Jump to content
Drieoog

Navigatie / radio Android

Recommended Posts

Posted (edited)
Op 2-5-2020 om 13:52, Wim. zei:

Ik had ook wel iets gedremeld maar niet genoeg. Durfde de airbag stekker niet te verwijderen door meldingen van mogelijke airbag errors hierdoor. 

Misschien toch maar eens doen, heb nu het bijgeleverde kapje er nog op zitten. Mis de lampjes niet, maar toch. 

Ik had h'm in 2 weken in huis, Met Coronoa op z'n hoogtepunt in China. 

2 weken is niet slecht! Die van mij is nu in België, dus zal binnen een paar dagen hier zijn. Ik heb iets meer betaald aan verzendkosten waardoor de verzendtijd 5 dagen zou zijn. Zoals het er nu op lijkt gaan we dat redden.

Edited by Drieoog

Nou vandaag was het zover. Mijn witson was binnen! Aangezien ik momenteel niet kan werken door de corona, meteen maar begonnen met inbouwen..

Doosje uitpakken, dit zat er in
spullen-klaar.thumb.jpg.d29cef57318f6afd8b431dd05f5a4d6b.jpg

Vervolgens de oude radio er uit
oude-radio.thumb.jpg.f49e8face7a5b71ef86a617ba93db339.jpg

Hoekje er af gedremelt omdat anders de aibrag lampjes niet meer passen. Helaas was het hoekje metaal niet genoeg, dus ik moest ook een stukje van de printplaat en het plastic afknabbelen met een tang.
dremel.thumb.jpg.5464013ea1dd06e2228fb610f20d4706.jpg

Alles aangesloten en de behuizing terug gezet. Top!
nieuw-eind.thumb.jpg.b647e3083958a319c5ac24b1b47a4726.jpg

Even een dvd-tje erin. Leuk, filmpje kijken! Ah natuurlijk, hij pakt geen cd's en dvd's. Waarom zou alles ook werken..

cd-half.jpg.f0dbeebea1fa8e5ddd923b5dbe9d6f28.jpg

Nou zoals je ziet ben ik dus niet helemaal tevreden. Over het algemeen op zich wel want de radio heeft goede functies en past ook goed. Maar die van mij heeft dus een defect. Hij pakt de cd's/dvd's niet goed. Ze gaan er niet helemaal in. Ik heb hierover contact opgenomen met de leverancier, ik ben benieuwd wat ze hiermee doen. Nou denk ik niet dat ik er veel gebruik van had gemaakt maar toch, het moet gewoon goed zijn. Het is voor mijn zoontje wel leuk dat hij tijdens een lange rit een dvd kan kijken.

Verder heb ik nog een aantal vragen, ik ben benieuwd hoe andere leden dit hebben aangepakt:

- de achteruitkijk camera werkt bij mij niet. Ik heb de stekkers aangesloten, maar als ik de auto in zijn achteruit zet gebeurd er niets. Zie ik iets over het hoofd?
_ is het ook mogelijk om bijvoorbeeld Netflix te kijken op deze radio? Ik kon de Netflix app niet installeren. Als ik de telefoon via usb verbind krijg ik wel het geluid van Netflix over de speakers, maar geen beeld op de radio.

- de achteruitkijk camera werkt bij mij niet. Ik heb de stekkers aangesloten, maar als ik de auto in zijn achteruit zet gebeurd er niets. Zie ik iets over het hoofd?

Benieuwd hiernaar. Krijg de mijne volgende week hopelijk binnen. Hoe heb je hem aangesloten?

_ is het ook mogelijk om bijvoorbeeld Netflix te kijken op deze radio? Ik kon de Netflix app niet installeren. Als ik de telefoon via usb verbind krijg ik wel het geluid van Netflix over de speakers, maar geen beeld op de radio.

