Jump to content
Mrfloppy

Climaat beheersing op afstand niet Kia app

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar de niet Office app van Kia om je auto op te warmen of juist te koelen.

Ik heb een e-Niro versie 1 die niet te koppelen is met UVO nu heb ik ooit gelezen ergen geen idee meer waar dat je een niet Office Kia app kan koppelen met je auto om dit op afstand te doen.

Weten jullie zo welke app en wat ik hiervoor moet doen ik ben het krabben nu wel zat.

Ik hoor graag van jullie.

Gr

Robbert-Jan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hmm, dat klinkt wel mooi, maar ik vraag me serieus af of er zo’n app is. Het probleem is dat de bestaande hardware hiervoor niet geschikt is. De bestaande Kia-app communiceert met een module die er bij aankomst in de haven hier in Rotterdam specifiek voor de NL markt is ingezet. En die module is niet in staat tot tweewegcommunicatie. Die kan alleen data doorgeven van de auto naar de servers van Kia NL.

Dus als je de autoverwarming op afstand wilt aanzetten, dan zul je daarvoor extra hardware aan moeten brengen. Er wordt al gespeeld met Autopi en met OVMS en daarmee kan steeds meer. Maar tot nu toe is het op afstand aanzetten van de verwarming van de auto nog niet gelukt.

zelf speel ik met de gedachte om OVMS te gebruiken en wat aanpassingen aan de auto te maken. Als je een extra paar draadjes aan de startknop van de auto maakt en aan de knop voor de voorruitontwaseming, dan kun je die twee schakelen met twee vrije uitgangen van het OVMS-bordje die nog wel beschikbaar zijn. Twee keer op de startknop drukken (2s tussentijd) en na 2s de voorruitontwaseming en het moet draaien.....

• Like 1

Startknop activeren zonder sleutel? Met auto op slot?
Lijkt me sterk dat dat kan...

• Like 1

Hmm, dat zonder sleutel, daar had ik ff niet aan gedacht. Ik had het al eens geprobeerd: zonder voet op de rem die startknop indrukken. Na 2x indrukken staat de auto nl wel aan, maar je kunt er niet mee rijden.

Zal het eens proberen zónder sleutel...

• Like 2

Kan niet. Ik vond het ook teleurstellend. Maar nu ik in de praktijk zie dat het slechts 2-3 minuten kost om de auto zonder krabben compleet te ontdooien boeit het me niet meer zo.

• Like 1

Dat zijn toch weer 2-3 wachtminuten, buiten in de kou. Het is natuurlijk fijner als je dat kunt starten wanneer je nog lekker warm binnen zit....

• Like 1

En wat we nog moeten zien is of de 2020 versie kan voorverwarmen/koelen zonder aan een laadpaal te hangen.. 

• Like 1

Is er überhaupt een EV die dat kan? Tesla waarschijnlijk, maar verder ook andere?

• Like 1

Een ICT-er op mijn werk rijdt een Kona electric en stond vanmorgen op te scheppen over hoe fijn de timer-verwarming is.
Ik weet alleen niet of dat dan aan de paal is of niet...

• Like 1

2 uur geleden, Hippe lip zei:

Is er überhaupt een EV die dat kan? Tesla waarschijnlijk, maar verder ook andere?

Ja, volgens mij alle die een app hebben behalve Hyundai en Kia. Dus VW Golf, Renault Zoe, Jaguar Ipace, BMW i3, etc 

@Murcielaygo ja de Kona is wat dat betreft identiek aan de e-Niro.

Edited by jwv
  • Like 1

3 uur geleden, jwv zei:

Ja, volgens mij alle die een app hebben behalve Hyundai en Kia. Dus VW Golf, Renault Zoe, Jaguar Ipace, BMW i3, etc .

Die kunnen allemaal voorverwarmen zónder bestuurder in de auto en zónder aan de paal te hangen?

• Like 1

35 minuten geleden, Hippe lip zei:

Die kunnen allemaal voorverwarmen zónder bestuurder in de auto en zónder aan de paal te hangen?

Ja dat was toch jouw vraag?

Ja dat was toch jouw vraag?

En hoe doe je dat dan voor de Kia e-Niro?

1 uur terug, Mrfloppy zei:

En hoe doe je dat dan voor de Kia e-Niro?

