Jump to content
Quincy

Problemen met accu

Recommended Posts

Hoi allemaal!

 

Ik ben de trotse eigenaar van een Kia Niro uit 2017. Maar sinds de koude maanden zijn aangebroken heb ik alleen maar problemen met mijn accu. Ik heb ondertussen twee keer met een lege accu gestaan. Na het opstarten met een jump starter werkt het allemaal prima maar gisteren stond ik alweer met een lege accu. ANWB heeft een ‘accu check’ gedaan en hun zeggen dat de accu nog goed werkt en dat het vervangen van de accu geen verschil zal maken. Ik rij dagelijks langere stukken dus dat moet het ook niet zijn en ik heb verder geen externe verbruikers.

 

Vandaag contact gehad met een Kia dealer en zei zeggen dat dit een bekend probleem is en dat ik mijn auto maar aan de gang moet krijgen met een jump starter. Helaas heb ik namelijk geen accu reset knop. 
 

Meer mensen hier problemen met de accu gehad? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden, Quincy zei:

Vandaag contact gehad met een Kia dealer en zei zeggen dat dit een bekend probleem is en dat ik mijn auto maar aan de gang moet krijgen met een jump starter. Helaas heb ik namelijk geen accu reset knop. 
 

Ik weet niet goed hoe ik op dat antwoord zou reageren, maar ik denk toch dat ik de auto een tijdje bij de dealer achterliet want dat dit geen antwoord noch oplossing is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuten geleden, gjcvro zei:

Ik weet niet goed hoe ik op dat antwoord zou reageren, maar ik denk toch dat ik de auto een tijdje bij de dealer achterliet want dat dit geen antwoord noch oplossing is.

Precies. Ik heb nu een klacht gestuurd naar Kia Nederland en zij gaan kijken naar een oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat mijn dealer nooit zo een antwoord geeft aan mij, want dat komt dan niet goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 uur geleden, Quincy zei:

Hoi allemaal!

 

Ik ben de trotse eigenaar van een Kia Niro uit 2017. Maar sinds de koude maanden zijn aangebroken heb ik alleen maar problemen met mijn accu. Ik heb ondertussen twee keer met een lege accu gestaan. Na het opstarten met een jump starter werkt het allemaal prima maar gisteren stond ik alweer met een lege accu. ANWB heeft een ‘accu check’ gedaan en hun zeggen dat de accu nog goed werkt en dat het vervangen van de accu geen verschil zal maken. Ik rij dagelijks langere stukken dus dat moet het ook niet zijn en ik heb verder geen externe verbruikers.

 

Vandaag contact gehad met een Kia dealer en zei zeggen dat dit een bekend probleem is en dat ik mijn auto maar aan de gang moet krijgen met een jump starter. Helaas heb ik namelijk geen accu reset knop. 
 

Meer mensen hier problemen met de accu gehad? 

Van dit probleem heb ik eigenlijk nog niet gehoord, bij de Niro (en zonder externe verbruikers) 

Inderdaad wel met dashcams e.d.

 

Wel een beetje erg lelijke opmerking van de dealer, als die persoon die dat gezegd heeft, nog een leidinggevende boven zich heeft, dan zou ik daar maar eens een afspraak mee maken voor een gesprek. En anders maar een andere garage zoeken....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

heb jij een Niro met de accu achter links in de kofferbak, dan kan jij met een voltmeter de spanning meten, dan heb jij ook een gevoel voor de accu toestand.

Ik heb een Niro MJ2017, die staat sinds gisteren op de parkeerplatz in de kou, die spanning van de accu is naar 24 uur nu 11,6 V en dat is normaal.

Wanneer de spanning naar het parkeeren van de auto naar rond 1 uur onder 11V is, dan zal ik dat niet normaal vinden.

Heb jij een Niro met ingebouwde accu bij de HV-accu, dan kan je onder de motorkap bij de zekeringen meten (iets lastiger).

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uur geleden, Gerd Bartels zei:

Hi,

heb jij een Niro met de accu achter links in de kofferbak, dan kan jij met een voltmeter de spanning meten, dan heb jij ook een gevoel voor de accu toestand.

Ik heb een Niro MJ2017, die staat sinds gisteren op de parkeerplatz in de kou, die spanning van de accu is naar 24 uur nu 11,6 V en dat is normaal.

Wanneer de spanning naar het parkeeren van de auto naar rond 1 uur onder 11V is, dan zal ik dat niet normaal vinden.

Heb jij een Niro met ingebouwde accu bij de HV-accu, dan kan je onder de motorkap bij de zekeringen meten (iets lastiger).

 

Dit heb ik de eerste keer gedaan toen ik hier last van had. Toen gaf tegen 6,4V aan. Alle verlichting ging knipperen, navigatie ineens in het Engels, verschillende storingen op het scherm. De buitenspiegels klapte intens langzaam dicht. Gisteren zat ik op 12,4V en de ANWB had 14V gemeten. Het lijkt er op dat er niks mis is met de accu. Ondertussen een andere Kia dealer aangeschreven (Geen Wensink) om te kijken of zij met een ander antwoord komen. Het is gewoon enorm vervelend ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...