Usb is alleen voor audio. Misschien mirror link? Normaal gesproken kan je gewoon de app uit de playstore downloaden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted (edited)
2 uur geleden, bram_28 zei:

Benieuwd hiernaar. Krijg de mijne volgende week hopelijk binnen. Hoe heb je hem aangesloten?

Usb is alleen voor audio. Misschien mirror link? Normaal gesproken kan je gewoon de app uit de playstore downloaden

Ik heb een video gevonden waarin het duidelijk wordt uitgelegd. Ga ik vd week doen:

De net flix app kun je niet rechtsreeks downloaden op de radio. Mirrorlink werkt niet bij Netflix. Je krijgt wel geluid maar geen beeld.

Edited by Drieoog

5ed87d5b807c2b718a9e472a886655f5.jpg
Oke. Ik weet dat hieronder een kabel loopt naar het achteruitrijlicht. Alleen nog even uitvogelen welke, dan zou je die kunnen aftappen ipv bij de lamp

Je hebt een instelling ergens waar de de camera aan / uit kan zetten. Misschien daar eens kijken (heb de mijne (nog) niet aangesloten.

Netflix native werkt niet. Je kunt een heeeeel oude versie installeren maar dan kun je nog niet inloggen. 

Moet je eens kijken met de app phone connect of easy connect. Hiermee zou je je scherm kunnen mirorren. 

DVD doet het hier wel, net gechecked, had ik nog niet gedaan.

8 uur geleden, bram_28 zei:

5ed87d5b807c2b718a9e472a886655f5.jpg
Oke. Ik weet dat hieronder een kabel loopt naar het achteruitrijlicht. Alleen nog even uitvogelen welke, dan zou je die kunnen aftappen ipv bij de lamp

Das een goeie tip want dat scheelt natuurlijk een heel stuk kabel verleggen.

5 uur geleden, Wim. zei:

Je hebt een instelling ergens waar de de camera aan / uit kan zetten. Misschien daar eens kijken (heb de mijne (nog) niet aangesloten.

Netflix native werkt niet. Je kunt een heeeeel oude versie installeren maar dan kun je nog niet inloggen. 

Moet je eens kijken met de app phone connect of easy connect. Hiermee zou je je scherm kunnen mirorren. 

DVD doet het hier wel, net gechecked, had ik nog niet gedaan.

Het scherm mirorren is geen probleem echter werkt dit niet met Netflix. Er staan op internet wel meer berichten hierover. Je krijg wel geluid en ondertiteling, voor de rest blijft het scherm zwart.

Ik wil een subwoofer aansluiten op de witson. Heeft iemand van jullie dit al gedaan? Het is voor mij nieuw..

Ik wil een subwoofer aansluiten op de witson. Heeft iemand van jullie dit al gedaan? Het is voor mij nieuw..

Ja. Kijk even hier. 12 Volt aansluiting t.b.v. subwoofer
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=35523&share_tid=24394&url=https%3A%2F%2Fwww%2Ekiaclub%2Enl%2F&share_type=t&link_source=app

Bedenk wel wat voor sub je wilt. Ik hou wel van goede audio en weet niet of ik 100% tevreden ben met mn kenwood

• Thanks 1

27 minuten geleden, bram_28 zei:

Ja. Kijk even hier. 12 Volt aansluiting t.b.v. subwoofer
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=35523&share_tid=24394&url=https%3A%2F%2Fwww%2Ekiaclub%2Enl%2F&share_type=t&link_source=app

Bedenk wel wat voor sub je wilt. Ik hou wel van goede audio en weet niet of ik 100% tevreden ben met mn kenwood

Thanks maar die link werkt niet. Moet ik een actieve sub hebben? En dan decstroom vanaf de accu pakken?