Niet dus. Ik begrijp dat ik hier heel duidelijk moet communiceren ;)

Bij alle EVs met een app waarmee je pre-conditioning (verwarmen / koelen) op afstand kunt bedienen kan dat ook als de betreffende EV niet aan de laadpaal hangt. 
Kia (in NL) heeft geen app waarmee dat met de huidige modellen van de e-Niro kan.

Het kan dus niet en het is zeer onwaarschijnlijk dat iemand er een oplossing voor kan bedenken om dat wel mogelijk te maken.

Over MY20 weet nog niemand hoe dat zit.

• Like 1

Toch moet er op besturingsniveau in de auto wel een commando zijn dat de verwarming aan zet, want de timer voor voorverwarming zet die aan terwijl de auto niet aan is en er geen sleutel is.

Nu is het de sport om het commando voor de CAN-bus te vinden dat die voorverwarming aan zet. En als je die dan toevoegt aan de e-Niro-module voor de OVMS toevoegt, dan kun je er gebruik van maken. Kan iemand die bus ‘afluisteren’ als de auto zelf de voorverwarming aan zet (doordat je die met timer ingesteld hebt)?

• Like 1

@Hippe lip je hebt je nog niet afgevraagd waarom het EV menu alleen toegankelijk is als de auto volledig gestart is? Is voor mij een teken dat die functionaliteit diep in het systeem zit en niet via de “openbare” CAN bus loopt.

• Like 1

Dat valt nog te bezien.

Jij legt een link tussen ‘alleen beschikbaar als de auto gestart is’ en wel/niet mogelijk via de CAN-bus? Die link zie ik niet zo. Er is nogal wat info beschikbaar via die bus en ik zie nog niet zo een reden dat er subsets van de commando’s zijn die slechts onder bepaalde omstandigheden beschikbaar zijn. Ik verwacht meer dat het een kwestie is van ‘nog niet uitgevonden hoe’.

• Like 2

Op 5-12-2019 om 17:01, jwv zei:

Niet dus. Ik begrijp dat ik hier heel duidelijk moet communiceren ;)

Bij alle EVs met een app waarmee je pre-conditioning (verwarmen / koelen) op afstand kunt bedienen kan dat ook als de betreffende EV niet aan de laadpaal hangt. 
Kia (in NL) heeft geen app waarmee dat met de huidige modellen van de e-Niro kan.

Het kan dus niet en het is zeer onwaarschijnlijk dat iemand er een oplossing voor kan bedenken om dat wel mogelijk te maken.

Over MY20 weet nog niemand hoe dat zit.

Bij model jaar 20 gaat het wel lukken. Met de uvo app, niet met de mijn Kia app.zie Kia website

• Like 1

3 uur geleden, Steeck03 zei:

Bij model jaar 20 gaat het wel lukken. Met de uvo app, niet met de mijn Kia app.zie Kia website

Waar precies staat dat je de kachel/airco op afstand kunt bedienen als de auto niet aan de laadpaal gekoppeld staat?

Edited by jwv

Op ‎12‎-‎12‎-‎2019 om 21:24, jwv zei:

Waar precies staat dat je de kachel/airco op afstand kunt bedienen als de auto niet aan de laadpaal gekoppeld staat?

Zie: https://www.youtube.com/watch?v=tpervs1t1RI (instaautovlog, ben ik fan van)

Vanaf minuut 15. Auto (Kia Soul met UVO) staat niet op de lader (goed op de telefoon letten!!), terwijl met de app op afstand de airco kan worden ingeschakeld. Auto staat uit.

• Like 2

3 uur geleden, Platinum K zei:

Zie: https://www.youtube.com/watch?v=tpervs1t1RI (instaautovlog, ben ik fan van)

Vanaf minuut 15. Auto (Kia Soul met UVO) staat niet op de lader (goed op de telefoon letten!!), terwijl met de app op afstand de airco kan worden ingeschakeld. Auto staat uit.

Thanks. Ja ik zie ook duidelijk “not plugged in” staan bij de status op die app.

Dat is wel mooi dan. Op die Kia NL website wordt namelijk de nadruk gelegd op het voorverwarmen voor vertrek en dat dit dan niet ten koste gaat van de range (dus: die hangt in dat scenario aan de laadpaal).