Jump to content
Gerard Janssen

Portierslot Kia Venga

Recommended Posts

Linker voor portier van mijn Kia Venga ix20 van 2011 gaat af en toe met de afstand bediening  niet open en moet ik deze met de sleutel of van binnenuit openen.

Als dit gebeurt blijft ook het lampje van de schakelaar op het dashboard (portier open dicht) knipperen, ook moet ik soms het contact aan en uit zetten voordat alles weer normaal werkt, als ik dit niet doe, gaat er onder de midden console een relais klapperen (daar lijkt het tenminste op) Ook kan ik dit probleem oproepen door de schakelaar voor portier open en dicht een paar keer na elkaar in te drukken, ook dan blijft dit lampje knipperen. Dan krijg ik dit weer goed, door het contact aan en uit te zetten en ook dan krijg ik het geluid van een klapperend relais in de midden console al ik wegrijd of wat gas geef.

Wie heeft zoiets ooit meegemaakt???  Heb de verbindings- stekkers aan het portiersslot in het portier en verder naar de portierstijl al gecontroleerd.

Wie heeft er een idee voor mij wat dat kan zijn.

Gerard

Ik heb geen idee. Mijn afstandsbediening doet het gewoon. Het controlelampje in de shakelaar op het dashboard niet. Is soms wat lastig als er iemand moet instappen als je al een stuk het gereden.

Edited by papahkilo
te vroeg verzonden

Linker voor portier van mijn Kia Venga van 2011 gaat af en toe met de afstand bediening  niet open en moet ik deze met de sleutel of van binnenuit openen.

Als dit gebeurt blijft ook het lampje van de schakelaar op het dashboard (portier open dicht) knipperen, ook moet ik soms het contact aan en uit zetten voordat alles weer normaal werkt, als ik dit niet doe, gaat er onder de midden console een relais klapperen (daar lijkt het tenminste op) Ook kan ik dit probleem oproepen door de schakelaar voor portier open en dicht een paar keer na elkaar in te drukken, ook dan blijft dit lampje knipperen. Dan krijg ik dit weer goed, door het contact aan en uit te zetten en ook dan krijg ik het geluid van een klapperend relais in de midden console al ik wegrijd of wat gas geef.

Wie heeft zoiets ooit meegemaakt???  Heb de verbindings- stekkers aan het portiersslot in het portier en verder naar de portierstijl al gecontroleerd.

Wie heeft er een idee voor mij wat dat kan zijn.

Gerard

Dit probleem komt ook wel eens voor bij het achterportier.  Begin eens met vervangen van de zekering , het komt wel eens voor dat de zekering brak is en dan krijg je van dit soort rare storingen.  Mocht het daarna toch terug komen dan zou ik dat relais onder de loep nemen. 

Dit probleem komt vaker voor maar dan bij de achter portier. Vervang eerst de zekering maar want het komt nog al eens voor dat deze brak is. Blijft het probleem bestaan dan zou ik eens naar dat relais gaan kijken.

Bedankt voor de reactie, Maar waar zit het relais nou precies, moet ik daar de midden console voor verwijderen?

Want ik hoor het klapperen in het midden van het dashboard.

Graag een antwoord.

Gerard

Midden van het dasboard? das vreemd ... Nu zit wel midden op het dashboard de knop om de portieren te openen of vergrendelen. Ik zou beginnen met de radio uit te bouwen . de luchtroosters zitten geklikt en kan met een dunne plastik spatel los gemaakt worden. Je kan als de radio eruit is wel beter zien of het geklapper van de schakelaar vandaan komt. Ik weet niet waar u ergens in het land woont anders hadden we samen kunnen kijken. 2 zien meer dan 1.

Alleen de knop kan natuurlijk niet klapperen zoals het geluid van een relais, en dit klapperen doet hij alleen, als er met de portier vergrendeling iets niet goed gaat.

Ik blijf bij een geluid van een relais, maar waar zit dan het moduul waar misschien een relais inzit voor de portier vergrendeling?

Misschien zit daar mogelijk een relais in?

Gerard

Je hoort het geluid uit het dashboard komen. Ik zou daar ook even kijken. Het kan zijn dat je de knop hoort die klappert maar misschien zit daar ook een relais ? Wat je kan doen is onder de motorkap kijken bij de accu daar zitten ook relais. Zou je even in instructieboekje moeten kijken welke relais wat doet.

Alleen kijken zul je weinig mee opschieten want dit klapperen doet hij maar af en toe en vooral bij het wegrijden, dan moet ik een mannetje op de motorkap zetten bij het wegrijden lijkt me ook niet logisch. :no:

Posted (edited)

Is er nou niemand in het forum die technisch is en mij bij het onderstaand probleem kan helpen met een serieus antwoord. Of is dit forum alleen maar voor d.h.z knutselaars.

Portier, motorkap en achterklep schakelaars gecontroleerd, ook zekeringen stekkers en eventuele losse bedrading in de portieren.

En waar zit nou eigenlijk het moduul (relais) van de centrale vergrendeling. Dan kan ik die misschien eens vernieuwen.

Linker voor portier van mijn Kia Venga van 2011 gaat af en toe met de afstand bediening  niet open en moet ik deze met de sleutel of van binnenuit openen.

Wie heeft zoiets ooit meegemaakt???  Heb de verbindings - stekkers aan het portiersslot in het portier en verder naar de portierstijl al gecontroleerd.

In afwachting 

Gerard

Edited by Gerard Janssen

Ja, het is hier hobby.
En dan heb je ook nog eens een Venga, waarvan er op dit forum weinig zijn. Dat je na een week nog geen reactie hebt is dus helemaal niet vreemd.

Mijn gevoel zegt dat er een probleem is met de schakelaar in je deur. Dat die niet goed meer is, waardoor de relais niet "zien" wat je deur doet en gaat klapperen.

Gaarne gewoon doorgaan met het eerste aangemaakte topic 

het is niet de bedoeling dat je steeds een nieuw topic opent voor het zelfde probleem 

als je reageert in je eigen topic komt deze gewoon weer boven aan te staan 

ik ga dit topic dan ook samen voegen met je eerste topic dus van af nu graag daar verder discussieren 

Ja goede tip, maar geeft geen antwoord op mijn vraag. 

Ik zie alleen heel veel reclame en kantoor tafel geklets maar geen technische (vragen) of antwoorden.

Er zijn een aantal mensen die serieus met u mee denken maar wat u doet is affakkelen omdat u de zelfde expertise verwacht als in een garage.  Ik heb een tip voor u, ga naar de Kia garage en laat het daar maken. 
Veel succes verder!

• Like 1

Doe ik kan de auto zo brengen en gaan het onderzoeken.

Dus technische vragen op deze site heeft geen nut.

Groet

Ten eerste is dit forum om elkaar als onwetende consumenten te helpen en over van alles en nog wat te discussiëren er staat nergens dat wij professionals zijn
Ten tweede is de toon in de posten nog al dwingend waar men zo slecht op reageert
Dus bij deze ga ik dit topic maar sluiten als er niet op een normale manier naar elkaar kan worden gecommuniceerd

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Like 3

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...