Ja

En hoe bevalt de Witson Android 10 radio nu jullie deze al enige tijd hebben? Ik zit er ook naar te kijken! (€ 175,51 | Witson Android 10 Auto Dvd-speler Voor Kia K3/Rio Auto Dvd Spiegel Link 16 Gb Inand/Dvr /Obd/Dab 1080P Hd
https://a.aliexpress.com/_dX0eOzV)

45 minuten geleden, SRB010 zei:

En hoe bevalt de Witson Android 10 radio nu jullie deze al enige tijd hebben? Ik zit er ook naar te kijken! (€ 175,51 | Witson Android 10 Auto Dvd-speler Voor Kia K3/Rio Auto Dvd Spiegel Link 16 Gb Inand/Dvr /Obd/Dab 1080P Hd
https://a.aliexpress.com/_dX0eOzV)

Voor het geld niks van te zeggen. Het enige waar ik me enigszins aan irriteer is dat het lang duurt voordat hij is opgestart. Verder leuke opties.

Oké! Fijn dat het toch bevalt. Ben bang dat ik mij daar ook aan ga irriteren. Dan neig ik toch eerder naar een Pioneer versie. Kleine 100€ in totaal ben je dan meer kwijt. Het enige is dat ik wat huiverig ben voor een niet-plug&play installatie...

Goede dag ik heb een Kia Picanto uit 2015

Ik wil een Android radio in bouwen 

Op de radio heb ik 2 stuur draden voor de stuur bediening 

Kan iemand mij vertellen waar ik deze op de originele stekker kan vinden om ze aan te sluiten

Mvg Jeffrey

Duurt ongeveer een minuut of 2 voordat ie compleet opgestart is. 

Heb de Agama Launcher erop gezet. Hier kun je apps mee laten op starten. 

Dus eerst komt de launcher, na een aantal seconden DAB Z, en weer terug naar de Launcher. En dat werkt prima. Nog niet veel mee gereden however.... 

GPS kwam niet meteen op, moest vandaag eerst de GPS check aanzetten daarna meteen een 12 satellieten te pakken. Misschien ooit nog eens de antenne verplaatsen.

Erger me meer aan de 2,4Hz wifi verbinding, Dat dat geen 5Hz is.... de ken net. Even je gps kaarten updaten is er niet bij.

Heb nog 4.8gig vrij van de 16gig. Heb de orginele routeplanner verwijderd, hoewel er nog wel bestanden van te vinden zijn. Dus daar ook nog eens naar kijken scheelt waarschijnlijk weer een paar gig.  

Hmmm bedankt voor je bericht. Dat duurt mij echt veel te lang. Wil gewoon opstarten en klaar, haha. Dan worden het geen Chinese radio's voor mij gok ik...

Erger me meer aan de 2,4Hz wifi verbinding, Dat dat geen 5Hz is.... de ken net.

Sowieso is het bereik van 2,4GHz stukken groter dan van 5GHz, zeker binnen het metaal van een auto is dat belangrijker lijkt mij.
Bovendien kun je wel een snelle verbinding hebben, als de HU zelf niet echt snel is heb je daar alsnog niks aan...

1 uur terug, Jeffrey Ricardo zei:

Hebben jullie bij het bestellen van die Witson ook nog 95 dollar shipping fee moeten betalen?

2C7CE3BC-2E14-475D-831B-8981BE49D6E1.png

Dat zijn toch de invoerrechten +btw?!

13 minuten geleden, Machlo zei:

Dat zijn toch de invoerrechten +btw?!

Ja kan best, maar had niet gedacht dat die zo hoog zouden zijn eerlijk gezegd. Dus mijn vraag ook of dat klopt die 95 dollar, dat dat bij iedereen was die die Witson had besteld via AliBaba

Ik kreeg die ook bij m'n winkelmandje erbij. Ik heb uiteindelijk alleen niet besteld, want het airco gat is nog steeds niet gefixt door ze. Je zal dus zelf, zoals hierboven ook is gebeurd, moeten friemelen om de airco / gordel signalen goed in het gat te krijgen. En volgens mij zijn het geen invoerrechten, maar shipping omdat ze het vanuit Europa versturen om de invoerrechten te voorkomen. (dacht ik uit m'n hoofd gezegd)