Jump to content
yvdhaak

Grotere range door montage andere banden?

Recommended Posts

Een tijdje terug kwam ik dit bericht va Hyundai tegen over de Kona Electric.

Blijkbaar hebben ze bij Hyundai de WLTP range van de Kona 64Kw kunnen vergroten door het monteren van andere banden:

https://hyundai-pers.nl/extra-actieradius-voor-verbeterde-kona-electric/

Gaat dit bij Kia ook gebeuren? En ligt het wellicht in de lijn der verwachting dat ook de MY2020 e-Niro's met deze banden worden geleverd?

Wie weet er meer?

ik denk de Niro zat al op de goede banden.

Ik meen me te herinneren (geen zin het op te zoeken) dat Hyundai nu dezelfde banden monteert als Kia, dus die winst HEB je al...

Volgens mij staat de E-niro op Michelin Primacy 3 en de laatste Kona's op Michelin Primacy 4. 

Of daar veel verschil in zit? Geen idee.

Posted (edited)

Dat onderwerp is hier al ergens eens aan de orde geweest. Dat is ook de reden dat de e-Niro een hogere WLPT-range heeft (had?) dan de Kona, die op goedkopere banden stond.

Nix mis met die Michelin Primacy’s. Uitstekende banden! Ik rijd er al tientallen jaren op.

Edited by Hippe lip

1 minuut geleden, Hippe lip zei:

Dat onderwerp is hier al ergens eens aan de orde geweest. Dat is ook de reden dat de e-Niro een hogere WLPT-range heeft (had?) dan de Kona, die op goedkopere banden stond.

Nix mis met die Michelin Primacy’s. Uitstekende banden! Ik rijd er al tientallen jaren op.

De Kona stond hiervoor op Nexens (?) en door de Primacy inderdaad een flink verbeterde WLPT. Of de stap van Primacy 3 naar 4 voor de E-niro ook een verbetering brengt?

Posted (edited)
16 minuten geleden, Hippe lip zei:

Ik ben nog niet zo thuis op het forum, excuus. 

De Niro had inderdaad een grotere WLPT range, maar nu dus niet meer. Kona zit op 484 nu.

Edited by yvdhaak

Posted (edited)
6 minuten geleden, JohanGM zei:

De Kona stond hiervoor op Nexens (?) en door de Primacy inderdaad een flink verbeterde WLPT. Of de stap van Primacy 3 naar 4 voor de E-niro ook een verbetering brengt?

Misschien wel, maar de vraag is of ze dit ook laten testen en opnieuw de WLPT laten bepalen.

Edited by yvdhaak

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By chris_gaming1997
      Hallo.
      Ik heb net een kia picanto gekocht en ik wil graag de radio vervangen zodat ik muziek vanaf mijn telefoon kan beluisteren. 
      Ik zat te denken aan eenPioneer MVH-A210BT 
      Of een vergelijkbare radio. Mijn vraag is is dit een kwestie van plug and play of moet ik dan zelf nog kabels gaan veranderen. En heb ik nog speciale kabels nodig om een andere radio aansluiten in de kia

Alvast bedankt 

• By Thijscope
      Hallo allemaal! Ik ben sinds vorige week in het bezit van een Rio super pack uit 2012. Als de audio fanaat dat ik ben is het eerste wat er direct vervangen wordt het geluidssysteem. 

Praktisch alles is geïnstalleerd, (subwoofer, versterker, nieuwe radio)  echter bij het trekken van nieuwe bekabeling van de versterker naar mijn nieuwe deurspeakers, stuitte ik op een isostekker in de deur, in plaats van de veelgebruikte rubberen kabelslangen. Heeft iemand hier eerder dit probleem opgelost, en zouden jullie je ervaringen hiermee met mij willen delen hoe dit op te lossen? Originele Bekabeling gebruiken doe ik liever niet, ivm vermogen en kwaliteit. 

Ps; de zoekfunctie heb ik al helemaal suf gebruikt hiervoor, maar voor dit specifieke probleem heb ik geen oplossing kunnen vinden  
      alvast bedankt!

• By kiasorento-2005
      Beste forum leden,
      Ik ben op zoek naar een foto waar de montage steunen te monteren voor een pushbar op een Sorento uit 2005. Zou iemand mij een foto hiervan willen sturen? 

Heb een tweedehands pushbar gekocht en kan niet goede vinden waar de montage steunen te plaatsen op de auto. Dus hopelijk zijn hier sorento bezitter met een pushbar die een foto hiervan willen delen.
      alvast super bedankt!
    • By Olaf de Niro
      Goedemiddag,

wellicht een onnozele vraag voor sommigen, maar hoe verwissel je de achterruitenwisser van de Niro? Ik heb er eentje voor 5 euro op aliexpress gekocht. Deze ziet er qua bevestiging identiek uit als de originele, alleen zie ik nergens iets wat je kunt indrukken om het ding los te krijgen. En bij de garage zien ze mij aankomen, vandaar dat ik mijn hoop op jullie vestig. Iemand tips?
      Alvast dank en groeten, Olaf
    • By Dwarfie13
      Nieuwe Kia Niro Dynamicline gekocht in december 2019 .
      Volgens Website en prijslijst / accessoires boekje van dealer word deze auto geleverd met "lichtmetalen design velgen"
      Niets is minder waar de Niro van ruim € 30.000,00 word geleverd met goedkope plastic wieldoppen.
      Wat algemeen onder lichtmetalen design velgen word verstaan is via elke zoekmachine op internet te vinden , hierbij een voorbeeld :
      https://www.bing.com/images/search?q=lichtmetalen+design+velgen&qpvt=lichtmetalen+design+velgen&FORM=IGRE
      Kia misleid klanten en reageert verder niet meer , ik ga daarom stappen ondernemen tegen KIA , als er meer klanten zijn die zich door KIA benadeelt voelen roep ik ze hierbij op om mij te mailen.

• Create New...