Jump to content
mcl

Accu bijna leeg

Recommended Posts

Hallo,

Als ik in stilstand mijn radio/muziek op USB wil spelen, dan krijg ik steeds de melding dat de accu bijna leeg is en dat ik mijn auto moet starten voor de stroom.

Is dat normaal? Kan hij niet, als de accu bijna leeg is, overschakelen op de stroom van de accu?

Groet,

Martin

Hallo,
Als ik in stilstand mijn radio/muziek op USB wil spelen, dan krijg ik steeds de melding dat de accu bijna leeg is en dat ik mijn auto moet starten voor de stroom.
Is dat normaal? Kan hij niet, als de accu bijna leeg is, overschakelen op de stroom van de accu?
Groet,
Martin

Dat staat er niet ?
Hij bedoeld start de motor om leeg trekken van de accu te voorkomen
En stel je vergeet de radio uit te doen dan gaat deze dus vanzelf uit ter bescherming van dat je niet meer weg komt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bedankt, maar ik krijg iedere minuut deze melding, terwijl ik pas 5 minuten stil sta.

Bedankt, maar ik krijg iedere minuut deze melding, terwijl ik pas 5 minuten stil sta.

Das een teken dat het systeem zijn werk doet

Ik vind dat behoorlijk hinderlijk!

Dan moet je het contact aanhouden
Het is een keuze die ze hebben gemaakt en helaas niet is te wijzigen

23 uur geleden, mcl zei:

Is dat niet schadelijk als je je contact aanhoudt?

Nee hoor, alleen loopt je accu dan nog sneller leeg aangezien er dan nog meer verbruikers actief zijn.

Neem aan dat je wel weet dat er 1 accu in de auto zit, de radio heeft niet z'n eigen energievoorziening ;-)

Edited by Ronald_S

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Marjan fiets
      Hallo allemaal ik heb een vraag ik heb deze kia maar mijn accu is stuk als ik op internet kijk en het kenteken invul zegt de ene site dat ik een gewone accu nodig heb en de andere site zegt weer je hebt een mga accu nodig met start stop systeem??? Die er nu ook inzit.
      maar nu twijfel ik welke ik nodig heb en of dat nu verschilt van accu met start stop systeem??? En of dit kwaad kan als ik een gewone accu erin doe met hetzelfde ampere??? 
      Alvast bedankt
    • By Dingo
      Een vraag over een Sportage uit 2016.
      Na een kleine onderhouds beurt aan mijn auto bij een Kia dealer ging spontaan het alarm af dat de bestuurders deur open stond.
      Op advies van de Dealer is een slot besteld en mogelijk een vocht probleem werd gezegd.
      Wat punten die opvielen waren: binnen verlichting blijft branden en spiegels gaan niet open als de afstand bediening werd in gedrukt.
      Na vervanging van het slot leek alles te werken.
      Ca. drie dagen later was de accu schoon leeg, 6 a 7 Volt.
      De accu opgeladen zodat er voldoende spanning aanwezig was en bij een banden boer mijn accu laten controleren.
      Deze was in orde.
      De accu klem los gehaald en ik constateerde een lekstroom van ca 2 Ampere.
      Deze loopt terug na 10 a 20 seconden naar 0,65 Ampere.
      Dit is nog veel te hoog.
      De binnen zekeringen uit geschakeld maar dat had geen effect.
      De zekeringen onder de motor kap 1 voor 1 uitgeschakeld ,De zekering B+4 50 Amp. had het grootste effect, weg was de 0,65 Amper stroom.
      Er liep nog wel 0,1 Amp. dacht ik .
      De zekering B+4 is van de onder staande verbruikers
      Deze is  van de Smart- verbindingsblok ( Zekering -E-Call, Tail Gate ,P/Seat Pass, Door Lock, Awd, P/seat, Zekering automatische lekstroomonderbreker- memory, Interior |Lamp, Multimedia.
      Is hier iemand bekend mee met deze storing.

• By Celke
      Goedemiddag,
      Ik ben op zoek naar een "beste koop" accu voor mijn Kia Cee'd1 station wagon (ED) 2.0 benzine (143PK, BJ 2007) . Ik heb al eens gekeken op Winparts en Autodoc, maar er worden er zoveel aangeprezen. Ik denk dat ik niet lager moet gaan dan vermogen 60Ah met koudestartstroom EN 540A.                  Weet iemand wat de beste koop is (prijs/kwaliteit verhouding)?                      Mvg. Celke                     

• By Flying_Dutchman
      Mijn Plug-in Hybride lijkt problemen te hebben met de 12V accu.
      Wanneer ik de status aflees zie ik Waarschuwing in rood staan. De accu-spanning zal dan (te) laag zijn, neem ik aan. Nu rijd ik vrijwel altijd elektrisch, dus de benzinemotor loopt amper. Is dat de oorzaak (dat de benzinemotor stil staat) of zou de 12 V accu door de rij-accu's opgeladen moeten worden? Weet iemand hier het fijne van?

• By Willem Reijnierse
      Hoi, misschien kan iemand mij helpen. De trekhaak van mijn KIa Niro Hybrid is 13 polig. Nu denk ik dat de zekering van de constante stroom is gesmolten. Ben op zoek gegaan naar de accu maar kan deze niet vinden. Weet iemand waar deze zich bevindt en is deze makkelijk toegankelijk.
      gr.
  • Create New...