Jump to content
Sign in to follow this  
Michel_1970

Service of te hoge verwachtingen

Recommended Posts

Tijdens mijn vorig lease contract bij een ander merk kreeg ik de auto altijd netjes schoon en gewassen na elke beurt (groot of klein) terug. Ik had vandaag dit toch eigenlijk ook weer verwacht of zijn mijn verwachtingen te groot en teveel gevraagd bij een beurt?????

Mijn vraag is in zijn algemeenheid of dit bij andere bestuurders wel het geval is.

9 minuten geleden, Michel_1970 zei:

Tijdens mijn vorig lease contract bij een ander merk kreeg ik de auto altijd netjes schoon en gewassen na elke beurt (groot of klein) terug. Ik had vandaag dit toch eigenlijk ook weer verwacht of zijn mijn verwachtingen te groot en teveel gevraagd bij een beurt?????

Mijn vraag is in zijn algemeenheid of dit bij andere bestuurders wel het geval is.

Nou je verwachtingen zijn zeker niet te hoog. Dit is bij de hogere segment merken een standaard. Tevens ook wel een standaard voor de meeste dealers. Nu ben ik eigenlijk best wel benieuwd waar jij jou auto naar toe hebt gebracht 

Bij Zeeuw & Zeeuw .......... zit daar net een klein jaartje dus kan nog niet teveel roepen.

Gewoon goede service.

Bij mijn Picanto (wel een ander segment) heb ik er geen logica in ontdekt; de enige keren dat de auto gewassen was is bij een grote beurt geweest, of na een schadeherstel. Maar niet bij alle grote beurten...

3 minuten geleden, Michel_1970 zei:

Bij Zeeuw & Zeeuw .......... zit daar net een klein jaartje dus kan nog niet teveel roepen.

Gewoon goede service.

Had je aangegeven wat je verwachtingen waren? Zo niet zal ik het alsnog doen. Zo kan je gelijk je verwachtingen peilen. Als je onderhoudt uitvoert via de lease maatschappij is dit sowieso een standaard iig bij Athlon. 

1 uur terug, Yuanes zei:

Had je aangegeven wat je verwachtingen waren? Zo niet zal ik het alsnog doen. Zo kan je gelijk je verwachtingen peilen. Als je onderhoudt uitvoert via de lease maatschappij is dit sowieso een standaard iig bij Athlon. 

Toch gerust gesteld door de vriendelijk dame die mij kon vertellen dat het wassen ook een standaard handeling is bij elk bezoek van de auto aan de garage.

Dus, getroffen met de dealer :tt1:

30 minuten geleden, Michel_1970 zei:

Toch gerust gesteld door de vriendelijk dame die mij kon vertellen dat het wassen ook een standaard handeling is bij elk bezoek van de auto aan de garage.

Dus, getroffen met de dealer :tt1:

Nou mooi geregeld toch?! 

Onze auto wordt ook altijd gewassen na een beurt in de garage, maar ik vind dat zelf een beetje onzin. Ik breng mijn auto voor een service beurt en dat is een technische handeling. Die wil ik graag goed uitgevoerd hebben, het wassen mag voor  mij achterwegen blijven. Zo is het bij mijn dealer nog nooit gelukt dat ze mij bellen als de auto gereed is. Ik doe dat dan maar zelf en zo waar is hij dan net klaar. Sinds de dealer is opgegaan in een groter dealer netwerk is dit echt minder geworden. Ik vind dat zelf heel hinderlijk hoe netjes ze  mijn auto ook teruggeven. Doet verder niets af aan het personeel, dat is altijd uiterst vriendelijk maar echt soepel gaat het niet, het is dat ze om de hoek zitten....

Ja lekker, even als service je auto door de krasstraat heen jakkeren. Niet iedereen zal daar blij mee zijn. Ik wel overigens, maar ik ben geen autopoetser.

Ik gebruik eigenlijk altijd de service van Leaseplan dat ze de auto komen ophalen thuis of op kantoor, en weer terugbrengen aan het einde van de dag.
De auto wassen hoort ook gelijk bij die service, ideaal :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By meeder
      Misschien een rare vraag maar zijn er al mensen met een Niro met hoge kilometerstanden? Ik twijfel geen moment aan de betrouwbaarheid van het hybridesysteem zelf maar ik heb vanuit ervaringen met andere merken wat slechte ervaringen bij dubbele koppeling bakken.

Waarschijnlijk willen we volgend jaar een andere auto kopen als vervanging van onze C-Max 1.5 Ecoboost automaat. Ik wil het liefste een hybride of plug-in hybride hebben.

Ik heb hele goede ervaringen met een Toyota hybride maar om de caravan te mogen trekken zit je vast aan de RAV4 AWD wat een behoorlijk grote en dure auto is.

De Ford Kuga PHEV is nog te nieuw en mag eigenlijk 100kg te weinig trekken (1200kg en onze hut is max 1300kg).

