Jump to content
wimkia

Ervaringen met KIA lease gevraagd

Recommended Posts

Na een dikke 38 maanden staat de Niro kilomerteller op 115:000 km. Mooi moment om de balans op te maken.

Voor inruil heb ik gekeken naar een nieuwe Niro DynamicPlusline wat ik dan bij moet leggen op mijn Bussinesline uit september 2016. Daar moet dan 16.000 euro bijgelegd worden (inruilwaarde met kortingen etc is dan € 18.500).
Dus ongeveer 5000 euro per jaar afschrijven. 700 euro verzekeringen en 750 euro wegenbelastingen. Onderhoud ongeveer 700 euro per jaar. Totaal 7150 euro per jaar
Dat toch maar eens vergeleken met Private lease van kia. Voor dit type betaal ik voor 35.000 km en 48 maanden looptijs ongeveer 620 euro per maand. Per jaar 7440 euro.

Dat maakt Private lease heel interessant tegenwoordig. 

Hoe zijn de ervaringen bij anderen?

Prima prima.

Systeem werkt hoe het moet werken.

Je bestelt, wordt geaccrediteerd, tekent leasecontract, krijgt geleverd en gaat rijden. Maandelijks automatische afschrijving. Aan het einde contractperiode inleveren en afrekening meer/minder gereden km's. Je brengt periodiek de auto naar de dealer voor onderhoud.

Let wel op met inruil. Dealers worden behoorlijk door de leasemaatschappij uitgeknepen. Zullen niet bereid zijn die hoge inruilprijs te betalen. Zal in de handel worden aangeboden en dit leidt tot een lagere prijs. Onderhandelen niet mogelijk. Particuliere verkoop levert meer op, desnoods Wij kopen auto's punt nl o.i.d.

Kijk eens op de website van Autoweek. Je kunt daar een goede prijsindicatie per maand opzoeken en vergelijken met je leaseprijs.

Ik heb er probleemloos een leaseperiode van 4 jaar met een Picanto op zitten (wordt volgende week vervangen, weer private lease). Januari 2020 wordt een Ceed geleverd (ook private lease).

Mijn ervaring: probleemloos autorijden tegen een vaste prijs. Geen gedoe, geen tegenvallers, duidelijke voorwaarden.

Edited by Geer00

Hier ook prima ervaring.. Indertijd ook zo'n zelfde berekening gemaakt, zelfs tegen een normale leaseauto berekend en door de bijzondere regeling van mijn bedrijf voor de onkosten vergoeding was private lease de meest gunstige oplossing met het minste risico.

En door de vele veranderingen de laatste tijd wil ik eigenlijk niet met een dure auto opgescheept zitten dus vind ik het wel prima dat ik over 4 jaar 'niks' heb. Dat opent  weer  nieuwe mogelijkheden.

Vervolgens de 30k die ik niet aan de auto heb uitgegeven afgelost op mijn hypotheek, scheelt ook een leuk bedrag in de maand.

Ik heb vandaag 4 offertes binnen, 36 maanden of 48 maanden en dan met en zonder winterbanden.
Uiteindelijk lijkt die van 48 maanden met 35.000 km per jaar en winterbanden de beste.
Aankoopwaarde ligt zo'n 2750 euro onder de inruilwaarde die ik zou krijgen. Dat zijn de kortingen die een dealer zou kunnen geven. Daar lijkt me nog wat ruimte te liggen,

Zelf verkopen is ook een beetje gedoe als ik de ervaringen lees zoals ikwilvanmijnautoaf....

14 uur geleden, wimkia zei:

Ik heb vandaag 4 offertes binnen, 36 maanden of 48 maanden en dan met en zonder winterbanden.
Uiteindelijk lijkt die van 48 maanden met 35.000 km per jaar en winterbanden de beste.
Aankoopwaarde ligt zo'n 2750 euro onder de inruilwaarde die ik zou krijgen. Dat zijn de kortingen die een dealer zou kunnen geven. Daar lijkt me nog wat ruimte te liggen,

Zelf verkopen is ook een beetje gedoe als ik de ervaringen lees zoals ikwilvanmijnautoaf....

Het zelf verkopen via de websites is in veel gevallen pure oplichterij. De auto's gaan rechtstreeks de handel in, dus een goede prijs kun je wel vergeten.  Ze beloven vaak een hele hoge prijs vooraf, maar als je hier naar toe gaat, dan vinden ze allerlei "gebreken". 
Wat wel redelijk goed werkt is verkopen via de ANWB: https://www.anwb.nl/auto/verkopen

Daar krijg je tenminste een gegarandeerd bod en alleen als het duidelijk afwijkt bij inlevering, corrigeren ze het bod.

Heb een tijdje geleden mijn oude C5 (15 jaar oud en 275.000 km) bij de ANWB aangeboden. Auto heeft al die jaren voornamelijk binnen gestaan en zag er daardoor nog patent uit. Ook motorisch prima in orde. ANWB kwam met een gegarandeerd bod van, jawel, € 100. Moest de auto voor dat bedrag nog wel even naar - ik dacht - Amersfoort brengen. Een lachertje dus. Uiteindelijk prima prijs ontvangen bij een plaatselijke outletgarage. 

29 minuten geleden, Doublebogey5 zei:

Heb een tijdje geleden mijn oude C5 (15 jaar oud en 275.000 km) bij de ANWB aangeboden. Auto heeft al die jaren voornamelijk binnen gestaan en zag er daardoor nog patent uit. Ook motorisch prima in orde. ANWB kwam met een gegarandeerd bod van, jawel, € 100. Moest de auto voor dat bedrag nog wel even naar - ik dacht - Amersfoort brengen. Een lachertje dus. Uiteindelijk prima prijs ontvangen bij een plaatselijke outletgarage. 

Het voordeel is wel dat je vooraf een gegarandeerd bod hebt gekregen, bij de andere sites krijg je een veel te hoge indicatie en als je ter plaatse komt is het werkelijke bod veel lager. 

Ik heb mijn eigen auto verkocht via de dealer. Ging wel een 'provisie' vanaf, maar dat werd netjes gemeld.

Uiteindelijk was het per opbod, en kreeg ik er meer voor dan dat ik via b.v. ikwilvanmijnautoaf kreeg. En inleveren bij de dealer op het moment dat ik de nieuwe ophaalde.

Uiteindelijk gekozen voor inruil bij de dealer. Goede prijs voor ons beiden. Nieuwe Kia Niro DynamicPlus in Horizon Blue komt in januari binnen.
Nu kan ik ook makkelijk mijn auto blijven rijden zonder een tijdje mobiliteit te moeten missen :-)