Jump to content
mcl

Inhoud USB

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb wat problemen met het vinden van muziekbestanden op mijn USB-stick.

Ik heb op de stick het volgende gedaan.Ik heb een bestandsnaam gemaakt met naam van zanger/orkest.In dat bestand heb ik de desbetreffende mp3 nummers van die zanger of orkest geplaatst.

Zo heb ik ongeveer 50 bestanden met namen .

Als ik media/USB open, dan kan nergens die bestanden onder elkaar vinden.

Hoe kan ik dat terugvinden en afspelen?

Groet,

Martin

Het is NTFS geformatteerd. Ik zie dus wel de nummers, maar niet de bestanden. Ik kan dus niet een bestand (met nummers) zien.

NTFS kan (deel van) je probleem zijn.

Maar ik snap je beschrijving ook niet echt; je hebt bestandsnamen aangemaakt, maar je ziet wel "nummers", maar geen bestanden?

Bedoel je dat je mappen (directories) gemaakt hebt die je ziet, maar niet de inhoud (de MP3-bestanden)?
Kloppen de file extensions wel? Gebruik je wel ondersteunde bestandssoorten?

Fat 32 helpt niet.

Ik heb bv, een bestand dat heet Frank Sumatra. In die map zitten mp3 nummers.

In de Media klik ik op USB . Aan de linkerkant van het scherm zijn 4 knoppen,  waaronder Artiest. Maar welke knop ik ook gebruik,  de naam Frank Sumatra zie ik niet en kan dus niet kiezen. 

Een bestand die heet Frank Sumatra heet? Wat voor bestand een mp3 een wav? uhm wat?

Of bedoel je dat je een map hebt die Frank Sumatra heet? en daar zitten mp3 nummers in. 

Hij haalt overigens de artiest etc uit de eigenschappen van de mp3 niet uit een map met een naam van een artiest

Fat 32 helpt niet.
Ik heb bv, een bestand dat heet Frank Sumatra. In die map zitten mp3 nummers.

Het zal Frank SINatra zijn?

Maar los daarvan is het erg verwarrend dat je mappen aanduidt als bestanden. En de vraag of je wel de juiste bestandsoort gebruikt heb je nog niet beantwoord...

Dat FAT32 "niet helpt" kun je ook niet stellen; het doet niet wat jij wilt of verwacht, maar dat kan in dit geval dus liggen aan het onjuist formatteren en/of niet (juist) gevulde ID3-tags en/of onjuiste bestandsformaten en/of verkeerde (of ontbrekende) bestandsextensies en/of verkeerde of te lange bestandsnamen en/of te diepe mapstructuren.
En er is nog meer te verzinnen.

Eerst je muziek kopiëren naar je harde schijf dan je usb formatteren naar fat32

Daarna je muziek terug kopiëren , als je bestand extensie niet goed is zou je het op de pc ook niet kunnen afspelen. Desnoods je muziek converteren naar mp3. En kijk (wat Murcielaygo) ook al zei of je tags enzo wel goed zijn.

Ik ga het volgens jullie procedure uitzoeken. Alvast bedankt.

Bedankt, het is gelukt.

Groet,

Martin

• Like 1