We zijn Scandinavië gangers dus door Noorwegen en Zweden kom je wel wat bergen en flinke heuvels tegen.

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de Niro met een caravan in de bergen?
    • By rikjan
      Ik merk dat bij hoge temperaturen buiten de stoelventilatie nauwelijks blaast. Ik dacht eerst dat je het anders ervaart juist omdat het zo heet is, maar volgens mij is het toch echt zo. Misschien heeft het te maken met prioriteiten, dwz eerst het interieur en daarna pas de stoelen. Maar zou 't prettig vinden dat er juist veel koele lucht door de stoelen gaat.
      Merken jullie dit ook? 
    • By Michel_1970
      Na net iets meer dan een half jaartje voor de eerste keer langs de dealer geweest om even te kijken naar de linker achterband, gezien hij langzaam leegloop. Naar mijn idee zit er iets in alleen kan ik het niet vinden. Mogelijk is het ventiel lek. Maar goed, ik was vanmiddag toch vrij dus dacht van........juist,niet dus. De klacht is nog steeds geen koning, en zal het gaan worden ook. Er zal in de komende periode maar even gebeld worden om duidelijk te maken dat dit niet een service is waar men op hoopt.
      Gelukkig in bezit van een pomp, dus helemaal plat zal ik hem nooit rijden.
    • By Gsm
      Beste trotse Niro rijders

Ik heb een negatieve ervaring met de dealer althans met de werkplaats van de dealer
      Eerst even een korte uitleg.
      Na wat overwegen hebben we besloten om een Niro Hybride Executiveline te nemen en geheel onverwacht liepen we tegen een kleur aan die ons beviel en de verkoper was heel vriendelijk en legde alles goed uit dus hebben we die gekocht
      Bij aflevering kreeg ik de eerste 20.000km beurt en op het laatst kon ik een winterbandenset kopen maar omdat we weg zouden gaan van Apeldoorn naar huis in Houten zou ik het nog laten weten of we dat wilde.
      We waren Apeldoorn nog niet uit en hadden eigenlijk al beslist dat we de winterbandenset wel wilde dus bij thuiskomst gelijk een mail gestuurd en dat we graag een afspraak wilde maken
      De volgende dag een bericht van de verkoper met de mededeling dat de chef werkplaats mij zal benaderen voor een afspraak
      Helaas na 2 weken nog geen bericht dus heb ik zelf gebeld en wat bleek hij had de mail nog niet gelezen maar ik kon gelijk een afspraak maken al waren de eerste 2 weken vol geboekt
      Dus een afspraak gemaakt voor na de 2 weken en dan werd gelijk het koelwater bijgevuld en een sterretje in de voorruit verholpen en de navigatie geupdate.
      Toen we kwamen kon het sterretje niet verholpen worden maar dat werd thuis voor de deur gedaan, perfekte oplossing, maar de navigatie was up-to-date wat niet zo was volgens de info die ik hier kreeg.
      Na wat heen en weer praten en het laten zien dat andere hier wel een nieuwere versie had zei de chef werkplaats (wiens naam ik niet noem) "vreemd" maar ondernam geen actie en dus naar huis zonder update
      De dag erna werd het sterretje voor de deur verholpen, top
      Op 12 december 2019 heb ik mijn grieven over de navigatie kenbaar gemaakt bij de verkoper en die reageerde de dag daarna dat er 2 weken daarvoor een update was geweest en verzocht de chef werkplaats om z.s.m. contact met mij op te nemen.
      2 weken klopte niet want daarvoor was er volgens leden op dit forum al een update beschikbaar, maar goed dat terzijde.
      Hoe dan ook u raad het al : na ruim 4 weken totaal reactie gehad en op 11 januari heb ik een mail gestuurd dat ik geen vertrouwen meer heb in de service van de werkplaats en ook daarop geen enkele reactie gehad.
      Nu mijn vragen :
      Hebben meer trotse KIA rijders hier last van gehad ?
      Kan ik gewoon overstappen naar een andere dealer, dichter bij ons in de buurt zonder dat de garantie in discussie komt te staan ?
      Wij wonen in Houten en kunnen kiezen tussen KIA Houten of KIA Nieuwegein, wie heeft daar ervaring mee ?
      Zit er prijsverschil in de service beurten (30.000km) tussen de dealers ?
      Mag je ook ergens anders de service laten uitvoeren ?

• By RoyNiro
      Goedenavond,
      Sinds een week ben ik een trotse eigenaar van een E-Niro. Binnenkort wil ik mijn auto gaan wassen. Normaal doe ik dit in de wasstraat. Nu heb ik vaak verhalen gehoord over I-Pace rijders die in de wasstraat zaten en dat plotseling de handrem er op schoot. Gebeurt dit ook bij de E-Niro? Zijn er nog andere punten waar ik rekening mee moet houden? Ik ben ook wel benieuwd hoe jullie je Niro wassen...
      Groet
  • Create New...