Ga naar inhoud

Dashcam E-Niro


Sander56

Aanbevolen Berichten

Hallo allemaal.

Ik verwacht binnen 14 dagen mijn nieuwe My19 E-Niro Executiveline .

Ik rijd momenteel een Kia Stonic waar ik een dashcam voor en achter heb geïnstalleerd en de stroom voorziening met een speciale obd stekker via de obd poort heb aangesloten, mijn vraag is dan of dit mogelijk is op de obd poort van de E-Niro, ik kan hier erg weinig over terug vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, het kan via de OBD-aansluiting, maar zorg dan dat je de functie aan hebt staan waarbij de 12V-accu bijgewerkt wordt vanuit de rij-accu. Weet ff niet uit mijn hoofd hoe die functie heet.

Ik heb mijn dashcam aangesloten op een vrije zekering met constant + in het zekeringkastje bij de OBD-aansluiting. Nog geen last gehad van een lege 12V-accu door de dashcam, ondanks dat de auto soms meerdere dagen stilstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kan je vinden in het menu onder overige functies en heet Hulpaccu laadfunctie.

Waarschijnlijk staat dit al aangevinkt.

Alleen deze optie laadt de 12V accu niet gelijk op als de 12V spanning zakt.

Het laadt de 12V accu alleen op na een bepaalde tijd.

Het beste is dan ook wat eerder verteld is een schakelkastje te monteren.

Ik heb er ook eentje gemonteerd die bij 11,65 V de dashcam uitschakelt, zodat de 12V accu niet nog verder leegloopt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 minuten geleden, 8.3 zei:

 

Het beste is dan ook wat eerder verteld is een schakelkastje te monteren.


 

Bedankt voor je antwoord, deze dongel kan ingesteld worden ,ik las dat als je iets aansluit dat stroom verbruikt wat de E-Niro niet als standaard herkent je meldingen gaat krijgen dat er iets stroom trekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mijn hardware-kit zo heet dat in het Engels kan ik de spanning zelf niet veranderen. Dat ligt vast.

Je kan inderdaad meldingen gaan krijgen dat de 12V accu ontladen is bij het aanzetten van de auto.

@Hippe lip Als je een zuinige dashcam hebt die weinig opneemt in parking mode zal het ontladen wel mee vallen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...
1 uur terug, Bram E-Niro zei:

Je kunt de obd stekker uit de houder drukken en dan heb je meer vrije ruimte .

Tja, dat heb ik ook al eens geprobeerd. Nou dacht ik een paar redelijk handige handen te hebben, maar het is me nog niet gelukt. Hoe krijg je die OBD-aansluiting los uit zijn frame, zodat je het ding naar achteren kunt verplaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Thnx, @8.. Als de auto thuis is ga ik daar nog eens naar kijken. Dacht dat ik daar al naar gezocht had.

En komt deze foto van een onderdeel van Ali? Want ik bestel er graag een splitter waarvan ik één van de uitgangen dan weer op de oorspronkelijke plaats terugsteek, zodat de garage nix merkt van mijn splitter en extra aansluiting. Welke moet ik dan hebben, dat die in dat zelfde frame past als de originele stekker?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...