Jump to content

2019 of 2020, that’s the question

BGFG

Recommended Posts

Goedenavond allen,

ik verkeer in de luxe positie dat ik kan kiezen uit 2 Niro’s die op korte termijn beschikbaar zijn. Er staat een executive line van half 2019, wit metallic met 18 inch en 4% bijtelling de komende 4,5 jaar. Alternatief een nieuwe die in februari/maart komt, ik neem aan wel my 2020 maar zonder snel laden heb ik begrepen. Wat te doen?

dat is moeilijk te zeggen. snelladen thuis of op de zaak heb ik nog nooit nodig gehad. De lage laadsnelheid is voor mij prima. Wil je snel vol, rijd je langs een Fastned of zo.

ga je voor 4,5 jaar 4% of voor 5 jaar 8%.

that's the question

precies, kan je alleen zelf maar beantwoorden. Kunnen niet in je portemonnaie kijken. Gebruikt of nieuw, dat is echt een eigen keuze.

Tja, ben je een veel rijder die laat thuis komt en volgende dag weer vroeg weg moet en geen tijd heeft om vol te tanken op de oprit met 1 fase. Of heb je thuis 3F lader? Of heb je genoeg tijd en geld voor af en toe Fastned.

Zelf haal ik maar een laadsnelheid van 5,3 kWh en dan wordt dat ook nog minder bij het elektrisch koken etc. Dus een volle lading zal ik nooit halen als ik alleen maar de avond en nacht zou hebben om volledig bij te laden.

Kan thuis laden tot 7,3 kWh, 1 phase 35 ampere aansluiting, 32 amp laadpaal, dan is ie in 1 nacht weer helemaal vol als het moet toch? Die nieuwe die komt zonder snellader kan thuis toch niet sneller laden? Zit er nog verschil in de specs, behalve het iets grotere scherm in de nieuwe? Fiscale voordeel is mooi meegenomen, scheelt toch € 60 per maand over 54 maanden, best veel geld in totaal. 

Edited by BGFG

Duidelijk, dank. Die app is leuk, heb ik nu ook bij mijn huidige auto, maar ben eigenlijk tevreden als ik laden en voorverwarmen in de auto kan programmeren. Lekker in een volgeladen en ontdooide auto stappen vind ik voldoende. Werkt die app helemaal niet bij 2019, of is deze beperkt?

Ik kreeg een half jaar geleden ook de mogelijkheid om sneller te rijden dan de oorspronkelijke leverdatum begin 2020. Ik moest dan ook het grotere scherm en de UVO app opgeven. Tot op de dag van vandaag absoluut geen spijt van omdat het 8inch scherm in de MY2019 uitstekend voldoet en als je thuis kan laden kun je de voorverwarming dus gewoon voorprogrammeren. En dat extra financiële voordeel is dan mooi meegenomen.

De UVO app werkt helemaal niet bij de MY2019. Wel is er een mijnkia app waarin je kan aflezen wat de laadstatus is en waar je auto zich bevind.

Edited by Speedfreak

Tja, en hoe vaak heb je dat voorverwarmen nou écht nodig? Aleen voor werkelijk ontdooien van de ruiten, neem ik aan en dat hebben we bijna nooit meer.

Voor de rest kun je de auto 5 min te oren aanzetten en is-ie ook warm. En zonder dat: de stoel- en stuurverwarming doen ook snel hun werk.

Dus: met die 4% krijg je gegarandeerd alle maanden van het jaar voordeel. Nadelen zijn op de vingers van één hand te tellen.