Jump to content
HanHybride

Condens Airco

Recommended Posts

Beste  Kia-Niro forumleden,

Sinds november j.l ben ik eigenaar van een Kia Niro Executiveline (april) 2019. Nu merk ik dat na iedere rit er een plas condens/water van de airco op de vloer in mijn garage ligt. Dit vind ik vreemd en bij mijn vorige auto's was dit ook niet het geval. Af en toe wel,maar weer niet zo'n hoeveelheid. Ik weet dat het maar condens is en het in principe geen kwaad zal doen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Groet, Han.

waarschijnlijk doet deze airco het beter dan de vorige ??

maar een plasje condens is gewoon normaal zeker met dit vochtige weer 

Heb je nu je A/C altijd aan staan en eerder niet?

Vooral bij auto's met Climate Control hebben mensen vaak niet door dat de A/C dan standaard vaak aan is en dus condenswater moet afvoeren...

Hallo,

Ik rij altijd met de A/C aan. Als het 'plasje' normaal is, is het prima. Bij mijn vorige auto's is mij dit nooit opgevallen. Vandaar. Ben gewoon benieuwd of andere Kia Niro rijders dit ook hebben. Bedankt in ieder geval al voor jullie reacties. Han.

Klopt, is heel normaal hoor, in principe is dat bij elke auto te zien als die stil gaat staan, als hij tenminste zijn airco heeft gebruikt.

Op 13-1-2020 om 22:06, HanHybride zei:

Hallo,

Ik rij altijd met de A/C aan. Als het 'plasje' normaal is.

Ik zet altijd circa 5 minuten voor aankomst de airco uit. Dan blaast het ventilatiesysteem droog en heb je geen plasje water. Maar nog belangrijker, in een droog ventilatiesysteem heb je minder snel schimmels ed dan in een nat. Dat scheelt ook behoorlijk met stinken.

• Like 1

Jannic, bedankt. Nu eens aan leren denken om de AC op tijd uit te zetten. Gr. Han