Jump to content

e-Niro App abbo verlengen?

Sigmasailor

Recommended Posts

Ik kreeg net een mailtje dat mijn gratis abbo op de connected services gaat verlopen. Als je 'alles' wilt houden kost dat 4 euro per maand, zonder ritten historie kost het 'maar' 3 euro per maand. Basis blijft gratis:

https://www.kia.com/nl/service/onderweg/connected-services/?guid=394B795A-E5A7-11E8-A626-005056A6445F&&cmpid=eml|kcs afloop pro|||body|2020-02-27+16%3A00%3A14&utm_medium=eml&utm_campaign=kcs afloop pro&utm_source=&utm_content=&utm_term=body&ione_extid=1419036&M_BT=351510520676

Zooo, dat is nog eens een URL!

Ik denk dat ik er niets voor wil betalen. de ritten historie was leuk maar gebruik ik niet echt; hetzelfde geldt voor de GPS functie. de notificaties ga ik wel een beetje missen. Die over laden zijn wat mij betreft een beetje overbodig. Een enkele keer een waarschuwing als je eens vergeet de deur op slot te doen was wel handig (maar mij geen 36 euro per jaar waard).

• Like 1

Nee, dit gaat nog om de simpele 'oer' App die ik nu bijna een jaar 'gebruikt' heb. Grote tekortkoming van deze 'connectivity' is dat er slechts zeer beperkte info uit de Kia komt en dat je er verder niets, maar dan ook echt niets mee kunt. Zo'n gemiste kans; bijvoorbeeld het op afstand kunnen opstarten van voorverwarmen heeft Kia laten liggen. En nu willen ze er voor betaald worden als 'alle' info beschikbaar blijft. Ik ben benieuwd wie er voor gaat betalen. De ritten registratie, als die al 100% betrouwbaar is (en helaas is dat niet het geval), zou mogelijk een toegevoegde waarde kunnen zijn voor de 500 kilometer regeling. Ik verwacht dan weinigen zich (mede door de 4% bijtelling) daar heel erg druk om maken.

Toch overweeg ik verleging van alles, mede omdat ik nog wel eens achteraf ritten wil/kan registreren/declareren. Dan is het wel makkelijk om te zien hoe laat je vertrok en weer thuis was en hoeveel kilometer het was.

Dat het beter had gekund, daarover zijn we het allemaal wel eens. Zo had ik het bijvoorbeeld wel wat gevonden als de gereden route geëxporteerd kon worden. Minimaal het kaartje, met een beetje acceptabele resolutie, maar liever al die meetpunten op basis waarvan het kaartje gemaakt is. En natuurlijk het voorverwarmen/koelen.

Maar ja, Kia.....

Mijn auto is van 5 maart, maar de KIA Connected Services stopten al op 19 februari. Ik heb ook geen geld over voor de veel te beperkte mogelijkheden. De KIA app is een tegenvaller als je het vergelijkt met bijv. de app van de Outlader PHEV. Geen moeilijk Connected gedoe via internet, gewoon direct verbinden met de auto.

Edited by Case

Ik heb zojuist Kia Nederland de vraag gesteld of ze de eerste EV gebruikers van de app gratis willen verlengen. Dit omdat deze app in heen verhouding staat tot de veel geavanceerdere UVO app.

Het zou ze in ieder geval sieren en kost ze nagenoeg geen cent omdat toch bijna niemand het abonnement verlengd.

21 minuten geleden, Case zei:

Mijn auto is van 5 maart, maar de KIA Connected Services stopten al op 19 februari. Ik heb ook geen geld over voor de veel te beperkte mogelijkheden. De KIA app is een tegenvaller als je het vergelijkt met bijv. de app van de Outlader PHEV. Geen moeilijk Connected gedoe via internet, gewoon direct verbinden met de auto.

Met een heel kort bereik. Een metertje of 10 zonder obstakels. Daarnaast een heel gedoe met spontaan verbinden e;verlies van internet en in sommige gevallen Bluetooth issues.

wel heel mooi was de kachel en airco op afstand. Die mis ik hier wel

5 uur geleden, Sigmasailor zei:

Nee, dit gaat nog om de simpele 'oer' App die ik nu bijna een jaar 'gebruikt' heb. Grote tekortkoming van deze 'connectivity' is dat er slechts zeer beperkte info uit de Kia komt en dat je er verder niets, maar dan ook echt niets mee kunt. Zo'n gemiste kans; bijvoorbeeld het op afstand kunnen opstarten van voorverwarmen heeft Kia laten liggen. En nu willen ze er voor betaald worden als 'alle' info beschikbaar blijft. Ik ben benieuwd wie er voor gaat betalen. De ritten registratie, als die al 100% betrouwbaar is (en helaas is dat niet het geval), zou mogelijk een toegevoegde waarde kunnen zijn voor de 500 kilometer regeling. Ik verwacht dan weinigen zich (mede door de 4% bijtelling) daar heel erg druk om maken.

@Sigmasailor ok thanks voor de info!

De nieuwe UVO app ziet er op zich wel veelbelovend uit! Ben benieuwd, zal nog even moeten wachten helaas.... (en wachten duurt altijd zo lang :innocent:)

2 uur geleden, Steeck03 zei:

Met een heel kort bereik. Een metertje of 10 zonder obstakels. Daarnaast een heel gedoe met spontaan verbinden e;verlies van internet en in sommige gevallen Bluetooth issues.

wel heel mooi was de kachel en airco op afstand. Die mis ik hier wel

Bij mij werkt het goed genoeg. Ik kan vanuit het huis alles regelen (laden, airco, verwarming). Internet gebruik ik in de auto niet. Bluetooth werkt perfect, koppelt als ik instap, stopt weer als ik uitstap....

