Juiste omdat plaatsnamen in Duitsland en Oostenrijk meerdere malen kunnen voorkomen. Tevens check ik of de gegeven route overeenkomt met mijn opgave. In geval Trier, zijn er, door het systeem, onderweg volledig andere coördinaten ingevoerd. Bij terugkomst het systeem laten resetten door de dealer, die dit ook nog niet eerder had meegemaakt. Ach een moet de eerste zijn. Het vertrouwen in het systeem is met mijn trip naar Oostenrijk niet echt toegenomen. 

Op 6-11-2019 om 16:57, Gerd Bartels zei:

... in dit geval pak ik dan Waze:

IMG_3794.thumb.PNG.54a445163477ddfebd4125025547f5a1.PNG

Yep , dat doe ik ook , maar toch is het niet normaal dat hij dat niet kan vinden ( is niet dat het een nieuwe straat is ) zoals vermeld mijn vriend met zijn kia sportage ( 5 jaar geen update meer gehad ) vond het ook niet en met de rit er naar toe reed hij regelmatig tussen de straten in , in plaats van op de baan .....

bij iedere 15000 beurt vraag ik aan de dieler of die mijn Kia niro

navigatie wilt updaten .tot nu werk alles perfect    

heb nog 5000 km te gaan en dan moet ik ook ( 30000 km )