Jump to content
Sign in to follow this  
GejeM

Even voorstellen: GejeM met Niro PHEV

Recommended Posts

2 maand geleden kreeg ik mijn Plugin geleverd. Ik ken hem nog steeds onvoldoende waardoor ik hem "eigenzinnig" vind, ik bedoel dat zijn door software bepaald gedrag is soms moeilijk te volgen is.

Hiervoor heb ik 2 duitse, 2 russische, 4 amerikaanse en 3 italiaanse eigen auto's gehad. Sinds 1982 rij ik met automaat. De Niro is de 2de met DCT.

Na 2110 Km voor het eerst (na initiële  fill-up) getankt:  34.1 L en in totaal 240 Kwh geladen. ongeveer 570 Km op benzine, meestal autostrade, aan 6,0 L/100Km en 1540 Km op accu aan 15,6 Kwh/100Km.

Ik heb voor PHEV gekozen om de luxe van elektrisch rijden te hebben 350 dagen per jaar en de andere dagen geen vervangwagen te moeten zoeken. Ik weet dat ik de meerprijs er niet zal uithalen, maar dat extra comfort is bij Niro nog te betalen.

Ik heb voor Niro gekozen omdat in dit formaat (mijn vorige was MB B180) enkel kandidaten waren die een PHEV aanboden met meer dan 200 PK en die dus niet op zuinigheid ontwikkeld waren.

Ik woon in Antwerpen-Ekeren en ben 75 jaar.