Jump to content
David3295

12 Volt aansluiting t.b.v. subwoofer

Recommended Posts

Dag Kia rijders,

Sinds een maand ben ik trots bezitter van een Kia Rio 1.2 Super Pack uit 2012. Al vrij snel heb ik besloten een Witson radio aan te schaffen met Android 10, deze zal komende week aankomen. Afgelopen weekend heb ik ook een subwoofertje gekocht, de Kenwood KSC-SW11. Niks bijzonders, maar ben ook totaal geen audiofiel.

Vandaag ben ik alvast begonnen met het installeren van de subwoofer onder de passagiersstoel. Ik heb de remote, massa en schakeldraad al aangesloten en weggewerkt. Nu moet ik nog het ingaande signaal en de positieve pool aansluiten. Het signaal komt wel als de Witson unit binnen is, daar ben ik niet zo bang voor. De voeding heb ik echter problemen mee. Ik had enthousiast bedacht dat ik wel even een draad tussen de accu en de subwoofer zou trekken (Afgezekerd uiteraard). Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat het erg veel moeite wordt.

Tijdens het zoeken naar een alternatieve manier kwam ik in het zekeringenbord een groepje tegen voor stoelverwarming waar een zekering in zit. Deze optie heb ik echter niet, maar beide pootjes van de zekering zijn aangesloten. Loopt er al een kabel voor de stoelverwarming naar de stoelen, ook als een Rio de optie niet heeft? Het zou namelijk perfect zijn, want ik zoek een vrije groep die minimaal 15A aankan.

Iemand enig idee?

Nee die bedrading ligt er niet maar met een af a circuit zekering houder kun je deze bezetting daar wel voor gebruiken

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Goed idee, ik denk dat ik dat doe.