Op 28-2-2020 om 19:48, Case zei:

Mijn auto is van 5 maart, maar de KIA Connected Services stopten al op 19 februari. 

Bij mij is die vorige week verlopen, terwijl mijn auto pas laatste week maart is geleverd. Ik mis bijna een maand! Heb een mail gestuurd naar Kia om per direct weer te activeren, verwacht er alleen niet al te veel van...

2 uur geleden, Terp1234 zei:

Bij mij is die vorige week verlopen, terwijl mijn auto pas laatste week maart is geleverd. Ik mis bijna een maand! Heb een mail gestuurd naar Kia om per direct weer te activeren, verwacht er alleen niet al te veel van...

Mijn auto krijgt donderdag de eerste beurt. Ik verwacht dat daarna de boel weer geactiveerd wordt.

12 uur geleden, Case zei:

Mijn auto krijgt donderdag de eerste beurt. Ik verwacht dat daarna de boel weer geactiveerd wordt.

Ik denk dat je het her activeren zelf moet doen door in te gaan op het voorstel dat je via een bericht of mail gekregen hebt? Gaat je vanaf dan dus wel 3 of 4 euro per maand kosten.

Het te verwachten antwoord van KIA Nederland op mijn verzoek de eerste groep rijders van de KIA Niro E een gratis verlenging te geven:

"Dank voor uw bericht richting Kia Motors Nederland.
Initieel waren de MY2019 voertuigen zonder Connected Services uitgerust maar dit heeft Kia Motors Nederland zelf ontwikkeld. Helaas is het niet mogelijk om de Connected Services gratis te verlengen, ondanks dat de MY2020 voertuigen over UVO beschikken."

Op 1-3-2020 om 20:30, Case zei:

Kia Nederland kon mij niet verder helpen met mijn vraag waarom mijn abbo een maand te vroeg is afgelopen. Ik heb dan weer contact opgenomen met de mijn dealer in Assen. Die kon he, weer activeren voor een jaar maar kon niet mijn rekeningnummer kwijt. Hij staat dus weer aan, ben benieuwd wanneer ik wat over de kosten te zien krijg.

Misschien een hele rare vraag, maar ik lees op de site van Kia dat je ook een kastje in moet laten bouwen voor 199,00 euro.

dat is dan ook weggegooid geld als je het abbo niet verlengd.

ik heb mijn auto pas een week, dus ben van alles en nog wat hier op de site aan het zoeken en dat lukt goed moet ik zeggen, dus dikke pluim voor de site.

4 uur geleden, edwin van kessel zei:

Misschien een hele rare vraag, maar ik lees op de site van Kia dat je ook een kastje in moet laten bouwen voor 199,00 euro.

ik heb mijn auto pas een week, dus ben van alles en nog wat hier op de site aan het zoeken en dat lukt goed moet ik zeggen, dus dikke pluim voor de site.

Dat lees je dan niet bij de e-Niro. Daar zit dat kastje nl standaard (=zonder extra kosten) ingebouwd. Tenminste, dat is het geval bij de MY19. Bij de MY20 zit af-fabriek UVO ingebouwd, die een veel uitgebreidere communicatie verzorgt. En zónder abonnementskosten!

Edited by Hippe lip

5 uur geleden, edwin van kessel zei:

De standaard gegevens blijven wel werken. Alleen de ritten historie en GPS locatie verdwijnen.

Mijn abonnement is sinds januari gestopt en ik heb niet verlengd, de app voegt bijzonder weinig toe eigenlijk. Je kan live zien waar de auto is met abonnement en welke ritten je gereden hebt voor een eventuele rittenadministratie (die ik niet heb). Zoals Hippe Lip zegt zit het kastje er bij de MY2019 e-Niro af dealer al in en is bij de aankoopprijs inbegrepen EN is volgens mij niet te cancellen.

Ik ga het abonnement ook niet vernieuwen want nu na een week of 6 zonder abonnement rondgereden te hebben mis ik er niks aan.

27 minuten geleden, Sigmasailor zei:

De standaard gegevens blijven wel werken. Alleen de ritten historie en GPS locatie verdwijnen.

Maar als ik je goed begreep worden die nog wel steeds op de server van Kia geregistreerd, maar komen ze alleen niet meer in je app. Als je de ongedocumenteerde API gebruikt dan kun je ze nog steeds opvragen?

Dank voor de antwoorden. Was op de site van Kia nml niet helemaal duidelijk, maar nu dus wel. 

Begrijp dat je wel kan zien wat de status van de batterij is tijdens het opladen en dan lijkt mij dan weer wel handige info, tenminste ook weer volgens de Kia site.

Ga het gewoon even proberen met het basis abbo en als het niks is, is ie ook weer zo verwijderd.

57 minuten geleden, Hippe lip zei:

Maar als ik je goed begreep worden die nog wel steeds op de server van Kia geregistreerd, maar komen ze alleen niet meer in je app. Als je de ongedocumenteerde API gebruikt dan kun je ze nog steeds opvragen?

Klopt niet helemaal. Op een vijdag merkte ik dat het abonnement verlopen was en dinsdag erop had ik met de dealer geregeld dat die weer actief werd. De ritten daartussen ben ik kwijt.