Jump to content
Sign in to follow this  
RikLijkendijk

ACC (SCC) Adaptive cruise control "Conditions not met"

Recommended Posts

Heb mijn Niro nu iets meer dan een week en ben zeer tevreden.

Alleen sinds vandaag krijg ik de melding "conditions not met" bij het inschakelen van de cruisecontrol.

Ik heb de radar sensor gecontroleerd, maar die is schoon.

Iemand een idee?

Er is een bepaalde minimum snelheid voordat hij inschakelt, ik dacht dat je boven de 40 moest rijden.

4 uur geleden, RikLijkendijk zei:

Heb mijn Niro nu iets meer dan een week en ben zeer tevreden.

Alleen sinds vandaag krijg ik de melding "conditions not met" bij het inschakelen van de cruisecontrol.

Ik heb de radar sensor gecontroleerd, maar die is schoon.

Iemand een idee?

Heb je voor het inschakelen de rem een keer gebruikt?  Dit is noodzakelijk om het systeem te “testen” of alles correct werkt.

Eerst cruisecontrol als optie   ‘AAN’zetten;  drukknop met tellerklok-symbool erop.

Voor instellen vd cruisecontrol snelheid (boven 30km/uur)  het tuimelknopje met symbolen (res +  - set) naar BENEDEN drukken;  is  SET.

Bij initieel proberen in te stellen via naar BOVEN drukken verschijnt de melding "conditions not met"  omdat er nog geen RESUME snelheid beschikbaar is.

dit is in ieder geval mijn ervaring.  Succes !

Bedankt voor jullie reacties, maar deze dingen zijn in de handleiding terug te vinden en die had ik dus ook al geprobeerd.

Ik denk dat ik even langs de dealer moet. Zal wel een lulligheidje zijn.

Blijkt dus inderdaadeen lulligheidje.

Ik had LKAS uitstann. Toen ik dit had aangezet deed ook mijn ACC het weer.:oops:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Taxman
      Hoi, de cruise control van onze Rio uit 2011 hapert de laatste jaren. Al twee keer aangegeven bij de dealer maar die trof geen foutmeldingen aan.
      Probleem is dat de cruise controle soms niet ingesteld kan worden. Activeren lukt wel maar bij het daadwerkelijk instellen gaat het lampje weer uit. Ik kan er geen patroon in ontdekken qua weer of tijdstip of duur van de rit. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?
    • By HC Baco
      Wie herkent onderstaande en vind het ook niet handig ??
      Ik maak in mijn Kia Niro HEV Executiveline MY2020 veel gebruik van de cruisecontrol opties SCC en CC.  Ook maak ik als echte hybriderijder gebruik van de regeneratief remsysteem door gebruik te maken van de flippers achter het stuur (paddle shifters). Standaard staan beide systemen uit en op 0.  Vlak na vertrek zet ik tijdens het rijden deze aan en stel deze in. Helaas wordt de rem regeneratie telkens automatisch op 0 gezet als er gebruik gemaakt wordt van de cruisecontrol SCC of CC.   Dit is erg vervelend want nu moet steeds weer na gebruik SCC de remgeneratie instelling met flippers aangepast worden.
        Zakelijk rijd ik regelmatig met een nieuwe Kia Soul E-Soul (2020).  Hierbij blijft het rem regeneratie systeem ingesteld staan op de laatste waarde ook na gebruik vd de cruisecontrol SCC / CC.    Dit is erg handig en gebruikersvriendelijk  !!
      Erg vreemd dat dit wel is geïmplementeerd bij dit type Kia en niet bij een vergelijkbaar model als de Kia Niro (MY2020).   1. Verzoek is :  om dit bewaren van de stand voor rem regeneratie (niet autom. resetten) conform Soul E-Soul 2020 ook toe te passen op de Kia Niro's  (MY2020) middels bijv. software update(s).   Ook is het vervelend dat bij de optie "AUTO HOLD" niet de laatste instelling bewaard blijft en telkens na start v.d. auto opnieuw moet worden geactiveerd.   2. Verzoek is :  om laatste instelling "AUTO HOLD" te bewaren bij het uitzetten van de auto.  Ook hier mogelijk  toepassen middels bijv. software update(s).    
      Heb bovenstaande tekst enige maanden geleden naar KMNL gestuurd . Kreeg als antwoord:
       de technische helpdesk gaat uw feedback doorsturen naar de R&D afdeling bij de fabriek. Het is vervolgens aan hen om de feedback te implementeren in een nieuwe batch of met software update
       Afgelopen week nog eens geinformeerd of er iets mee gedaan werd.  Antwoord was dat zij geen terugkoppeling krijgen vd fabriek en dat het gewoon afwachten is of dit opgepakt gaat worden in eventuele toekomstige updates.
      Als meerdere Kia rijders dit herkennen en een verzoek indienen bij KMNL dan wordt het misschien (eerder) opgepakt.  Alvast bedankt voor jullie reacties.
  • Create New...