Jump to content
Pootpotter

Raamstijl rechts verwijderen

Recommended Posts

Ik heb een DAB+ ontvanger gekocht en daar zit een antenne bij die onder het raamstijl bevestigd moet worden.
Wie kan me vertellen hoe ik die stijl kan verwijderen?

Ik heb een Kia Picanto uit 2011.

Hieronder staat de link van mijn DAB+ ontvanger

https://nl.aliexpress.com/item/33057671702.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.26e64c4dWw2e8t

Heb hem los gekregen door eerst het afdekklepje van de speaker los te wurmen (voorzichtig met dun mesje of zo). Daarna kun je hem van onder naar boven lostrekken. Zit stevig vast met die drukkers met weerhaakjes....(ff geen idee wat daar de officiële naam van is).

• Like 1

Op 30-11-2019 om 12:39, Machlo zei:

Heb hem los gekregen door eerst het afdekklepje van de speaker los te wurmen (voorzichtig met dun mesje of zo). Daarna kun je hem van onder naar boven lostrekken. Zit stevig vast met die drukkers met weerhaakjes....(ff geen idee wat daar de officiële naam van is).

Bedankt Machlo, ik ga het proberen. Hoe noemen ze dat raamstijl eigenlijk. Is dat de A-stijl?

De stijlen "tel" je vanaf de voorruit.
Dus naast de voorruit is A, net na het voorportier is B, dan na de achterdeur of zijruitjes is C. En bij een stationwagen kan dan nog een D-stijl gevonden worden naast de achterklep.

Overigens kun je de bekleding van de A-stijlen ook aan de bovenkant beginnen los te maken. Ik trek meestal de deurrubber los (de deuropening in), dan kun je aan de bovenzijde voorzichtig richting de binnenspiegel trekken. In mijn ervaring gaat dat makkelijker dan beginnen naast de speakers. Persoonlijk vind ik de speakergrills ook lastig verwijderbaar...

Op 1-12-2019 om 21:20, Murcielaygo zei:

De stijlen "tel" je vanaf de voorruit.
Dus naast de voorruit is A, net na het voorportier is B, dan na de achterdeur of zijruitjes is C. En bij een stationwagen kan dan nog een D-stijl gevonden worden naast de achterklep.

Overigens kun je de bekleding van de A-stijlen ook aan de bovenkant beginnen los te maken. Ik trek meestal de deurrubber los (de deuropening in), dan kun je aan de bovenzijde voorzichtig richting de binnenspiegel trekken. In mijn ervaring gaat dat makkelijker dan beginnen naast de speakers. Persoonlijk vind ik de speakergrills ook lastig verwijderbaar...

Bedankt voor je info. Ik heb het geprobeerd vanaf de onderkant, maar dat is niet gelukt.
Ik ga het nu vanaf de bovenkant proberen.